Ervaringen cryo ontdooiingen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Roosje72, 28 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.174
    0
    0
    Ingenieur
    Oh wat goed...ik ga voor je duimen!

2. zijaanzij

zijaanzij Lid

7 okt 2013
    75
    0
    6
    NULL
    NULL
    @Roosje: ze vriezen daar in meteen na de bevruchting. Bij ons is het als volgt gegaan: 8 bevruchte eicellen; 5 direct ingevroren, 3 vers laten doordelen tot dag 5 embryo's. 2 van die verse hebben het gehaald en 1 is afgevallen. Er is toen 1 verse teruggeplaatst en de andere dag 5 embryo is alsnog ook ingevroren. Als ze nu een cryo ontdooien dan duurt dit ongeveer 24 uur. Ze beoordelen de cryo en plaatsen deze snel (2 of 4 cellig) terug. Er wordt ook gezegd (bijvoorbeeld ook in het UZ Gent, dat toch heel hoog staat aangeschreven) dat men liever eerst laat delen tot dag 3 of optimaal tot dag 5 embryo's voordat ze invriezen. Dit resulteert volgens hen in minder beschikbare embryo's maar wel uiteindelijk meer kans per terugplaatsing (omdat het embryo dus al flink gedeeld heeft). Je weet het uiteindelijk nooit. Ik heb vanochtend positief getest met een van onze snel ingevroren cryo's. De cryo was nét 4cellig toen deze werd teruggeplaatst. Ik heb nu echter lichte bloedingen dus ben nog erg terughoudend. Ik zou niet weten wat beter is; eerst flink laten delen en dan invriezen, of meteen invriezen. Hoe dan ook vind ik dat in beide gevallen het ontdooien beter zou moeten gaan dan dat het bij jou gegaan is.

3. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.174
    0
    0
    Ingenieur
    oeh spannend, gefeliciteerd!!!!
    ja dat ontdooien bij ons is heel slordig en de communicatie erover ook

4. Huismusje24

Huismusje24 Actief lid

17 dec 2014
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi roosje,

Ik heb nog helemaal geen ervaring met ontdooien. Ik krijg.over 2 weken mijn eerste cryo tp. Dan laat ik je wel weten hoe het is gegaan. Ik zit bij het lumc.

ik zou ook naar dusseldorf gaan als ik het vertrouwen niet meer in mn zknhs had.

5. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Oef wat verdrietig en rot!

Wij hadden 4 cryo's die alle vier goed ontdooiden en de laatste is onze jongste zoon. Ik liep in het Elisabeth in tilburg. Daar gaven ze aan dat niet goed ontdoouen redelijk zeldzaam is, maar daar worden ze ook pas op dag 5 ingevroren, dus dat is wel een verschil.

Hopelijk snel een succes voor jullie

Deel Deze Pagina