2 Weken geleden heb ik op 2 dagen Cytotec gebruikt en ben ik ons kindje verloren. Helaas is mijn baarmoeder nog niet schoon en krijg ik vrijdag een curettage. De gyn stelde voor dit te doen met plaatselijke verdoving, dan zou het maar een paar minuten duren... Wie heeft er ervaring met een curettage zonder narcose? Doet het pijn? Hoe lang duurt het? Bloed je die dag nog erg? Kan je daarna gewoon weer alles doen (bijv. boodschappen)? Ik ben bang!!!!
Ach meis wat ontzettend klote, en ik zie dat het niet eens de eerste keer is... Sterkte hoor... Hier 1 curretage geh ad met ruggenprik... idd 15 minuutjes ofzo Geen pijn, paar dagen wat nabloedingen... Neem wel ff een paar dagen wat rust om te herstellen... je kan wel iets doen maar tank wel bij! Heftig genoeg....nogmasls sterke
Ik heb een curettage gehad onder plaatselijke verdoving en vond het goed te doen. Ik vond met name het geluid vervelend. Krijg nog rillingen bij de tandarts als ze dat zuigertje voor speeksel gebruiken. Sterkte meid!!!
Ach meid wat rot Mijn curettage was met pijnstillers via het infuus en 2 spuiten in de baarmoeder Moest 1uur van te voren in het zh zijn ivm infuus zetten Niets gevoeld van de spuiten in de baarmoeder Ingreep zelf duurde 10 min Kan soms best pijnlijk zijn (vergelijkbaar met erge menstruatie kampen) maar omdat het al met al maar 10 min duurt, goed te doen! Ik heb ook geen geluid gehoord.... Mijn vriend en de gyn zorgen voor afleiding Binnen 1uurtje stond ik weer buiten Die dag buikpijn gehad en gevloeid.... daarna helemaal niets meer, geen bloed en geen pijn! Ik kon ook meteen weer alles. Eerste dagen moet je natuurlijk rustig aan doen Nu 28 dagen later weer ongesteld dus ik mag niet klagen Heel veel sterkte en succes
Bedankt voor jullie reacties! Fijn te lezen dat de pijn wel meevalt. Wat mij erg pijnlijk lijkt, zijn die verdovingen in m'n baarmoedermond. Dat is de enige verdoving die ik krijg, verder geen infuus met pijnstillers. Ik moet 1 uur van te voren 2 pijnstillers innemen (naproxen). En ben bang voor verklevingen. Weten jullie of je dat op een gewone echo kan zien na de curettage? Straks word ik niet meer zwanger door die verklevingen en we wachten al zo lang
Meid wat rot Die prikken in de baarmoedermond voel je nauwelijks, het idee eraan vond ik vervelender dan die hele prikjes zelf. Verder zul je tijdens de ingreep een soort menstruatiekramp voelen, wat meer een zeurend gevoel is dan pijnlijk. Verklevingen kun je niet op een echo zien en die ontstaan ook altijd pas een aantal weken later. Als je gewoon normaal weer ongesteld wordt straks hoef je je hierover geen zorgen te maken. Sterkte
Ik voelde echt NIETS van die prik... ik moest van de gyn hoesten en terwijl ik dat deed zette zij de Spuit