Ervaringen Cortina Moederfiets en welk kinderzitje voorop?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Set, 23 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gili2014

Gili2014 Niet meer actief

Ik heb ook een cortina roots, met zo'n yepp stoeltje voorop + windscherm. Bevalt echt super goed!

Ik had op vakantie een andere moeder fiets, en dan ook een ander stoeltje ( volgens mij bobop oid?) . Wat een drama was dat! Dochter ging steeds achterover hangen over de rugleuning van het stoeltje en ik was steeds volledig uit balans daardoor..

Dus kan echt het yepp stoeltje ook aanraden! Die heeft een wat hogere rugleuning, dochter lijkt heel comfortabel te zitten :)

2. Danie1991

Danie1991 Actief lid

18 aug 2014
    449
    0
    0
    als het goed is, moet dit passen met scherm omdat er meer ruimte zit dan bij een gewone. ik heb de fiets ook, maar gebruik 'm nu nog zonder zitje omdat ons mannetje nog steeds niet kan zitten :( -zucht. (ben niet ongeduldig hoor, maar voor t fietsen zou 't wel fijn zijn.) denk idd dat ik dan wel mn houten krat er af haal, heb nu een lichte plastic krat en die komt er dan voorop samen met 't stoeltje. dus vind 'm heerlijk fietsen, maar nog niet samen met de kleine gedaan.

3. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Ik heb de cortina roots moederfiets. Niet de transport.
    Heb er zelf een rekje en mand voor op gedaan. Verder een voor zitje van yepp.
    Het is wel heel anders fietsen met kind en mand voorop natuurlijk. Maar als je daar even de tijd voor neemt om aan te wennen gaat dit prima.

Het yepp zitje is heel comfortabel voor mijn dochtertje. Het materiaal is ook wel zacht, moet je even voelen in een fietswinkel, is moeilijk te uit te leggen 😉

Ik heb een pastel blauwe kleur, niet glans maar mat. De spatborden bij de wielen hebben een heel leuk bloemenmotief.
    Het yepp zitje is wit, maakt het een heel mooi geheel.

Oja ik heb ook nog een windscherm van yepp op de fiets.
    Dus rekje met mand, windscherm, .yepp zitje... past allemaal goed op de fiets 😊

4. Ddana

Ddana Actief lid

27 okt 2012
    181
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb geen ervaring met andere zitjes maar ik heb en yepp met yep windscherm. Het windscherm hoort los te zitten en dat is irritant als je over een hobbel gaat. Dl zit heel goed in het zitje, is niet hard maar ik zit regelmatig te prutsen met de sluiting van de gordeltjes.

5. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Maar misschien ook beseffen dat dit ook weer kan wennen ;) Of heb jij het ook langere tijd geprobeerd? Ik heb een gewone fiets van 20 jaar oud en deed altijd boodschappen met dochter in het voorzitje en dan de boodschappen in een eastpak rugzak op mijn rug. Toen dochter naar een achterzitje ging paste die rugzak dan niet meer op mijn rug, en heb ik een grote rieten mand met haken aan mijn stuur bevestigd. Aan het begin met een volle zware mand dacht ik inderdaad van help dit slingert!! Maar daar raak je ook weer aan gewend en nu geen problemen meer met een grote mand vol boodschappen voorop :) (al weet ik niet hoe dat is met een kindje er ook nog voorop bij) Windscherm heb ik nooit gebruikt, maar met erg slecht weer pak ik ook de auto.

6. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ik heb hem in het lichtblauw met een grote mand en bobike kinderzitje voor en zitje achter.
    Ik vind hem super lekker fietsen en prop regelmatig de mand vol. Ik kan dr dan gewoon nog mee sturen eigenlijk.

Deel Deze Pagina