Ervaringen delen spuiten Gonal F en Pregnyl

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Bel85, 8 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Mag ik mee kletsen? Ik ben 25 en ml is 27. We zijn al ruim n jaar bezig. Sinds januari zitten we in de mm omdat ik PCOS heb. Met ml was alles goed. Eerst 2x Clomid gebruikt (50 en 100 mg) maar helaas geen enkel follikel en veel bijwerkingen. Afgelopen week weer naar de gynaecoloog geweest. Daar is besloten om over te stappen op spuiten (Gonal F en Pregnyl). Nu eerst een HSG laten maken van mijn eierstokken omdat ze er zeker van willen zijn dat deze goed doorgankelijk zijn. Ik zie er nu al tegen op omdat het volgens mij best pijnlijk is:). De cyclus daarna starten met spuiten als alles verder goed is. Ik ben erg benieuwd of het spuiten wel voor mooie grote follikels zorgt:).

2. Bel85

Bel85 Actief lid

30 sep 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hee MZ25
    Volgens mij zat ik met jou in het forum clomid.
    Grappig om je hier weer tegen te komen of ja eigenlijk niet natuurlijk ;)
    Ik weet niet was hsg inhoud maar spuiten valt mee hoor.
    Eerste keer vond ik even wennen maar daarna valt het echt reuze mee.

Succes!

3. knorrie24

knorrie24 Actief lid

9 jan 2011
    239
    0
    16
    Het hoge noorden
    Welkom MZ25, kom gezellig mee kletsen zou ik zeggen. Heb je al een afspraak voor de HSG staan? Ik heb deze ronde een HSG gehad. Zag er super erg tegenop, maar achteraf viel het reuze mee.
    De behandeling zelf is idd pijnlijk. Je voelt constant een soort menstruatiepijn maar wel hele erge. Wanneer de HSG gedaan is, is de pijn ook weer weg. Heb wel 2 dagen daarna een gevoelige buik gehouden. Niet echt pijn maar moeite met bukken en uit de auto komen enzo.:D

4. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Bel85, klopt inderdaad dat wij elkaar van het Clomid clubje kennen. Voor mij dus nu helaas ook spuiten. Hoe gaat het bij jou? Merk je al meer dan met Clomid? Een HSG is eigenlijk een soort echo of foto van je eierstokken. Met jodium spuiten ze je eierstokken door om te kijken of er ergens verklevingen zitten. Mocht dit zo zijn dan moeten ze dat eerst verhelpen voor ik met spuiten kan starten. Dit doen ze bij mij uit voorzorg, dus niet omdat er signalen van verklevingen zijn. Ben dus erg benieuwd:(.

@Knorrie24, ik moet eerst mijn menstruatie opwekken met Provera, en dan op de eerste dag bellen voor een afspraak ergens tussen dag 5 en 12. Zal dus wel ergens eind juni zijn. Ik kende een HSG nog niet echt tot ik er het een en andere over ging lezen:$. Lijkt mij echt geen pretje. Maar als je zegt dat het mee valt dan zal ik het uiteindelijk ook wel overleven;). We moeten er wat voor over hebben helaas;). Hoe gaat het spuiten nu bij jou?

5. knorrie24

knorrie24 Actief lid

9 jan 2011
    239
    0
    16
    Het hoge noorden
    Ja ik heb ook de verhalen op internet gelezen over een HSG en werd er alleen maar zenuwachtiger van. Je moet even goed op je tanden bijten tijdens de behandeling zelf, maar ook jij zult het overleven;) idd alles voor een goed doel.

