ervaringen Cybex Priam kinderwagen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door kleineM, 12 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Ik heb de Cybex Priam op het oog. Die met de aparte reiswieg en daarna de Lux-zitting (dus niet de 2-in-1). Omdat het merk in NL nog maar een paar maanden op de markt is kan ik nog niet veel ervaringen vinden. Heeft iemand van jullie al deze kinderwagen en hoe bevalt ie?

2. Oxygen

Oxygen Actief lid

4 okt 2014
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fantastische wagen!! Het werd de cybex priam bij ons of de bugaboo cameleon 3 shiny chevron.. laatste heeft gewonnen.

3. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Wat gaf bij jullie de doorslag om toch voor de bugaboo te gaan?

4. Oxygen

Oxygen Actief lid

4 okt 2014
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben er buiten meegereden en vond ze beide heel soepel.. ik denk de looks van de chevron print en de goede ervaringen van vriendinnen met bugaboo.

5. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    up
    Heeft echt helemaal niemand de cybex priam :(;)

6. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Ik heb ook een Cybex Priam, het complete pakket...wieg, seat de luxe, voetenzak, luiertas en cloud Q autostoel.
    Echte ervaring heb ik natuurlijk nog niet, omdat ik nog in verwachting ben van de eerste. Maar hij staat hier al wel een paar maanden in huis.

De cybex is lekker hoog, makkelijk inklapbaar en dan ook erg compact en licht in gewicht. Ik woon op 1 hoog, dus moet trappen lopen en de cybex is de lichtste in zijn soort.

Wij hebben de trekking wielen eronder. Daardoor draait hij erg licht en soepel. Ik heb nog geen andere wagen zo licht gevoeld.

Mijn vriend loopt bijna iedere avond wel en rondje door het app ;)...hij zou ook geen andere willen.

En ja, je bent wel orgineel, want ik heb er hier nog geen een gezien.

Tsja, wat wil je nog meer weten?

7. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Dank je wel! Vanuit de winkel ben ik ook enthousiast, maar ben idd op zoek naar gebruikerservaringen. Ik heb er bijvoorbeeld niet op gelet op de wielbak diep genoeg is ivm draaien. Ik heb wel een gelezen dat dat belangrijk is...

En de trekking, dat zijn die hybride wielen he? Waarom heb je voor die gekozen en niet voor de all terrain?

8. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Wat bedoel je met wielbak?

En de trekking zijn inderdaad de hybride wielen. Ik heb met alle wielen testrondes gedaan op zo'n parcours. De light zijn het meest wendbaar, maar echt voornamelijk voor gladdere oppervlakken. De trekking zijn daarna het meest wendbaar en voor wisselend terrein. De all terrain werden al minder wendbaar en zijn voornamelijk voor hobbelige ondervlakken.
    Ik woon in een stad en als ik naar het bos ga, dan zijn de meeste paden hier goed verhard/begaanbaar met de trekking. En een kinderwagen op het strand met welke banden dan ook, is een crime.
    De all terrain zijn dus wat dat betreft voor mij overbodig.

Ik denk dat je zeer weinig echte gebruikservaringen hier gaat vinden. Ten eerste is deze wagen een uit het duurste segment. Ten tweede pas sinds maart 2015 in NL op de markt. Toen ik hem eind mei bestelde, waren er in NL nog maar een stuk of 80 verkocht.

Maar over 10 weken kan ik je wel meer vertellen ;).

9. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Ja leuk! Ik ga denk ik ook voor trekking.
    Ik bedoelde de wiegbak...

10. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    De diepte van de bak is 20 cm vanaf matras tot de rand van de bak. Lijkt me ook vrij standaard hoor.

Cybex is gewoon gekeurd volgens de veiligheidsnormen. Het is een Duits merk en in Duitsland zijn in mijn ogen de normen nog strenger dan in Nederland, dus ik denk dat dat wel ok zit.
    En het is een wagen uit het hogere segment, lijkt me niet dat je daar dingen gaat vinden die eventueel niet kloppen.

