ja van de 4 rondes clomid heb ik maar 1x 1 follikel gehad maar nieuwe medicatie misschien meer kans nu al ben ik ook weer bang voor overstimulatie fijn dat je zo goed geholpen word mijn eigen gyn(van het eerste gesprek) heb ik maar 1x gezien erna eigenlijk alleen maar die van de echo's ook steeds een ander (al heb ik ze nu wel allemaal een keer gehad) en samenlevingstest was ook weer een andere gyn dus weinig persoonlijk contact eigenlijk bij mij in het ziekenhuis
Hey hey, Hier gaat alles zijn gangetje. Zie als een berg op tegen woensdag, het HSG onderzoek. Daarna starten met de menstruatie opwekkers en eindelijk ook beginnen met spuiten. Mits het HSG onderzoek goed is en er geen rare dingen gevonden worden in mijn eierstokken. @Dutchdiamond: spannend binnenkort starten met spuiten. Fijn dat je niet op het werk hoeft te spuiten. Ik werk wel maar zal hoogstwaarschijnlijk alleen de Pregnyl spuit op het werken moeten zetten omdat dat in de ochtend moet. Zie daar wel tegen op maar goed. Ik heb ook elke keer andere gynaecologen. Ook totaal niet persoonlijk zo'n academisch ziekenhuis. @Knorrie24: balen zeg ongi. Hopelijk volgende rond meer succes. Fijn dat je in ieder geval geen ronde aan je voorbij hoeft laten te gaan vanwege de vakantie van het ziekenhuis. Als de Clomid werkt dan is dat voor deze periode een mooie oplossing.
@mz25 raar dat die ziekenhuizen zo anders werken ik heb geen hsg onderzoek gehad en mag gewoon zo aan de spuiten beginnen de menopur zal ik rond 6uur gaan spuiten dat is denk ik het makkelijkste en pregnyl geen idee wanneer die gespoten moet worden hoorde sommige zeggen dat die na de echo al gedaan moest worden en daarvoor eerst naar huis zijn gereden voor ze terug naar het werk gingen maar die spuiten hoe dichterbij ze komen hoe meer zorgen ik me ga maken vanmorgen ineens bruin verlies al is gelukkig niet door komen zetten zoals ik het nu heb berekent dan is het donderdag laatste opwekker zaterdag ongi maandag eerste spuit
morgen maar een belletje naar het ziekenhuis heb nog voor 3 dagen opwekkers en verlies nu al roze bijna roodachtige afscheiding dus geen idee wat ik nu hiermee aan moet opwekkers dooslikken of stoppen en eerder beginnen met spuiten
Ik moest gewoon de 'kuur' afmaken ook als ik al bloed verloor. Als het net zoveel was als een menstruatie dan mocht ik stoppen maar dat heb ik nooit gehad. Maar je kunt altijd ff bellen dan weet je het zeker. Toen wij alleen pregnyl kregen zonder iui maakte het niet uit hoelaat ik de pregnyl zette. Alleen liever niet s avonds. Maar de vorige ronde met iui moest de pregnyl perse s ochtends gezet worden. 24 uur voor de iui en bij ons in het zkh doen ze alleen iui in de ochtend. Mz, succes morgen. Ik was ook super zenuwachtig voor de hsg maar toen ik er eenmaal was werd het een stuk minder. Achteraf denk ik het viel wel mee. Moet je ook een uur later je restfoto laten maken. Ik moest na de hsg een eind lopen en na een uur werd de restfoto genomen.
ik heb niet gebelt knorrie sinds gisteravond niks verloren dus ga gewoon verder met me kuur thnx iedergeval voor de info over pregnyl en utrogestan zal ik nog info krijgen denk ik heb daar nog niks van gehoord tijdens de prikinstructies hoe is het bij jou meid?
@DutchDiamond: idd erg raar dat elk ziekenhuis weer anders werkt. Wat betreft de opwekkers is altijd tegen mij gezegd dat ik mag stoppen zodra ik echt helderrood bloed verlies. Ik heb de opwekkers nog nooit gebruikt dus ga het volgende week wel meemaken als ik er mee ga starten. @Knorrie24: geen idee of ik na een uur een restfoto moet maken. In de folder wordt daar niets over gezegd. Kreeg jij ook pijnstillers van te voren??
@mz oke het was wel helderrood gister maar echt maar 1 druppel sochtends en savonds meer was het niet vannacht tampon in gehad maar was niks meer op te zien dus ben maar doorgegaan met de opwekkers
@DutchDiamond: Zou ik inderdaad ook gedaan hebben. Dan weet je in ieder geval zeker dat het goed zal doorzetten. Ik ga zondag starten met de Provera en hoop dan een kleine 2 weken erna te kunnen starten met spuiten.
hier donderdag de laatste primolut en dan denk ik zaterdag me menstruatie maandag beginnen met spuiten denk ik brr krijg er nog de kriebels van als ik eraan denk
Hey meiden, ik wil jullie even een Knuff geven en heel veel sterkte en succes wensen in deze mmm! Ik hield altijd een paar minuten een ijsklontje op de plek waar ik ging spuiten, dan voel je de prik niet. Liefs
@DutchDiamond: tegen het spuiten zie ik niet echt op. Heb er juist zin in, eindelijk weer verder met de behandelingen. @Mitsy1983: thanx. Goede tip. Spuit jij nu niet meer? Hier gister HSG onderzoek gehad. Viel uiteindelijk wel mee. Was even behoorlijk pijnlijk op het moment zelf. Daarna geen last meer gehad gelukkig en ook maar een heel klein beetje bloedverlies. De voorlopige uitslag was perfect. Mooie vorm van de baarmoeder en goed doorgankelijke eileiders. Volgende week woensdag de definitieve uitslag en begin volgende week starten met Provera.