Ik ben nog niet begonnen met spuiten. Heb deze ronde nog clomid 100 gehad en ga de volgende ronde over op spuiten+iui. Hoop natuurlijk dat dit niet hoeft maar heb er weinig vertrouwen in dat het raak is dit x.:)

6. Bel85

Bel85 Actief lid

30 sep 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Mz25: ja klote joh dat het met clomid niet heeft mogen lukken.
    Maar hopelijk nu dan betere resultaten! Oei lijkt me geen pretje idd die hsg. Dat hebben ze bij mij helemaal niet gedaan.
    Spuiten is vorige ronde goed gegaan. Minder bijwerkingen dan met de clomid dus dat is al heel fijn. Had met spuiten (gonal f 37,5 IE) twee eitjes die zijn gesprongen alleen helaas niet raak. Nu weer tweede ronde spuiten en morgen echo om te kijken hoe mijn eitjes zijn. Hopelijk net als de vorige keer!

Nou succes met de hsg en het spuiten straks. Maar we spreken elkaar tussendoor vast nog wel.

7. Bel85

Bel85 Actief lid

30 sep 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jeuj, een ei van 15. Zondag de pregnyl spuiten. :D

8. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Knorrie24: zit jij toevallig ook bij het Radboud ziekenhuis? Ik kon namelijk ook mee doen met een onderzoek maar omdat Clomid bij mij niet werkt mocht ik sowieso al overstappen op spuiten. Jouw verhaal lijkt dus erg op dat van mij:p
    @Bel85: idd rot maar we blijven positief. Fijn dat spuiten bij jou in ieder geval werkt. Hopelijk deze ronde wel raak:D Succes morgen met Pregnyl spuiten:)

9. knorrie24

knorrie24 Actief lid

9 jan 2011
    239
    0
    16
    Het hoge noorden
    Nee ik zit niet bij het Radboud, maar het onderzoek waar ik aan meedoe gaat wel van het Radboud uit. Dus denk dat we in hetzelfde onderzoek zitten

10. Roerei

Roerei Actief lid

26 mrt 2014
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik meld me ook weer ff! Welkom MZ25. Ik heb een vergelijkbaar onderzoek gehad als HSG (fertiliscopie) en ik vond het wel ff pijnlijk. Nu moet ik erbij zeggen dat het kwam omdat mijn baarmoeder gekanteld ligt en ze er niet goed bij kon. Ze moest dus ff 'duwen'. Als ik dit niet had gehad is het op zich prima te doen. Na het onderzoek merk je eigenlijk niet meer. Gelukkig zag er bij mij alles goed uit waardoor ik kon starten met IUI. Daar uiteindelijk nog 6 maand mee gewacht omdat we er nog niet klaar voor waren.

Knorrie, ik heb je vraag over het bewaren van de Gonal F in de koelkast nagevraagd aan de gyn. Ze vertelde dat de prikpen die je gebruikt niet boven de 25 graden mag komen en that's it, die pen is n.l. ook maar 1 maand houdbaar. De andere pennen moet je wel bewaren in de koelkast, net als de pregnyl inderdaad.

Bel; jeej wat goed zeg dat je eitje zo goed groeit! Wanneer heb je de IUI? Morgen? veel succes meid!

DutchDiamond: al een positieve knaller op je ovu-test gehad?

@all: afgelopen vrijdag uitgangsecho gehad. Alles zag er goed uit dus mocht starten met gonal f. De eerste spuit was wel ff slikken maar het gaat steeds makkelijker en beter. Het doet ook echt geen pijn gelukkig. A.s. woensdag wederom een echo om te kijken hoeveel eitjes er zijn en hoe groot ze zijn. Ik ben erg benieuwd!!

11. knorrie24

knorrie24 Actief lid

9 jan 2011
    239
    0
    16
    Het hoge noorden
    Helaas wij gaan beginnen met gonal en iui. Vanacht ongesteld geworden:(
    Straks meteen ff bellen voor een afspraak op donderdag. Pfff de spuiten en de iui komen nu wel heel dichtbij.

