Hallo allemaal, Na vier slopende weken is gisteren duidelijk geworden dat het vruchtzakje in mijn buik echt niet goed genoeg is & het dus niet goed is. (zal hieronder een toelichting geven op de afgelopen vier weken voor de mensen die er benieuwd naar zijn). Gisteren in overleg met de arts besproken dat ik eerst ga stoppen met de hormonen die ik nam (utrogestan en estradiol) en dat ik van het weekend 4 tabletten cytotec neem om alles eruit te krijgen. Ik ben nu opzoek naar ervaringen, ik ben best een beetje "benauwd" voor wat er komen gaat merk ik. Ik hoop dan ook dat er hier dames zijn die ze al eens gebruikt hebben. Alvast bedankt voor de reacties X -> het verhaal van afgelopen weken <- Ik heb een blasto terug geplaatst gekregen op 9-1-17 & 18-1-17 positief gestest. Tegelijk ook bloed verlies die bleef aanhouden dus heb sinds 18-1 geregeld echo's en hcg controles gehad. Hier een overzicht: 20-1-17: hcg 141 (geen echo gehad) 22-1-17: hcg 300, niks te zien op de echo (extra controle ivm buikkrampen & het bloedden) 24-1-17: hcg 695, niks op de echo te zien. 26-1-17: hcg 898, niks op de echo te zien. 29-1-17: nog meer bloedverlies & "iets" verloren. 30-1-17: hcg 755, klein puntje te zien op de echo (arts dacht bloedprop) & flinke vochtplek op mijn linker eierstok (nog steeds bloedverlies)! Conclusie miskraam, stoppen met de hormonen (utrogestan & estradiol) 03-2-17: hcg 1239, echo.. duidelijk een vruchtzakje twijfel of er ook een dooiertje in zat.. (wel 1 week te klein). Eierstok weer helemaal netjes geen vocht meer. Weer beginnen met de hormonen. Bloedverlies gestopt 10-2-17: geen hcg geprikt. Vruchtzakje gegroeid & duidelijk een dooiertje te zien maar nog steeds 1 week te klein & geen hartslag. 13-2-17: echo echt niet goed, vruchtzakje is 5/5,5 max terwijl ik 7 weken + 6 dagen ben. Met behulp van pillen moet het eruit gaan komen.
Ik heb het bij ongeveer hetzelfde termijn gebruikt. Om 17.00u ingebracht. Al vrij snel kreeg ik wat vage krampen maar het zette niet door. Begin van de nacht werd ik wakker van de krampen, die waren best pittig maar met pcm goed te doen. Bloeden was ook begonnen. Na een uur weer gaan slapen. Sochtends uit bed op de wc, verloor ik het vruchtzakje. Krampen waren al minder en wb bloeden net een zware menstruatie maar ook al heel snel een stuk minder. Alles was schoon, heb geen curretage nodig gehad. Als ik weer voor de keuze zou moeten staan, zou ik het weer zo doen. Misschien kun je bij je huisarts een sterke pijnstiller halen? Ik kreeg Diclofenac maar heb het niet nodig gehad. Sterkte!
Ik heb twee keer een dosis van 4 pillen ingrbracht. Weinig pijn, wel bloedverlies maar het heeft niet tot de miskraam geleid. De week erna wel veel stolsels verloren maat uiteindelijk een curretage gehad.
ik heb met 10+5 2 cyctotec pillen ingebracht gekregen nadat het kindje met 10+2 was overleden. op begin dacht ik dat het niks deed, voor zekerheid maar wel thuis gebleven, maar na 2 uur kreeg ik wel krampen en heb ik uur op wc gezeten met hevig bloedverlies, (misschien smerige tip, maar gyn raadde mij aan om een vergiet in wc te zetten, zodat je kan zien wat je verliest want dan kunnen ze makkelijker zien of het compleet er uit is gekomen. weet alleen niet hoe het er uit ziet met jouw termijn, dat van mij was niet prettig om te zien maar heeft me wel geholpen met verwerking). ben veel bloed verloren en heb nog 2 dagen wat heftige menstruatie krampen gehad.
