2e kindje, 2e luiertas?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door username, 6 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik vraag me nu af: is een tweede luiertas nodig? Wij gebruiken hem alleen voor naar de gastouder, 3 dagen per week gemiddeld. Verder niet. Als we erop uit gaan gooi ik gewoon wat losse spullen in m'n schoudertas.
    In de tas voor bij de gastouder zit een flinke stapel luiers, billendoekjes, reservekleding, slaapzak (nu zo'n dikke winterslaapzak), spuugdoekjes want daar slaapt ze mee en een paar laarsjes voor in de speeltuin. De tas zit aardig vol zo.
    We krijgen straks nog een kindje en ik vrees dat dat gewoon niet gaat passen. Dan moet er nog meer van hetzelfde in plus flessen en voeding. Ik krijg hem nu nog dicht maar straks niet meer...

Hoe hebben jullie dat gedaan?

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.543
    3.057
    113
    Kan je niet gewoon een set kleding, slaapzak, luiers en doekjes bij de go laten?

ik sleepte nooit met zoveel spullen.
    ik haalde 1x in de zoveel tijd een pak luiers,pak doekjes en pak voeding voor daar.
    dat bleef gewoon daar staan.
    Had daar ook altijd een set (goedkope) kleding liggen.

3. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Mischien zo grote weekeind tas voor beide kindjes aanschaffen of daar wat spullen neerzetten hebben ze,geen lades voor de kindjes met hun naam eroo waar je luiers doekjes,extra kleding in kan laten liggen

4. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik had voor mijn baby en peuter van 1.5 jaar nooit meer dan 1 luiertas. (ik nam ook nooit zoveel spullen mee ;))
    Maar ik zou daar geen luiertas voor kopen, die is toch vooral fijn omdat je hem makkelijk aan de kinderwagen kan hangen, is in jou geval niet van toepassen. Ik zou gewoon een andere tas erbij gebruiken voor de go

5. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik kan idd vragen of ik een tasje met reservekleding en een slaapzak bij de gastouder te laten. Niet eens aan gedacht. Dat is wel een goeie inderdaad.

Het is een mooi excuus om nog een prachtige tas te kopen, maar als het niet nodig is dan geef ik het geld liever aan iets anders uit.

Ben benieuwd hoe andere ouders dat doen.

6. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Mime wat zit er dan in jouw tas? Ik probeer zo weinig mogelijk mee te nemen maar dit is toch wel de basis momenteel...

7. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik neem zo weinig mogelijk mee en het liefst in mijn handtas. Als ik meer mee mee moet voor de oppas ofzo, dan neem ik een weekend achtige tas mee of een grote shopper. Ik vind mijn luiertas niet zo handig (eentje van Joolz).
    Voor snel onderweg heb ik een luieretui in mijn handtas.

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik ben zelf gastouder, en de meeste kindjes nemen vanaf ongeveer 1,5 jaar een kleinere (school)tas mee. Dan zijn 3 luiers, billendoekjes en soms een knuffeltje/speen genoeg. Soms zit er inderdaad nog een reserve broek/rompertje in, maar langzamerhand gebruik je dat steeds minder. Slaapzak en speen voor het slaapje laten de kinderen bij mij hier liggen, dan hebben ze hier altijd hun eigen spullen.

Voor een tweede kun je dan de luiertas weer gebruiken. Ik denk toch dat het zou moeten passen, als je die slaapzak mss daar kunt laten (of nog bij de luiertas in stoppen).

Deel Deze Pagina