Ah oké weten we dat ook weer. Dus in principe hoeven ze niet in de koelkast. Ik ga aankomende zaterdag namelijk de hele dag weg en was me al in allerlei bochten aan het wringen hoe het met de gonal moest.
    Ik zal donderdag wel meer erover horen en ff vragen of de gyn nog tips heeft voor zaterdag

12. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Knorrie24: oh ok. Ik kom niet in aanmerking voor het onderzoek omdat bij mij de Clomid niet werkt. Ik moet dus sowieso overstappen op spuiten. Balen zeg ongi:(. Spuiten en IUI komen nu idd dichterbij maar een eventuele zwangerschap ook en dat is natuurlijk wel waar je het allemaal voor doet:). Ik zie ook wel tegen het spuiten op. Ik moet alleen nog een cyclus wachten. Ik krijg een spuitinstructie als het zover is, jij ook?
    @Roerei: we gaat het wel zien de HSG. Ik heb ook geen keus dus het zal wel moeten:). Ik ben ook nog niet echt klaar voor het spuiten. Vandaar dat ik ook niet gestart ben met de Provera om mijn menstruatie op te wekken. Ik heb van mijzelf ook een cyclus, weliswaar rond de 50 dagen maar zit inmiddels toch al op dag 40. Had echt even geen zin in al die hormonen troep in mijn lijf:x. Hopelijk slaat de Gonal F aan:p

Hier is nog alles rustig, geen ongi en aangezien ik niet gestart ben met de Provera nog even wachten dus voor ik de HSG heb en de cyclus daarna kan starten met spuiten. Hebben jullie weleens Provera geslikt? Ik zie er zo tegen op, weer 10 dagen hormonen:$. Vandaar dat ik even aan kijk wanneer ik zelf ongesteld wordt...

13. Roerei

Roerei Actief lid

26 mrt 2014
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Knorrie...meid wat balen van je ongi:x, je hoopt zo dat het je allemaal bespaard zou blijven he de IUI en spuiten, niet leuk. Het komt inderdaad allemaal wel dichtbij maar meid, het is echt goed te doen!! Weet je wat ik het meest vervelende vind van alles; dat geklepper naar de kliniek voor de afspraken, niet eens de spuiten. Kop op meid, je kan het echt!! Heb je een afspraak voor echo op donderdag?

@MZ25, ik begrijp jou ook goed met het nog niet klaar zijn voor spuiten, volgens mij kun je daar nooit klaar voor zijn, het is toch iets onnatuurlijks voor je gevoel (tenminste zo was het bij mij). Ik vond het meest moeilijke om te accepteren dat het niet spontaan gelukt is. Ik dacht dat het proberen zwanger te worden de mooiste periode van mijn leven zou worden....maja nu hoort het eigenlijk bij de moeilijkste periodes van mijn leven. Op een of andere manier geloof ik er wel erg in dat als je in de MMM belandt je dan meer kans maakt ofzo, omdat je goed in de gaten gehouden wordt e.d. Provera heb ik nooit geslikt, ben wel 15 jr aan de anti-conceptie geweest dus ik snap wat je zegt dat je ff klaar bent met de hormonen in je lijf!

14. knorrie24

knorrie24 Actief lid

9 jan 2011
    239
    0
    16
    Het hoge noorden
    Even een kort berichtje van mijn kant. Moet om 10 uur bij de gyn zijn. Ben zenuwachtig:) straks eerst een echo en daarna als er cystes te zien zijn de gonal en prikinstructies. Wordt vervolgd!

15. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

succes knorrie wat spannend allemaal

volgens mijn ovutesten en me banner heb ik 2 dagen geleden me eisprong gehad
    heb niet de gevoelige tepels zoals in de vorige ronde en soms nog steeds wat lichte krampen aan de rechterkant onderin me buik
    geen idee wat ik ervan moet denken we wachten maar af

16. knorrie24

knorrie24 Actief lid

9 jan 2011
    239
    0
    16
    Het hoge noorden
    Ook spannend voor jou dutchdiamond. Ik hoop dat je gewoon een eisprong hebt gehad. Kun je niet ff bellen met het zkh om toch even snel een echo te krijgen dan weet je het zeker haha ;)
    Wat zegt je gevoel dan? Heb je trouwens nog veel bijwerkingen gehad dit x van de clomid. Dat heb ik ff gemist ;)

Groen licht gekregen vanmorgen. Alles zag er prima uit geen cystes. Pffieeww was toch vest zenuwachtig daarvoor. Dacht zul je net zien dat er een cyste zit en we niet verder kunnen aangezien ik wel vaker cystes heb.

