dag dames, afgelopen zondag heb ik gemeenschap gehad met mijn man en hij stoot per ongeluk mijn baarmoedermond aan (deed wel zeer) maandag ochtend roze verlies (niet veel) en sinds gisteren avond bruin verlies. kan het zijn dat dit door seks komt of gaat het toch weer mis? ik ben vandaag 5weken 5dagen zwanger
Hallo, Ik heb ook bloedverlies ( paar stipjes of een veegje ) wat de dag erna idd bruin kan zijn na het hebben van gemeenschap... Het kan geen kwaad als het idd komt van het hebben van gemeenschap zelf. Kijk eventueel ook hoe lang het aanhoud? Het kan ook nog eventueel een in-nesteling zijn had ik ook gehoord dus misschien is de mogelijkheid er ook nog. Als je echt twijfelt ook gewoon ff bellen naar de gyn of vk? Laat maar weten als je meer weet! Probeer niet te veel te stressen en sterkte.
Bruin bloed = oud bloed. Kan dus nog steeds van het aanstoten van zondagavond zijn. Ik zou me niet te druk maken.
bloeden is gisteren opgehouden. heb volgende week dinsdag echo, dus ik wacht ht af. was wel schrikken
Ja dat geloof ik zeker, ik heb ook een dag roze verlies gehad rond de 5 weken en dat maakte me zo onzeker! Maar zolang het niet veel, helder rood bloed is moet je proberen jezelf niet te druk te maken. Veel succes bij de echo volgende week, hoop op een mooi hartje
Ik heb dit bijna mijn hele zwangerschap gehad (ook heftiger bloedverlies trouwens). Ik hield me altijd vast aan wat de verloskundige zei: bruin bloed betekent dat het bloeden gestopt is en niet doorzet en dat is een goed teken. Ik bleek ook een hele gevoelige baarmoedermond te hebben, dus in het eerste trimester kreeg ik soms zelfs bloedingen van lopen of bukken. Iedere keer schrok ik weer!
Natuurlijk mag je dat vragen! Ik heb helaas twee miskramen gehad, maar bij deze zwangerschap ging alles uiteindelijk goed. Terwijl ik er het meeste bij in de rats heb gezeten. Het bloeden begon vlak voor de eerste echo, dus op dat moment verloor ik eigenlijk alle moed. Vooral toen ik die avond ook enorme buikkrampen kreeg. Twee dagen later had ik de echo en mijn maag zat echt in mijn schoenen... Vooral omdat ik daarvoor dus een miskraam + curretage had gehad. Tot onze enorme verbazing was er echter een hartslag en een cashewnoot. Ik kon mijn ogen niet geloven. Vlak daarna begonnen echter de bloedingen weer en het werd steeds heftiger. Echt alles leek een trigger: wandelen, seks, bukken. De eerste weken was het een beetje roze bloed, maar al snel liep het gewoon langs mijn benen zo veel (vaak ook met kramp). En iedere keer moest ik weer langs de echo... weer met een knoop in mijn maag. Maar de baby bleef wonderlijk genoeg zitten. Uiteindelijk ben ik doorgestuurd naar het ziekenhuis en op alles gecheckt: soa's, uitstrijkje, vleesbomen. Niks. De conclusie was uiteindelijk dan ook dat ik een gevoelige baarmoedermond had die onder druk van hormonen en mijn groeiende buik snel bloedde (waarschijnlijk in combinatie met een voor deze zwangerschap tijdelijk teruggekeerd prikkelbaar darmsyndroom dat de krampen veroorzaakte). Ik kreeg het advies om rustig aan te doen en mijn baarmoedermond zo weinig mogelijk te prikkelen (dus ook seksposities te zoeken met minder druk/direct baarmoedermondcontact). En ik mocht tot het einde van de zwangerschap niet meer bukken voor de wasmachine. Dat was dan wel een meevaller Uiteindelijk is het met mijn zoontje helemaal goed gekomen (hij kwam wel drie weken te vroeg en in stuit, dus ik kreeg een spoedkeizersnee), maar het was een vreemde en best angstige zwangerschap. Maar ik heb dus wel geleerd dat de ene bloeding de andere niet is. En dat zelfs heel veel bloed en kramp niet per se slecht nieuws hoeft te betekenen (vreemd genoeg heb ik bij mijn missed abortions dus niets gehad - geen kramp, geen bloed, niks. Dus misschien is bloeden bij mij juist een goed teken!)
Dankjewel voor je verhaal! goed om te lezen dat nadat het alsog een enge zwangerschap alles helemaal goed gekomen is! Dit geeft mij ook zoiezo weer moed Nogmaals bedankt!
Dat is schrikken! Het kan beide kanten op gaan.... maar hier wel 2x met een positief einde; Bij mijn oudste had ik roze/bruin/beige verlies vanaf week 6 tm 15. Elke dag.... Nu is dat een heerlijk ventje van 3. Bij mijn jongste heb ik 3 keer een heftige bloeding gehad met 7+3, 7+6 en 13+1. Ik liep leeg, stolsels en krampen had ik ook. Dat kon toch nooit goed gaan? Nou mooi wel want dat is nu een heerlijk ventje van 2,5 maand. Hopelijk zit het goed. Succes!
wow, wat een verhaal. gelukkig is het goed afgelopen! maar ik kan me voorstellen dat jij je veel zorgen hebt gemaakt.
mijn miskramen begonnen ook met roze/bruinverlies rond 5/6 weken. bij minn zoontje had ik ook bruinverlies op de dag dat ik opgenomen werd in zh(uitdroging) ik heb 1 week plat gelegen omdat ik zo uitgelut was en niks binnen hield. toen is bloeden dus ook gestopt. ik vrees dat ik gewoon moet afwachten op mijn echo, ookal zegt de goede echo ook niks.( laatste mk bloeding, daarna echo kloppend hartje en toch is het mis gegaan)