Iemand hier met een crosstrainer? En gebuiken jullie die ook echt zeg maar? Ik denk er al een tijdje over na, maar ben bang dat dat ding na een tijdje daar blijft staan.. al ligt dat natuurlijk aan mijzelf haha. Ik moet echt een betere conditie krijgen (en afvallen). Ik ben al begonnen met wandelen, maar de drempel om echt daadwerkelijk naar buiten te gaan ligt vrij hoog voor mij.
Zonde van je geld... Tenminste mijn ervaring. Zou dan 2e hand kijken om te zien of het wat voor je is en als het echt bevalt een nieuwe goede kopen.
Ik hoor vaak dat die thuisapparaten niet te vergelijken zijn met die apparaten in de sportschool, dus zou daar zelf niet snel voor gaan. Voor als iemand daar andere ervaringen mee heeft, lees ik graag mee, maar dan voor een loopband, want ik heb sowieso in de winter ook moeite met me tot buiten (hard)lopen te zetten. Ik krijg ook snel oorpijn in de winter buiten, dus dat helpt niet mee bij mij.
Wij hebben er een via marktplaats, maar gebruiken hem maar weinig. Hier gaan we juist liever naar buiten om te bewegen (wandelen, hardlopen, fietsen).
Prima, wat ik zelf overwogen heb om in de winter mn conditie op peil te houden was een tacx voor mn racefiets. Een soort van rollerbank voor je fiets, maar die vond ik toch wat te duur. Ik ben in september gaan hardlopen en dat is goed vol te houden. (Na een paar valpartijen stap ik liever niet met deze natheid, blad op het fietspad, op mn racefiets)
Ik heb er ooit één geleend. Ik had het gevoel dat ik met ding en al om ging vallen. Ik heb ook zo'n klein step apparaatje gehad. Daarbij is het wel nodig om in een stevige deurpost te gaan staan. Dat vond ik een fijn ding en heb ik ook opgebruikt. Het is fijn dat hij ook makkelijk weg te bergen is.
Dat is ook nog een optie. Dat wil man ook graag en hij heeft nog een oude fiets die hij eventueel voor mij aan kan passen.
Ik denk dat een crosstrainer wel snel gaat vervelen. Ik zou eerder kiezen voor een klein stepapparaat en workouts via YouTube.
Jullie reacties halen me niet echt over haha, ga er nog even verder over nadenken. Man zegt " bestel gewoon", maar gaat niet om een paar tientjes, dus wil wel zeker zijn.
Wij hebben er een en ik sta er minimaal 3 keer per week op. Heb een koptelefoon en luister dan muziek via spotify of kijk op mijn iPad YouTube. Wij wandelen ook graag buiten maar ik doe dat liever niet alleen en dan kies ik ervoor om minimaal een half uur op de crosstrainer te gaan. Het is soms je er toe zetten maar heb elke keer een goed gevoel erna. Het zijn maar 30 min per keer maar beter dan niets doen denk ik dan maar.
Wat voor een heb je er? Ook een waar je allerlei klimmetjes en zo op kan doen? De prijs houdt me hier vooral tegen. (En ik heb ook nog een mooie Santos travelbike op mn lijstje staan )
Een zwift inderdaad met allerlei ritten waaronder bergritten. Ik vond de prijs ook flink maar partner wilde hem graag Ben er nu heel blij mee en zitten er beide regelmatig op
Ik heb jarenlang een loodzwaar monster van de Aldi gehad. Hij was niet super geavanceerd, maar wat hij deed , deed hij goed. Om een gegeven moment (na 10 jaar ofzo) ging de voeding kapot en hebben we m weggedaan. Ik heb wel periodes gehad dat ik er 3x in de week op stond. Nu heb ik een Tunturi crosstrainer, maar hij bevalt niet echt, ik krijg last van mn knieen op het ding en hij wiebelt en kraakt. Ik had hem vooral voor als mijn man savonds tot laat moest werken en ik savonds niet kon sporten. Maar nu is man alle dagen thuis , dus dat probleem is opgelost Als het even kan ga ik buiten hardlopen. Ik ben best wel stevig en heb bepaald geen hardlooplijf, maar ik heb er echt sch**t aan dat het er niet uit ziet. Lekker frisse lucht en beweging vind ik toch echt het fijnst.
De mensen die ik ken die eentje hebben gebruiken hem voornamelijk om kleren overheen te hangen Is een tacx of een loopband niet leuker?
Nee. Ik heb een schurfthekel aan fietsen en heb te zwakke knieën voor een loopband (anders zou ik daarvoor gaan).