1e ivf in maart

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Roro84, Mar 2, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roro84

Roro84 Actief lid

Sep 23, 2013
    224
    0
    0
    Zuid Holland
    #1 Roro84, Mar 2, 2015
    Last edited: Mar 2, 2015
    Hoi dames,

Vanavond hebben we eindelijk de informatieavond in het emc voor ivf.
    Zal hieronder even ons verhaal vertellen;

Na een jaar zelf proberen en 4 mk-en hadden we in december 2013 een verwijzing naar het emc gekregen van de huisarts. Alle onderzoeken gehad die we konden krijgen met als uitslag dat er niks aan de hand was. De 4 mk-en waren pure pech en we konden het gewoon verder proberen. Na nog 3 mk-en weer naar het zkh ( bij de zwangerschappen ook geweest maar ze konden nooit iets zien...).( Het werd elke keer afgewimpeld als pech en we mankeerde niks.)
    Eenmaal daar aangekomen was ik dus weer zwanger. :) Afspraak gemaakt bij de gyn en kon een week later terecht voor een echo.
    Na de echo moest ik bloed laten prikken voor de hcg waarde. De dag erna( de dag voor kerst) werd ik gebeld met de uitslag, helaas was ook deze zwangerschap niet goed en kon ik mk nummer 8 verwachten. Onze wereld stortte weer in. Hoe kon dat nou......
    31-12 had ik een controle echo om te kijken of me baarmoeder schoon was. Ik heb in die week geen bloed verloren. Had wel veel bruinverlies dus dacht dat dat van de mk was. Tijdens de echo keek de gyn vreemd naar het beeld. Hij zag niks in me bm maar wel bij me rechter eileider in de buurt, een ronde bal zoals hij het beschreef. Hij wuifde het later weg alsof het niks was maar moest voor de zekerheid toch bloed laten prikken. Ik zou diezelfde avond nog de uitslag krijgen.
    Zoals verwacht kreeg ik indd s'avonds de uitslag, hcg was toch gestegen. Ik moest rekening houden met een bbz en 2 jan terug komen voor nog een bloedtest. Zo wat gingen wij fijn het nieuwe jaar in.... not.:(

Dag erna kreeg ik rechts heel veel pijn. Me man belde de gyn en we moesten naar de seh komen. Daar een echo gehad en ondanks alle pijn die ik had werd ik toch naar huis gestuurd omdat ik de dag erna een afspraak had staan..... Met onze mond vol tanden naar huis gegaan terwijl de pijn erger werd. Dag erna naar de gyn en ja hoor, ik werd met spoed opgenomen. Bbz in me rechter eileider. Op de ok kwamen ze erachter dat het al aan het scheuren was, had bloed in me buik. Ook kwamen ze erachter dat ik endo had, een verkleefde rechter en linker eileider (deze zaten beide verkleefd aan me buikwand). Me rechter eileider konden ze niet meer redden en hebben deze samen met de bbz verwijderd. Me linker eileider bleek niet functioneel dus kans om zelf zwanger te worden had ik nu niet meer.We kregen ook het nieuws dat al mijn zwangerschappen nooit in me bm hebben gezeten.....wtf:(.Me rechter eileider was zo misvormt en ze hadden embryo resten gevonden van andere zwangerschappen.....
    Dag erna gesprek gehad met de artsen en er werd besloten me in de "overgang" te brengen voor 3 maanden. Deze prik kreeg ik thuis op 9 jan.

We zijn in deze periode flink heen en weer geslingerd. Hoe konden de artsen dit nooit gezien hebben? Hoe vaak ben ik de dans ontsprongen??:$
    En wat nu...

Begin feb hebben we gelukkig het nieuws gekregen dat we in aanmerking kwamen voor IVF!!
    Eindelijk werd er actie ondernomen! Vanavond dus de info avond en 20 maart hebben we de intake en krijg ik prikles ;)
    Me man heeft een zaadonderzoek gehad en man wat was die uitslag goed! 64 milj zwemmers!! en nog snel ook :D

Met goede hoop gaan we nu dit traject in! Aangezien het "bevruchten" nooit een probleem was, alleen de plek waar het zat, hopen we dat ivf voor ons gaat lukken...

Wat wil ik met dit verhaal, dames vinden die ook rond dezelfde tijd met ivf/icsi gaan beginnen. Dames die miss hetzelfde hebben meegemaakt. Ik ken verder niemand die ivf heeft gedaan of iets vergelijkend heeft meegemaakt. Miss ervaringen delen straks.

