heb een hele uitleg gehad spullen stonden al klaar was gelukkig wel een vriendelijke vrouw ookal zag ze er erg streng uit na wat klungelen met de spuiten (spoot bijna het plafond nat hihi) zei ze zet hem maar vast op je huid en eigenlijk zat ie er toen al gelijk doorheen het mengen is nog even moeilijk want elk druppeltje moet uit de ampul dus dat word nog wat de eerste keren al met al viel het wel mee had wel het zweet op me voorhoofd staan en me handen trilte maar we gaan ervoor inmiddels zit ik op de 2e dag van me opwekkers hoe is het bij jou knorrie?
Vond je het achteraf meevallen? Ja als je vooor de 1sre x straks ecgt de spuiten zet is het ook ff weer zweten maar daar wordt je vanzelf makkelijker in. Wordt de menopur ook geleverd in een voorgevulde pen of moet je die elke x zelf mengen. Heb alleen ervaring met de gonal-f. Tja met mij gaat het zijn gangetje. Nog 6 dagen wachten en dan us mijn nod. Heb er geen goed gevoel over. Voel helemaal niets. Alhoewel ik weet dat dat ook niet zoveel betekend, maar voel totaal niets anders dan andere rondes.
Het viel achteraf wel mee Ik moet het zelf mengen dit pakketje is voor 5 dagen en heb er zo nog een Het mengen is echt een gedoe de laatste druppel uit de ampul halen en het lucht uit de naald kloppen etc. Niets voelen wil inderdaad niks zeggen kan alle kanten op Nog niet al stiekem een testje gedaan?
Zo das een halve apotheek Das nog best wel een klusje elke dag, dat doet je niet ff snel. Ik heb alleen maar 1 pen in de koelkast liggen en 12 naaldjes. Dop eraf, naald erop draaien, eenheden instellen en prikken. Al met al nog geen 3 minuten werk. Nee, heb nog nog geen testje gedaan. Ben zo bang om teleurgesteld te worden door een witte test.
owh nee ik moet eerst de ampul openbreken eerst tikken zodat de water beneden is dan op de spuit een grote naald doen en de vloeistof erin zuigen tot de laatste druppel blauwe kapje van het potje poeder halen dan de vloeistof erbij met die grote naald dat weer opzuigen tot de laatste druppel dan grote naald eraf kleinere naald erop buik ontsmetten met een alcohol doekje lucht uit de naald laten ontsnappen tot er een klein druppeltje erop staan en dan mag ik pas spuiten denk dat ik de eerste keer er wel een half uur mee bezig zal zijn
pfff wat een gedoe. Maar wat je net beschrijft moet ik wel altijd met de pregnyl spuit doen. die moet je ook mengen. Maar dat is maar 1x per maand. Maar ze zeiden in het zkh niet iets over een mogelijke late eisprong? Of heb je het daar niet over gehad.
had alleen de vrouw van de prikinstructies die weet daar verder niets vanaf dus ben begonnen met de opwekkers verwacht naar 41 dagen ook niks meer klopt komt op hetzelfde neer zei ze met de pregnyl alleen moet ik dat straks dagelijks doen en stel ik krijg een hogere dosis moet ik de vloeistof nog vaker opspuiten en in een andere ampul spuiten wat een gedoe als ik de helft ga spuiten moet de andere helft wel in de koelkast trouwens
Oké, nee na 40 dagen zou ik ook niets meer verwachten. Moet je dan meerdere flesjes open maken als je een hogere dosis krijgt? Of krijg je dan ampullen met meer vloeistof erin. 10 dagen opwekkers slikken toch? Hoeveel dagen na de pillen begint je menstruatie altijd dan
het maximale is 1 ampul vloeistof op 3 poeder dus als ik eerst de vloeistof in 1 poeder spuit moet ik dat er weer uit op zuigen en dan weer in een poeder spuiten en zo nog een keer en dan kan ik het pas injecteren makkelijk is anders steeds dat over spuiten in een ander potje hadden ze dat niet makkelijker kunnen maken vraag ik me inmiddels wel af klopt 10 dagen zit nu op dag 2 de vorige keren was het na 2 dagen dat zou dan 19juli zijn dan de 23e starten met de eerste prik zit nog een beetje in dubio welke tijd ik ga aanhouden voor priktijd
Nou idd is er geen snellere manier. Qua tijd voor spuiten, ik denk dat je een tijd moet doen die jou het beste uitkomt. Ik spoot s ochtends altijd. S middags werk ik 4 dagen in de week dus dat was niet handigm ook omdat de spuit in de koeling bewaard moest worden. Altijd weer balen hè als je uiteindelijk toch nog aan de opwekkers moet. Het voelt alsof je het allemaal doet voor niets. Hier niet veel nieuws. In principe moet ik zondag ongie worden, maar de laatste 2 x werd ik het ook pas op dinsdag. Dus ga maar van dinsdag uit. Had vandaag wel even wat gevoelige borsten maar dat mag bijna geen naam hebben. Merk wel dat ik er nu meer mee bezig ga.