Prikinstructies gehad en vanmorgen thuis meteen de spuit gezet. Viel echt reuze mee! Veel minder gedoe dan de pregnyl en je voelt er echt niets van. Begin met 50 eenheden per x.
    Woensdag weer heen voor controle.

Trouwens bij mij moet de prikpen wel in de koelkast bewaard worden. :( Heb het nog ff na gevraagd vanmorgen

17. DutchDiamond

echo's maken ze niet deze rondes
    hoe erg ik het eerst vond hoe onzeker ik het nu vind en eigenlijk toch een echo wil
    op het moment vind ik het erg onzeker heb zo nu en dan nog een steekje rechts
    en een paar dagen elke dag aan het klussen, nog steeds aan het flossen en na de daad 15min me heupen omhoog dus denk dat ik niet meer kan doen deze ronde verder

die naalden vind ik nog maar een eng idee maar heb wel meer hoop eigenlijk met spuiten
    succes knorrie deze ronde

18. knorrie24

knorrie24 Actief lid

9 jan 2011
    239
    0
    16
    Het hoge noorden
    Ja tuurlijk wordt je daar onzeker van. Het enige wat je idd kunt doen is goed klussen maar toch blijft het spannend of je eisprong wel geweest is.

Ja kan me voorstellen dat je tegen de naalden op ziet, ik was ook erg zenuwachtig daarvoor maar nu ik hem eenmaal gezet heb valt het echt 100 procent mee.
    Ik heb ook meer vertrouwen nu in de iui dan alleen de clomid. Na 6 rondes zonder resultaat was ik wel een beetje klaar met de clomid.

19. DutchDiamond

ja op me ovutest is nog geen knaller te zien
    en op het moment klussen we bijna dagelijks ookal is het slechter voor het zaad

weet ook niet wanneer ik zou moeten bellen begin ongi of ervoor
    straks ben ik weer te laat voor de volgende ronde
    al hoop ik natuurlijk dat het niet zover kom

20. Roerei

Roerei Actief lid

26 mrt 2014
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ff een up-date van mijn kant na een paar bizarre dagen. Afgelopen woensdag moest ik voor de follikelmeting (dag 8 v.d. cyclus). Er zaten toen al 3 eitjes en eentje was al 19 MM:$! Ik moest dus direct naar huis om de pregnyl spuit te zetten en de volgende ochtend al IUI. Dat was dus gisteren, ik zit nu al op de wachtbank. Hoe snel kan het gaan?!? Mijn lichaam reageert dus erg goed op de Gonal F. Op 5 juli mijn NOD en als ik dan niet ongesteld ben mag ik een zw test doen. IUI voel je overigens helemaal niets van. Ging prima, met 20 min stond ik weer buiten en je moet daarvan ook nog 10 min blijven liggen. Ik heb nu wel een vreemd gevoel in mijn buik maar ik probeer mezelf niet teveel voor de gek te houden:D!

@knorrie; fijn dat het spuiten meeviel, ik zag er ook tegenop maar als ik dit van tevoren wist dan was ik er echt 6 mnd terug mee begonnen. Ik heb het gevoel veel meer kans te maken met IUI.

@dutchdiamond; wat irri met die ovu-testen!! Ik herken dat helemaal. Je hebt ook ovu-testen van de CB met een smiley. Duidelijker en geen getuur, maar wel duur... Misschien sowieso ff met de VK bellen om te vragen of je nu voor of na je ongesteldheid moest bellen? Succes meid!

Deel Deze Pagina