Ervaringen crosstrainer, welke

Discussion in 'De lounge' started by suus1983, Dec 27, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. prjbt

prjbt Niet meer actief

Je weerlegt alle tegen ideeën dus volgens mij ben je er al uit.

Ik zit dus in team je man. Bestel er gewoon een.... ;)

Shay25 likes this.
  2. Gl0ria

Gl0ria Niet meer actief

Ik heb er één gehad, super handig! Om wasgoed overheen te leggen :roflmao:.
    Ik was niet gemotiveerd genoeg. Enige tip die ik je kan geven is als je er één koopt, en je van jezelf weet dat je gemotiveerd genoeg bent je investeert in een goed apparaat:)

3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,073
    12,030
    113
    Ik heb er een tijdje een gehad, was onderdeel van mijn plan om af te vallen. Ik ging zo 3x in de week en dan mocht ik een serie aanzetten, dat vond ik ideaal en het plan werkte.
    Ik zou een oproepje plaatsen of iemand er nog een heeft staan die in de buurt woont en die je voor een leuk bedrag kunt overnemen. Mocht het goed werken, dan is het mooi, als je er toch niet vaak op staat is het ook niet erg.

4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Heb je een goede tip voor een loopband voor thuis? Ik wil er misschien wel 1 als we verhuisd zijn, hoewel ik daar misschien sneller/makkelijker naar buiten ga, omdat het daar mooier rennen/wandelen is. Voor slecht weer lijkt een loopband me alsnog wel leuk eigenlijk.

5. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Ik meende trouwens in het hardlooptopic gelezen te hebben dat @tupp een crosstrainer heeft? Sorry als ik er naast zit en je verkeerd getagd heb.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,814
    113
    Ik heb er natuurlijk al wel langer over nagedacht, dus wat ik wil qua apparaat staat al wel vast. Ik twijfel alleen nog of ik het geld er voor over heb en de reacties maken het niet makkelijker

7. prjbt

prjbt Niet meer actief

Ik snap je twijfel wel omdat het veel geld is.

Maar je man heeft er zo te horen wel vertrouwen in en wil het ook graag voor je.

Probeer het gewoon.

Misschien denk ik weer veel te makkelijk. En dat doe ik ook alleen bij anderen. Zelf kan ik net zo twijfelen als jij bij dit soort uitgaven :roflmao:

suus1983 likes this.
  8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,628
    5,656
    113
    Als je er de ruimte voor hebt zou ik het gewoon doen. Wij hebben er ook een, word met vlagen goed gebruikt maar ook periodes niet. Het is overigs niet te vergelijken met de sportschool. Staat ons verder niet in de weg dus ik vind het prima om aangeschaft te hebben.

9. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

Oct 16, 2018
    2,811
    2,501
    113
    Female
    Hier ook een gehad, ik had de motivatie gewoon niet.. dus dat ding stond gewoon stof te happen... erg zonde.

Hier doe ik nu trainen op de fysio sportschool en onder begeleiding van fysio. Verder loop ik buiten en volgens mijn fysio is dat juist wat goed is voor de mens. Mensen zijn gemaakt om te lopen (niet hardlopen)Elke dag stukje lopen, hoeft echt geen 10 km. Frisse neus en start met een klein rondje. Ik ben begonnen met 500 mtr.
    (al begrijp ik dat er wat anders aan grondslag ligt)

10. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

May 21, 2018
    5,335
    1,819
    113
    Female
    Ik heb er ook 1 gehad, 2e hands. Op zich deed ie wat ie moet doen (maar vd sportschool is wel veel beter, stabieler, betere functies) en gebruikte m in het begin ook wel. Het punt is dat je ervoor moet zorgen dat het aantrekkelijk genoeg is om er op te gaan staan denk ik. Dus niet in een bezemkast tussen de was bijv zonder tv dan heb je er nooit zin in.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,814
    113
    Ik wandel wel buiten, met man en kinderen 2-5 km om de dag, maar alleen doe ik dat dus niet.

12. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

Oct 16, 2018
    2,811
    2,501
    113
    Female
    Dan maar elke dag met je man! of samen met de kinderen?
    Ik ga nu vaak 's avonds.

13. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,791
    9,309
    113
    Gelderland
    Ik heb een hele poos 1 keer per week gewandeld met een vriendin. En in mijn omgeving ken ik genoeg meiden die dat ook doen. Is dat een optie?
    Ik heb nu met een moeder van school afgesproken om ook eens samen te wandelen. We blijven vaak wat langer nakletsen dus ideaal om dat te combineren :)

14. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,766
    18,910
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Dat klopt! Ik heb de Focus Fitness Fox3. En ik heb me er destijds wel in verdiept welke soorten je allemaal hebt. Iets met gewicht van het vliegwiel en op welke manier de beweging overgebracht wordt ofzo. Ik weet het niet precies meer, ik bijt me daar op zo'n moment in vast en als ik dan eenmaal de aankoop gedaan heb, ben ik het ook zo weer vergeten.

Deze leek me toen in ieder geval prima qua prijs-kwaliteit. Ik heb bewust niet de allegoedkoopste. Vaak zijn die toch minder stabiel en maken ze veel lawaai. De Fox3 is redelijk stil. Althans, inmiddels begint hij wel wat te kraken dus ik moet even uitzoeken of we dingen moeten aandraaien of juist moeten oliën ofzo. En hij is heel stabiel.

En dit is ook erg herkenbaar. Er zijn periodes dat ik hem meer gebruik en periodes dat ik hem minder gebruik. Ik wissel hardlopen, skaten, bootcamp, schaatsen en crosstrainen af. En ja: crosstrainen staat bewust achteraan in dit lijstje. Mijn lijf trekt het niet om vaker dan 1 of hooguit 2 keer per week te gaan hardlopen, dan krijg ik allerlei pijntjes. En bovendien vind ik hardlopen niet echt leuk. Maar inmiddels wel leuker dan crosstrainen, want minder saai. Hoe dan ook: ik ga in principe 1x per week hardlopen. En de andere keer ga ik dan in de zomer bijvoorbeeld skaten. Zolang het dus goed weer is en het wegdek meestal droog is, is onze crosstrainer inderdaad een veredelde kapstok.
    Maar zodra de herfst begint, ga ik niet meer skaten. De ijsbaan is niet naast de deur (en op dit moment gesloten) dus dat doe ik ook niet wekelijks. Dan gebruik ik de crosstrainer weer wat vaker. En dan vind ik het erg fijn dat ik een redelijk goede heb staan.

Ik merk trouwens bij hardlopen dat muziek met een goede beat me echt helpt. En bij de crosstrainer blijk ik dat toch wel te missen. Als ik crosstrain terwijl ik Netflix kijk, kakt m'n tempo toch wel in. Dus wat ik tegenwoordig meestal doe is een een lekker 'sportschoolmuziekje' aanzetten en op Netflix één of andere natuurdocumentaire zonder geluid. Dan heb ik èn de beat die m'n tempo hoog houdt èn iets om naar te kijken. Want dat mis ik tijdens het crosstrainen anders wel.
    En als het niet binnen regent, zet ik vaak ook nog een raam open om toch een beetje het 'buiten sporten gevoel' te hebben.

suus1983 likes this.
  15. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,814
    113
    De fox 3 iplus is die ik had gezien. Komt heel goed uit de test en deze kun je connecten en past de weerstand aan, aan de hand van je hartslag etc.

16. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,766
    18,910
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik het niet de iplus maar de gewone Fox3. Daar heb ik inderdaad ook de hartslagband bij. Al moet ik zeggen dat ik die niet vaak meer gebruik. Ik pak tegenwoordig meestal gewoon één van de programma's of stel zelf een programma in.

suus1983 likes this.
  17. Loes87

Loes87 Actief lid

Jan 29, 2015
    180
    145
    43
    Wij hebben ook een focus fitness fox (5) sinds april. Mijn vriend en ik gebruiken hem beiden. Ik heb weken dat ik hem geheel niet gebruik maar ga normaal gesproken wel 3x per week. Even 30 min keihard op een work out playlist. Heerlijk, verstand op nul en gaan. Kan het je zeker aanraden, mits je inderdaad er wel structureel gebruik van gaat maken. Anders is het wel een hele investering (qua geld maar ook qua ruimte).

18. Butchke

Butchke Niet meer actief

Share This Page