Willen jullie mij helpen denken wat te doen? Ik ben er zó klaar mee!

Discussie in 'De lounge' gestart door Elleke, 27 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Dag meiden, ik kan wel janken, ik zit er helemaal doorheen;

Vorig jaar september 3 weken lang bloedverlies gehad; kuur gehad om het te stoppen, uitstrijkje laten maken (wat goed was), kuur sloeg aan en daarna weer keurig om de 4 weken ongesteld. Daarvoor ook al. Waar het bloedverlies van is gekomen, geen idee! 4e dag van menstruatie verlies ik altijd stolsels en veel bloed, met 6 dagen is het over. Alles ging verder prima, tot.. 7 december:
    Maandag 7 december; roze/bruine afscheiding tot die vrijdag de 11e. Zaterdags de 12e werd het bloedverlies helderroder en meer, ook veel stolsel verlies en veel bloed. S woensdags de 17e de dokter gebeld om weer een kuur, ik was ten einde raad. Deze kreeg ik niet, omdat hij vermoedde dat mijn menstruatie nu doorzette. Tot afgelopen maandag bloedverlies gehad, wat dus toen al 2 weken duurde. Die maandag bloed laten prikken voor stolling, alles was goed. Wel laag ijzer en HB, wat ik wel verwachtte, heb veel bloed verloren. Ik was niet zwanger, dus het was geen miskraam. Sinds donderdag de 18e last van mijn rug, dit werd vorige week zondag zo erg dat ik niet eens rechtop kon staan. Omdat ik pas over een poosje bij de gynaecoloog terecht kon, kennis van mij gebeld, zij is verloskundige. Een inwendige echo laten maken, zij zag niets geen bijzonderheden aan cysten of wat ook. Afgelopen dinsdag stopte het bloedverlies! Tot vrijdagmiddag ineens wat helderrode afscheiding in mijn inlegkruisje zat, ik zat direct weer in paniek! Gisteren de hele dag niets, nu sinds gisteravond weer bloed bij afscheiding en roze met afvegen. Ook houd ik steeds last van mijn rug en rechterkant heup.

Ik weet gewoon niet meer wat te doen of te denken. Speur op internet wat het kan zijn, wat ik moet doen! Ik ben bang.. Urine na laten kijken, alles was goed.. Geen ontsteking te vinden!

Wat denken jullie als jullie dit zo lezen of wat zouden jullie doen?
    Ik hoop op reactie, ik zit er zo doorheen! Haal me alle erge dingen in mijn hoofd, ik ben er echt moe van! Help!

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Wat zegt de huisarts? Is de boel niet ontregeld? Als ze verder niks zien zou ik daar aan denken.

Misschien een poos aan de pil om alles weer in het gareel te krijgen?

3. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Heb je ook een zwangerschapstest gedaan?

4. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Dit klinkt me bekend in de oren.. vooral bloedverlies en de rugpijn. Ik heb een zelfde traject gehad (kon niet meer lopen). Maar een geweldige osteopaat heeft het verholpen, volgens haar iets met verschoven baarnoedervlies. Gyn zag ook niks.. haar conclusie was namelijk “jammer, je kunt niet meer lopen”.

5. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Ja, en is ook op geprikt, niks niet aanwezig

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.995
    113
    internet maar niet gaan zoeken, als je de minst geringste symptomen intikt had je al 9 jaar eerder overleden moeten zijn danwel hoe kan je nog browsen als je op de IC ligt.

Geen idee van je leeftijd, kan t niet zijn dat de overgang zich aandient? (Kan je ook een chaos van krijgen) Hier in de familie begint die doorgaans aan de vroege kant namelijk.

Sta je onder zware stress oid wat de boel kan verstoren?

Endomitrose/PCOS zijn de geijkte dingen waar ze naar kijken lijkt me.

Momenteel geen test meer gedaan, 29e echo, maar mijn CB digitaal gaf van de week "niet zwanger" aan na een eerdere positieve test. Echter menstruatie hints zijn ook compleet nergens te bekennen. Wel 2 dagen een bloeding gehad, rond de 12e, maar dat was niet veel soeps, vergeleken met een reguliere 8 daagse veldslag op een cyclus van 28.

