@DutchDiamond: fijn dat het is gelukt. Ik ben ook erg benieuwd. Waarschijnlijk gaat het morgen al veel beter omdat je nu weet hoe het voelt en hoe het moet. Hopelijk idd maar een ronde en dan zwanger
Hoi meiden, Ik volg dit topic sinds kort ook Ik zal even kort (proberen dan) mijn verhaal te vertellen. Ik ben in feb 2013 met de pil gestopt en heb sinds die tijd 4 miskramen (in een jaar tijd) gehad.... Ik heb allerlei onderzoeken gehad: bloedprikken, echo's, cyclusmonitoring, en tot slot een hysteroscopie. Eigenlijk is er niet echt wat mis, op dun baarmoederslijmvlies na. De laatste keer dat ik zwanger was, was het baarmoederslijmvlies 6 mm. De kans is groot dat dit de reden is dat het steeds misgaat. Steeds tussen de 5 en 7 weken gaat het mis, waardoor zij het aannemelijk vinden dat het hierdoor komt. Nu proberen met hormooninjecties om het baarmoederslijmvlies dikker te maken. Ik heb Gonal F gekregen, in de hoop dat er meer oestrogenen worden aangemaakt die uiteindelijk het baarmoederslijmvlies. Ik heb het hormoon verder niet nodig voor rijping van mijn eicellen of de eisprong want verder gaat alles op de normale manier. Ik moet in ieder geval vanaf dag 3 in de cyclus gaan spuiten tot in ieder geval dag 10. Dan krijg ik een follikelecho om te kijken naar de dikte van het baarmoederslijmvlies en hoeveel eitjes er rijpen. Ik heb dus een beetje hulp nodig voor het laatste beetje. Ik heb ook nog Ovitrelle meegekregen, voor het geval er geen eisprong is. Ze zei dat de kans wel heel groot is dat ik dat niet nodig heb, omdat ik een nette cyclus heb. Mocht er geen eisprong zijn, moet ik dat eenmalig inspuiten. Ik ben heel benieuwd wat het allemaal gaat doen, maar ik heb er eigenlijk best zin in om te beginnen met spuiten. Ik heb afgelopen week een prikinstructie gehad en nu maar wachten tot ik ongesteld word Ik heb vandaag mijn eisprong gevoeld dus verwacht over ongeveer 2 weken te beginnen met de eerste spuit! Leuk om jullie verhalen te lezen en ervaringen te delen. Hopelijk allemaal snel zwanger
Welkom Werveltje, gezellig dat je mee komt praten. Das ook niet niets als je steeds een miskraam krijgt. Ik hoop dat je door de gonal dikkere bms krijgt en een mooi resultaat daarna Moet je trouwens je hele cyclus dan gonal blijven spuiten of alleen tot aan je eisprong zoals wij ook doen. Wist niet dat ze gonal ook voorschrijven om dikker bms te krijgen. Succes! Dutch diamond, En hoe ging het gisteren met het spuiten. Al wat beter of niet. Wat MZ ook zegt denk dat het minder erg wordt wanneer je het vaker gedaan hebt. Maar blijf erbij dat het wel een gedoe is elke dag. Kunnen ze je geen gonal voorschrijven das veel makkelijker haha. Hier net weer terug van het zkh. 2 mooie eitjes van 19 mm. Het 3e eitje is niet verder gaan groeien en was zelfs al kleiner dan maandag. Ze vroeg ook nog of ik het met 2 eitjes wel door wou zetten of dat ik liever 1 had. Nou als het er 3 geweest waren waren we er ook voor gegaan! ten 1ste hoe groot is de kans dat ze alle 3 bevrucht en goed innestelen. en ten 2de een 3ling schrikt ons niet af en daar zullen we het ook wel mee redden. Net de pregnyl gezet en het vanaf vandaag maar gezellig maken met zijn 2en Deed dit x wel wat meer pijn en er kwam ook wat bloed uit toen ik de naald eruit hield. Zal wel weer een lekkere blauwe plek worden
@Werveltje: Welkom!! Knap hoor dat je na 4 miskramen toch gewoon doorgaat. Wel fijn dat ze weten wat de oorzaak is van deze miskramen en dat er nu wat aan gedaan wordt. Het is allemaal niet niks wat je moet verwerken. Hopelijk wordt de baarmoederslijmvlies door de Gonal F dikker en ben je weer snel zwanger van een plakbeeb. @Knorrie24: mooi 2 eitjes van 19 mm. Goed dat jullie door zijn gegaan. Misschien dus wel een tweeling voor jullie. Waar spuiten jullie eigenlijk? In de buik of arm/been? Ik word vanmiddag gebeld door de gynaecoloog voor de definitieve uitslag van het HSG onderzoek. Ben al wel met de opwekkers begonnen zodat ik snel ongi word en ook kan starten met spuiten.
@knorrie: Nee het is zeker niet niks om steeds miskramen te krijgen. Gelukkig wel een oorzaak dus er is wat aan te doen. Ze denken dat Gonal F kan helpen omdat het je eierstokken aanzet tot productie van oestrogenen, en die helpen mee het bms te verdikken. Ik moet op dag 3 beginnen en doorspuiten totdat zij zeggen dat het nodig is. Ik gok dat dit inderdaad tot de eisprong zal zijn. Ik moet op cyclusdag 10 voor echo komen, dan kijken ze wat het doet. Heb ook Ovitrelle gekregen, volgens mij is dit hetzelfde als Pregnyl. Dus verder gaat het volgens mij hetzelfde als bij jullie, alleen heb ik geen problemen met verminderde vruchtbaarheid. Wat fijn zeg 2 eitjes van 19!!! Dus werk aan de winkel Veel plezier @MZ25 Ja opgeven is nu geen optie, ik zie het maar als een pluspuntje dat de oorzaak is gevonden. Nu kunnen we gericht iets gaan doen en heb ik er eindelijk weer vertrouwen in. na 4 keer is het vertrouwen dat je het zelf kan wel verdwenen kan ik je zeggen... Ja laten we hopen dat de Gonal-F wat gaat doen! ik wil nu eindelijk een plakkert! Jij begint ook met de Gonal-F zie ik, wanneer moet jij je eerste spuit ongeveer zetten?
@Werveltje: zeker fijn dat de oorzaak is gevonden want dan kan er wat aan gedaan worden. