Hallo, Even een situatieschets. Na veel jaren ziek te zijn geweest is er in 2004 bij mij de ziekte van Crohn geconstateerd. Blij dat ze wisten wat het was, want toen kon ik gericht behandeld worden. Na nog één heftige opvlamming is het daarna altijd vrij goed gegaan met de onderhoudsmedicatie Imuran en salasulfasine. In 2012 ben ik bevallen van een prachtige gezonde dochter. Gezien mijn wil voor bv ben ik met 30 weken zwangerschap gestopt met medicatie (had al een paar jaar geen opvlamming meer gehad) en dat ging perfect! Een jaar bv mogen geven en sindsdien nog steeds medicijnvrij. Inmiddels zwanger van de tweede en was net als bij mijn dochter erg misselijk en gaf veel over (alle maaltijden eigenlijk) Maar sinds een week is het overgeven anders... Na het eten krijg ik buikkrampen en komt het er onder of boven weer uit. Alsof mijn lichaam het afstoot en niet accepteert dat er voedsel in mijn buik komt.. Ik heb dus meteen weer een afspraak gemaakt bij de internist omdat mij dit geen zwangerschapsmisselijkheid meer lijkt maar meer iets wat bij crohn hoort. De ontlasting is dun en slijmerig, gelukkig geen bloed. Over twee weken heb ik pas weer een echo maar de laatste keer zag alles er perfect uit. Ik weet dus niet zo goed wat ik moet doen. eerst de afspraak met internist afwachten? Graag hoop ik op reacties met mensen met ook deze ervaringen. En waar het uiteindelijk gewoon goed bij afliep.. Ben erg benieuwd hoe jullie het ervaren hebben. Mijn vorige zwangerschap was een eitje, vanaf 12 weken fluitend de zwangerschap door, terwijl ik nu toch behoorlijk angstig ben...
gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik heb va week 17 zwangerschao een ernstige opstoot gehad en na de bevalling (3 mnd geleden) werd het nog heviger. Ik reageer niet eens meer op Prednison en ben nu in afwachting van een nieuw medicijn. Heb wel een gezonde dochter mogen krijgen. Zolang er geen bloedverlies is en/of verhoogde ontlastingsfrequentie zou ik me niet te grote zorgen maken (dat helpt nl niet) en de afspraak met de internist afwachten. Sterkte!