Hallo dames, Ik werk momenteel 3 dagen en mijn man werkt fulltime. Al heel lang heb ik de wens om SPH te gaan studeren. Alleen ik zie door de bomen het bos niet. Vraag me af of het allemaal wel haalbaar is. Je moet werken en naar school. Kent iemand een avondstudie SPH? Dat zou het al makkelijker maken. Ik heb mijn inkomen ook hard nodig namelijk. Maar ik wil mezelf zo graag verder ontwikkelen. Het blijft maar in mijn hoofd zitten. Groetjes,
Wat wil je met SPH gaan doen als ik vragen mag? Ik heb ook sph deeltijd gedaan, maar heb niet echt het idee dat het (om een baan te vinden) een meerwaarde is boven mbo (spw)...
Ik heb momenteel mbo in een andere richting. Toerisme. En wil me laten omscholen. SPW is toch meer werken in de kinderopvang? Dat wil ik juist niet
Ik werk als werkcoach op een woon/werkvoorziening voor licht verstandelijk gehandicapten met ernstige gedragsproblemen. Ik heb ook collega's die spw hebben gedaan. Realiseer je je wel dat je met sph, voornamelijk werk zult kunnen vinden waarbij je onregelmatig werkt (dus ook avonden, weekenden, feestdagen). Veel mensen zouden dat niet willen namelijk (waaronder ik....) De banen met kantoortijden zijn spaarzaam....
Ik heb ook de SPH deeltijd gedaan, maar toen had ik nog geen kind. Ik denk dat je echt enorm doorzettingsvermogen moet hebben om de studie af te maken, naast je huishouden en gezin. Ze geven als richtlijn dat je 16 uur per week aan je studie moet besteden. en wat iemand anders ook al aangaf, het is voornamelijk onregelmatige werktijden, want het verloop in bijvoorbeeld dagbesteding is minimaal.
Hallo Mammie, Toevallig heb ik me net ingeschreven om weer in september te starten met een studie. Ik werk 4 dagen per week en heb thuis een kleintje van 13 maanden oud. Ik heb op vrijdag colleges en voor de studie staat zo`n 20 uur studiebelasting (incl die vrijdag, dat wel). Mijn kleintje gaat `s avonds om 19:00 uur naar bed. Tussen 19:00 en 22:00 kan ik een heleboel doen. Dan maar niet elke avond relaxed op de bank filmjes kijken. Ik ben van plan om 2 avonden, de vrijdag en een (groot) deel van de zaterdag aan de studie te besteden. Ik heb goede afspraken gemaakt met mijn vriend, ouders en schoonouders en besef me dat ik gewoon een stuk minder beschikbaar ga zijn dan ik nu ben, mijn sociale leven op een veel lager pitje zal staan, en ik hulp van anderen bij tijd en wijlen moet accepteren. Maar ik denk ook, waar een wil is, is een weg. Het zal ongetwijfeld pittig worden maar het is het waard. Gewoon voor gaan als dit is wat je graag wilt!
Hoi zonnetje 1981, bedankt voor je reactie. welke opleiding ga je volgen? Blijf je daarnaast nog 4 dagen werken? Hoe doe jij dat met stage en kinderopvang? Sorry voor alle vragen. Groetjes