ja het scheelt dat ik niet werk en menopur hoeft niet in de koeling petje af voor degene die in de mmm zitten en wel werken snap niet hoe ze het doen ik denk dus dat het hier rond etenstijd zal worden in het weekend zijn we ook niet op een stipt tijd namelijk wakker al zijn we ook niet altijd rond etenstijd thuis (zoals dit weekend uit eten) moeilijk zo'n vaste tijd uitzoeken ja hier inmiddels er ook dag en nacht mee bezig moet echt me gedachte soms gaan verzetten ben er denk ik echt teveel mee bezig ben benieuwd wanneer het bij jou ga komen of niet ga komen en je een mooie test vast heb dat is natuurlijk nog mooier
Ik werk wel, maar begin altijd pas om 11:30 uur waardoor ik de meeste afspraken in de ochtend plan. Tot nu toe is dit nog altijd gelukt. De gyn zei tegen mij dat je het liefst elke dag op dezelfde tijd moet spuiten, maar als dit door omstandigheden niet lukt maakt het ook niet uit als je het een paar uur eerder of later doet. Wel is het dan zo dat je de volgende dag wel weer moet spuiten op de nieuwe tijd. Ben zelf ook benieuwd. We zullen zien
Het was toch echt mijn menstruatie helaas. Vanmorgen gebeld voor een uitgangsecho en ff een tijdje aan de telefoon gehangen. Het fertiliteitslab is gesloten met de bouwvak daardoor kunnen we deze ronde geen iui krijgen. Ze woi daarom de cyclus niet starten met medicatie, maar als ik dat niet krijg dan heb ik geen cyclus en het gaat nu net zo lekker. Na overleg met de fertilliteitsarts kon ik kiezen voor 3 opties. 1. Spuiten, pregnyl en dan getimed vrijen. Maar dit had niet hun voorkeur om dat dit een dure behandeling is en het is vervelend dat je elke dag moet spuiten terwijl je geen iui krijgt. En je moey dan ook vaker naat het zkh voor controle. 2. Clomid en dan pregnyl om mijn eisprong in werking te zetten. 3. Vanaf dag 16 aan de duphaston, maar dan hebben we deze ronde geen kans op een eventuele zwangerschap. Ik heb gekozen voor de clomid. Dit omdat we in principe zelf zwanger kunnen worden want de samenlevingstest was goed. En ik heb verder zelf geen bijwerkingen van clomid. Om op dag 16 aan de duphaston te gaan vind ik geen optie omdat we dan een kans laten liggen denk ik. En het prikken hoeft van mij ook niet als we toch geen iui krijgen. Toch best een gedoe om die pen mee te nemen naar het werk, spuiten en hem niet weer vergeten mee naar huis te nemen. Dus woensdag uitgangsecho en dan 5 dagen clomid 100. Beter iets dan niets😑
jeetje knorrie wat balen ook zo rot dat die ziekenhuizen vakantie hebben wij hebben het geluk dat we geen iui krijgen dat we door konden anders zat ik in hetzelfde schuitje als jij een ronde laten liggen heb ik ook niet gedaan ben toen ook met tegen zin aan nog een ronde clomid begonnen omdat ik toen te laat was voor spuiten ik moet nu ook elke dag gaan spuiten en krijg ook geen iui omdat de samenlevingstest goed was sterkte meid zijn moeilijke dagen als die rode duivels er zijn
De teleurstelling is alweer wat gezakt. Heb het meestal de eerste dag het ergst. Ja wij krijgen dus ook de prikpen met iui omdat we aan een onderzoek meedoen. Zouden we dat niet doen hadden we ook nog 6 rondes clomid gehad. Dus ik dacht ga echt niet aan de opwekkers terwijl alleen clomid ook aanslaat bij mij. Beter iets dan niets denk ik maar. Hoe is het bij jou verder.
gelukkig maar oke zo'n prikpen lijkt me veel fijner als die injectienaald die ik nu heb klopt meid gewoon proberen als de gyn meewerkt! gister een dipje gehad ook daardoor een woordenwisseling gehad met vl maarja even ruzie maken luchte wel op haha donderdag mijn laatste dag opwekkers vandaag wel wat bruin verlies schrok ervan maar is niet door komen zetten nu wel barstende hoofdpijn maar we gaan gewoon door hopelijk voor een goed doel!
Idd ff ruzie maken kan soms opluchten. Het zit jullie ook allemaal niet mee. Elke x hoop je maar dat je een kans hebt en elke x wordt je weer teleurgesteld. Dan mag ik eigenlijk nog niet klagen, bij mij is het in 7 rondes maar 1x niet aangeslagen. Ben ook heel blij dat ze zo makkelijk zijn in het zkh. Er valt altijd te overleggen en ze je voelt je ook echt gehoord. Zou zo teleurgesteld zijn als zij voor mij gekozen hadden.