De bak is ook niet geschikt voor kinderen die al uit zichzelf kunnen draaien en op handen en knieën kunnen zitten. Maar dat is met elke reiswieg.

11. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Het lijkt me een heerlijke wagen en we gaan hem (hopelijk) na de 20 weken echo kopen!:D

12. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Let wel op de levertijd, die kan namelijk 10 weken zijn. Dat is afhankelijk van de kleur die je kiest en of het dan op voorraad is bij de fabrikant.

Wij hebben hem vrij vroeg in de zwangerschap (13w) besteld en gekozen voor de kleur hot & spicy (rood), omdat ik rood unisex vind. Mijn vriend kon namelijk niet wachten tot we het geslacht wisten;).

Maar ik ben er iedere dag nog super blij mee. Ik had anders niet geweten wat ik moest kiezen, want geen andere wagen trok mij aan of beviel mij. Het had dan wellicht een Joolz geworden vanuit praktisch oogpunt, maar ja...daar zie je er al zoveel van.

Succes met het kiezen en wachten:D.

13. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    haha dank je wel! 10 weken werd mij ook al verteld! Wij gaan voor de desert khaki. Lijkt me heerlijk!

14. Fringe

Fringe Bekend lid

5 okt 2014
    655
    631
    93
    Vrouw
    Hallo, ik zie dat jullie ook voor een cybex Priam gaan. Wij gaan er vanmiddag ook 1 bestellen. De kleur wordt autumn gold, ik begin nu weer te twijfelen over het soort wielen, all terrein of trekking.. Haha

15. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Autumn Gold is ook erg mooi inderdaad.
    Welke wielen wil je graag?

16. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb geen ervaring met de Cybex priam, maar wij hebben 3,5 jaar geleden een buggy van cybex gekocht en die gebruiken we nog steeds met veel plezier. Echt een heel fijn ding en kwalitatief ook super. Ook de autostoel van de oudste (vanaf 15 kg) is sinds kort een cybex en ook daar zijn we erg tevreden over.
    Dat is niet direct een antwoord op je vraag, maar wel een indicatie dat het in ieder geval met de kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid wel goed zit.

17. Fringe

Fringe Bekend lid

5 okt 2014
    655
    631
    93
    Vrouw
    Ik dacht steeds de al terrain.. We wonen in een dorp, nieuwbouw, dus alleen als we naar het bos gaan heb je wat aan die terrein wielen..?

18. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Die trekking zijn voor de meeste ondergronden geschikt. Als je echt wekelijks naar het bos gaat, dan zou ik voor die all terrain gaan. Maar het is echt heel persoonlijk. Hebben ze in de winkel, waar je 'm gaat bestellen, zo'n parcours? Test ze dan gewoon en ga dan op je eigen gevoel af, welke jij het meest prettig vindt.

19. Fringe

Fringe Bekend lid

5 okt 2014
    655
    631
    93
    Vrouw
    De Priam is besteld, het is de autumn gold met all terrain wielen geworden. Ik heb met beide soorten wielen buiten gereden en de all terrain wielen reden het lekkerst!

20. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Hoi wat goed! Ik heb hem ondertussen ook besteld, want hij was in de aanbieding bij babypark in Eindhoven. De kleuren gaan eruit. De kleur die ik wilde (desert khaki) was ook nog eens een showroommodel, dus nog eens 15% korting. Dat was wel heel fijn! Nu wachten tot de diverse onderdelen uit de diverse winkels binnen zijn.
    -> Let dus op dat je tijdig je voetenzak/ luiertas erbij besteld want het kan dus zijn dat de kleur uitlopend is!

De keuze voor type wielen vond ik ook lastig. Had eerst de trekking gedaan, maar last minute op advies van een andere verkoper en mijn vriend toch de all terrain! Laatst waren we ergens lopen waar ik heel vaak met de hond ga wandelen en toen was ik toch wel blij met die keuze! En als je hem eenmaal hebt, weet je toch niet meer hoe die andere type wielen reden.

Deel Deze Pagina