Mijn gynaecoloog wilde geen cytotec geven vanwege slechte werking. Ik ben gecurreteerd waarbij restweefsel was achter gebleven. Dus alsnog cytotec vier pillen. Ik had super veel bijwerkingen tot aan 39 koorts toe. Ik vond het troep, maar week later geen restjes meer.
ik had een 'goede' ervaring (zo'n ervaring is natuurlijk altijd heftig en nooit echt goed te noemen). ik moest s avonds 2 pillen insteken, 2u later begon bloedverlies met hevige stolsels, s ochtends was het al minder, moest nog 2 pillen opsteken maar die deden nog maar weinig. die stolsels waren wel wat griezelig omdat ik dat niet verwacht had (vruchtje was snel gestopt met ontwikkelen). nog een weekje minder bloedverlies maar s avonds wel krampjes en na die week kwam er ineens, geheel pijn en bloedloos het echte zwangerschapsweefsel uitgevallen (had foto genomen voor de gyn omdat het in mijn verbandje was gevallen op het werk ). dag nadien echo en ik was helemaal schoon. de pijn viel mee, was te houden met 2 pijnstillers (uurtje voor de pillen genomen) en een warme kruik.
Wel wisselend dus, zojuist is het bloedverlies bij mij begonnen. Ben alleen nog maar gestopt met de hormonen dus blijkbaar hielden die al een hoop tegen..
Hai meid wat vervelend allemaal, ik wil je allereerst sterkte wensen. Ik heb het bij mijn laatste keer ook met pillen op moeten wekken, ik vond het ook doodeng maar het viel me reuze mee , drie uur na het inbrengen begonnen de krampen, kwartiertje echt als een heftige menstruatie, bloeden begon en toen is het verder rustig verlopen. niet veel pijn meer ook de dagen erna.
Ik kreeg na een uur krampen en verloor enorme stolsels Een vergietbodem vol en dat flink vaak.had daar niet op gerekend. Bij 400 ml moest ik bellen. Uiteindelijk veel verloren maar geen vruchtzakje, dus volgende dag alsnog curretage. Ik zou een volgende keer meteen een currettage kiezen
Ondanks dat Asherman vrij zeldzaam is komt het wel teveel voor. Ik zou zeker niet direct voor een curettage kiezen. Mijn idee was destijds ook dat ik er snel vanaf wilde en ik zag die pillen niet zitten. Gevolg is asherman en het heeft 3 jaar geduurd voor we een kleintje hadden... Nu is er de wens voor een 2e, ik zal niet alles beschrijven want daar zit TS niet op te wachten maar ik heb nu 1 miskraam gehad. Opgewekt met de pillen. Door de Asherman ging dit niet goed en hebben ze me moeten opnemen. Daarna nog maanden aan het tobben geweest met restjes en ze durfden het niet weg te halen. Eind vorig jaar middels een nieuwe techniek is het laatste dan toch verwijderd. Mei vorig jaar begonnen en nu pas voor het eerst normaal ongesteld.. Wat ik aan wil geven, iedereen heeft andere ervaringen met de pillen. Het was bij mij heel zwaar maar dat komt door de voorgeschiedenis. Ik heb van vriendinnen ook andere verhalen gehoord. Zorg dat er iemand is die je bij kan staan. En neem pcm of iets dergelijks zodat je zo min mogelijk last hebt. Heel veel sterkte!
Hoi! Allereerst veel sterkte! Heb vorig jaar deze pillen gehad 2x 4 pillen en tegen einde van de middag van de 2e dag kwam alles los, gelukkig geen pijn. Op dit moment helaas weer een MA en heb gisteravond de 2e dosis ingebracht en heb nog steeds maar minimaal bloedverlies en soms krampjes... Valt me echt tegen.. Dus het verschilt echt per persoon (en blijkbaar per keer ook...) Voor meer ervaringen zou ik maar eens gaan googlen want dan kun je heel veel ervaringen vinden.
Ik heb ook eens cytotec gekregen ivm een ma. Helaas deed het bij mij helemaal niks. Ook niet na 8 tabletten. De dag erna een curettage gehad en nergens last van gehad. Sterkte 😟