@mz ja oke zo kan je het inderdaad ook zien maar ben nog steeds bang voor naalden doe er al 2 jaar over om een gaatje in me oren bij te laten prikken haha heb zelf een verdovende creme voor op de prikplek half uurtje intrekken voel je ook niks kan je bij de dokter zo aanvragen hsg onderzoek en zaad onderzoek hebben wij hier nooit gehad vind ik maar raar fijn dat het iedergeval mee valt die onderzoeken
Mz25, fijn dat de hsg achteraf meegevallen. En ook foed nieuws dat alles er goed uitzag. Geeft je toch weer een beter gevoel. Dutch diamond, hoe ist daar! Wij hebben wel hsg gehad maar ook geen zaadonderzoek hoor. Ze gingen er meteen vanuit dat mijn vriend goed zaad had. Bij de samenlevingstest zag ze ook 3 zwemmers op 1 glaasje en dat was super zei ze. Maar kan me wel voorstellen dat je denkt wat als mijn eileiders wel verkleefd zijn of het zaad van minder kwaliteit is. Als je dat weet kun je meteen op b.v. iui overgaan. Wat heb je tot nu toe wel voor onderzoeken gehad dan? Hier vandaag en morgen nog clomid slikken, maandag weer naar het zkh voor fm. Alleen dinsdag nog werken en dan lekker vakantie voor 3 weken.
@DutchDiamond: naalden zijn ook niet echt een pretje... Wat raar zeg dat ze bij jullie geen zaadonderzoek gedaan hebben. Dat werd bij ons al gedaan voor ik kon startten met de Clomid. Als het zaad niet goed is kun je wel hormonen spuiten/slikken maar wordt je toch niet zwanger. Toen de Clomid niet werkte kreeg ik eerst een HSG om zo te kijken of alles verder wel goed was voor ik dus over twee weken start met spuiten. @Knorrie24: geeft zeker een goed gevoel. Erg raar die onderzoeken. Spannend morgen follikelmeting.
@mz ik heb dat van de zaad ook aangegeven maar alleen een samenlevingstest was voldoende voor nu :s en die was goed ze hebben ook gekeken of ik geen chlamydia gehad heb of heb omdat je eileiders daar verstopt van kunnen raken maar dat was ook niet het geval en meer heb ik niet gehad van onderzoeken maar morgen begin ik maar gister was het niet super veel bloed maar het was rood en komt beter uit met afspraken en mijn verjaardag we houden hier 18:00 aan dan zijn we bijna altijd wel thuis
Succes dutchdiamond. Ik hoop voor je dat je vanavond kan zeggen dat het spuiten meevalt. Omdat onze samenlevingstest ook goed was vonden ze het geen reden om nog eens een zaadonderzoek te doen. MZ, je staat nu ff op pauze tot aan volgende week? Hier net weer terug van de fm. Zit op dag 8 en heb nu al links een follikel van 16 mm en rechts 1 van 13 en 10 mm. Moet woensdag weer terug komen om te kijken of de follikel van 10 mm mee gegroeid is of dat hij is blijven staan. zowel dan geven ze een negaties advies om zwanger te worden i.v.m. 3 volgroeide folikkels. Zijn het wel 2 grote dan waarschijnlijk woensdag al de pregnyl. Super snel dus. We mogen nu tot aan woensdag niet vrijen dit i.v.m. de misschien groei van 3 eieren.
hey meiden weer even een update wat een verschrikkelijke nacht heb ik achter de rug slecht geslapen val je dan uiteindelijk vanmorgen in slaap word je wakker zie ik dat ik weer eens doorgelekt ben bah wat voel ik me dan vies! vandaag mijn eerste injectie dag volgende week maandag me eerste echo weer ben benieuwd! @knorrie wat wil je zelf stel je hebt 3 eitjes die van 10mm zal denk ik toch achter blijven(hoop ik) zo niet hoe groot zou de kans zijn dat het bij alle 3 dan raak is? moeilijke keuze dan lijkt me maar hoop dat de 2 grote doorzetten meid die van 16mm is iedergeval een mooie toch wel redelijk positief nieuws dus spannend meid!
@DutchDiamond: een samenlevingstest heb ik dan weer niet gehad.... Chlamydia hebben ze mij ook op getest. 1x een bloedtest en later nog een keer een uitstrijkje. 18.00 uur is idd mooie tijd om aan te houden. Ik zit daar ook aan te denken. Doorlekken is idd niet fijn. Hoe was je eerste injectie? Viel het mee?? @Knorrie24: ik ga morgen starten met de Provera. Wordt woensdag nog door de gyneacoloog gebeld voor de definitieve uitslag van het HSG onderzoek. Verwacht dan eind volgende week ongesteld te worden en te starten met het spuiten. Wow 3 mooie follikels op dag 8. Het klopt inderdaad dat je negatief advies krijgt bij meer dan 2 follikels maar hoe groot is de kans nu dat ze alle drie springen?? Ik zou dan ook denken van ik ben al zo lang bezig wat maakt het uit Anders moet je weer een cyclus over slaan.... Ik snap ook wel dat het een risico is maar het ziekenhuis moet dit zeggen zodat het risico bij de patiënt ligt mocht je zwanger worden van een drieling
de eerste zit er nu inderdaad in en owh wat was ik zenuwachtig zat te shake het boven stukje van het ampul brak in 100stukjes maar mengen ging gelukkig goed spuit erin zetten viel ook mee maar wat voel de vloeistof erin spuitenis toch best wel gemeen heb ook even een paar keer auw auw auw gezegt vl ging er maar voor op de loop hihi maar hij zit erin hoop alleen niet dat k het tig keer moet gaan doen