Liefs Roro

sorry als het allemaal een beetje warrig overkomt, ben niet zo'n ster in verhalen schrijven ;)

2. Roro84

Roro84 Actief lid

Sep 23, 2013
    224
    0
    0
    Zuid Holland
    Nou info avond achter de rug. Het meeste wat verteld werd wisten we al. Nu de intake afwachten en kijken wanneer ik mag beginnen met prikken.

3. lianne095

lianne095 Lid

Aug 29, 2014
    96
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hey roro, wat een heftig verhaal joh!!! Bijna niet te geloven, en wat een nalatigheid!! Wij beginnen begin april metvonze 1ste ICSI, dit is hetzelfde als ivf alleen de bevruchting is net iets anders. Ml heeft heel erg slecht zaad. Een natuurlijke zwangerschap zit er bij ons helaas niet in. Ik begin deze week met de pil, dit is al een voorbehandeling voor de icsi, moet jij dit ook doen? Wij hebben btw 3april onze 2de intake, en aan de hand daarvan kunnen wij starten met de hormonen.
    Heel veel succes! (Ook ik heb laatst een forum geopend, hier zijn ook meiden die rond maart april beginnen, mocht je het leuk/prettig vinden). Liefs

4. Roro84

Roro84 Actief lid

Sep 23, 2013
    224
    0
    0
    Zuid Holland
    Ja lijkt net een soap he ons verhaal. Maar helaas het is waar....
    Als het goed is hoef ik niet met de pil te beginnen. Na de operatie heb ik een injectie gehad met Lucrin, deze heeft me cyclus voor 3 maanden stil gelegt om me lichaam rust te geven maar ook ter voorbereiding voor de ivf behandeling. Wanneer ik mag beginnen met alles horen we 20 maart.

Had gister indd ook gehoord over icsi behandelingen met de info avond. Ook een filmpje van gezien. Mooi he dat ze dit kunnen en we toch zo de kans hebben op een kleine :)
    Spannend hoor straks in april voor jullie! Ik wens jullie ook heel veel succes!
    Ik zal morgen jou forum zoeken :)

Liefs

5. Ananas13

Ananas13 Fanatiek lid

Sep 8, 2013
    1,779
    888
    113
    Jeetje, wat een verhaal! Dat moet erg heftig geweest zijn! En inderdaad wat een nalatigheid!

Wij zijn december naar de ha gestapt, eerst chlomid gehad ivm onregelmatigheid.. Zaad van vl bleek ook niet goed :( Dit wilde ze in het ziekenhuis opnieuw testen, dus moesten we zo'n 6-8 weken wachten. Dit is nu opnieuw getest, maar weer niet goed. We zijn nu doorgestuurd voor IVF in een ander ziekenhuis.

We hebben afgelopen vrijdag de vragenlijst ontvangen, dus we zitten nu vol spanning te wachten op de oproep. Dus in maart zullen we nog wel niet stappen, maar ik hoop op april!

6. decembergirl

decembergirl Bekend lid

Feb 14, 2015
    507
    0
    0
    Wolvega
    Vanaf jan dit jaar lopen we nu in Zwolle om onze wens van een het krijgen van een kindje in vervulling te zien gaan .We hebben de afgelopen maanden de nodige onderzoeken gehad en alles is oke dus groen licht voor IFV/ICSI . Hier voor zijn we 2 keer voor uiu geweest in een ander ziekenhuis maar beide keren moeten afbellen .
    Intake gesprek gehad met de vp over hoe de behandeling gaat instructie's over het prikken maar ik heb voor de iui ook moeten prikken dus dat weet ik wel . Maar daar voor was er maar 1 injectie en nu moet ik 2 !En zodra de nieuwe cyclus weer begint moet ik bellen en injectie's zetten . En die is gister begonnen .

Vanmorgen voor de start echo geweest en alles zag er prima uit dus mag ik starten met de menopur injectie's .
    Het klaar maken van de injectie is even een werkje omdat ik 225 E moet spuiten maar de injectie zelf valt me reuze mee en de decapeptyl ook .
    Nu maar hopen dat ik niet al te veel last krijg van bijwerkings maar dat is altijd afwachten .

Volgende week donderdagmorgen weer voor een echo en dan kijken ze hoe de stand van zaken is hoeveel eicellen er zijn en hoe groot .

Er komt een spannende tijd aan !

7. Roro84

Roro84 Actief lid

Sep 23, 2013
    224
    0
    0
    Zuid Holland
    Het word een spannende tijd voor ons dames!

Ik vind het best wel eng maar ga vol goede moed en positief erin! Na alle shit mag het nu wel een keer lukken toch?! Is het niet de 1e tp dan wel de 2e!

Share This Page