Als ik nu een urine zwangerschapstest zou doen, heb ik dikke kans dat ze "niet zwanger" aangeven, technisch correct dan, maar de klerebende is daarmee nog niet weg. Als dat loskomt kan dat ook op een volledig willekeurig moment gebeuren en dan gaat t ook als een rund vermoed ik, geen idee wat me te wachten staat eigenlijk dat hoor ik de 29e hoop ik. Vermoedelijk dat dan ook een bloedtest wordt gedaan.

Zou t allicht zoiets kunnen zijn denk je? Dat je allicht toch heel vroeg zwanger was maar dat t ook heel vroeg stopte?

Cysten/vleesbomen etc zou je vriendin hebben moeten zien, daar zou ik me nu nog niet teveel druk om maken.

Als de reden van de chaos niet te vinden is, eventueel inderdaad de pil weer op. Maar dat is afhankelijk wat je zelf van plan bent / of je er tegen kan. (ik kan sinds mn bevalling echt niet meer tegen de pil, terwijl ik 11 jaar op de Diana draaide)

7. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    De huisarts vind het niet direct zorgelijk. Zouden jullie nog weer een uitstrijkje laten maken? Maar ook dat was goed vorig jaar..

8. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63

9. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Wanneer kun je terecht bij de gynaecoloog? Ik denk dat ik zelf op die afspraak zou wachten (als je niet teveel bloed verliest natuurlijk, want dan weer naar de huisarts), aangezien er al best wat dingen zijn gecontroleerd nu.

10. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Over een maand ongeveer..
    Het is nu afscheiding met bloed..

11. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Ik ben heel bang dat het iets is wat niet goed is! Bang dat ze wat over het hoofd hebben gezien en haal me van alles in mn hoofd. Werd al wakker met een koortsblaar, zoveel stress heb ik inmiddels

12. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Relax, zoveel stress is echt nergens voor nodig! Je huisarts geeft aan dat je je geen zorgen moet maken, je uitstrijkje was goed dus geen hpv. Dat onregelmatig bloeden is echt heel vervelend, maar wacht gewoon de afspraak bij de gyn af. Wellicht heb je een persisterend follikel, of lichte endometriose. En na een kuurtje Provera of Primolut kan je cyclus ook een paar maanden van slag zijn.

13. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Uitstrijkje was vorig jaar eind van het jaar, dan denk ik direct; is er niet wat over het hoofd gezien? Ik ben inderdaad een enorme paniekert!

14. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63

15. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Maar een maand is toch helemaal niet zo lang? Ik snap dat het wel vervelend is hoor continu bloedverlies, maar persoonlijk zou ik me niet zo druk maken, je hebt vorig jaar een uitstrijkje gehad en recent een echo, en je hebt dus eerder een gekke cyclus gehad, dus waarom zou het nu dan wel helemaal mis zijn ineens?

16. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Ik heb nu zo'n rare rugpijn erbij en zóveel bloed verloren met stolsels, dat had ik de vorige keer niet!

17. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Als je je zoveel zorgen maakt, dan zou ik morgen gewoon een afspraak maken met de huisarts. Want die stress is sowieso ook niet bevordelijk voor je cyclus. Hopelijk kan je huisarts je wel geruststellen.

18. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Ik heb al inmiddels 2 jaar een ontregelde cyclus. Ik ben bekend met pcos maar de laatste 2 jaar ellende, eigenlijk na de bevalling van m'n jongste nooit meer zoals voorheen. Alles is nagekeken en alles is goed. Maar ik blijf vloeien soms wel 6 wk na elkaar... Ik slik de pil ervoor en dat helpt matig, ik kan niet doorlinken en heb al paar keer opgehoogd. Er zijn indd weinig oplossingen, gyn wil event spiraaltje proberen maar ik vind dat verschrikkelijj :| dus tob nog even door met de pil.
    Maar als alle onderzoeken goed zijn, zou ik me niet teveel zorgen maken... Dan zijn 't geen enge dingen!

19. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Dat is juist waar ik wel aan denk, een vleesboom of cyste. Een vk (en ik spreek uit ervaring ;)) kan wel goed echo-en maar heeft relatief weinig verstand van zaken die niet zwangerschapsgerelateerd zijn. Ik denk dus dat ze een cyste of vleesboom best gemist kan hebben.

Ik zou via de huisarts zorgen dat je afspraak bij de gyn vervroegd wordt. Nog een maand bloedverlies is niet ok, zeker als je Hb nu al laag is. Sterkte!

Vero0504 vindt dit leuk.
  20. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63

Deel Deze Pagina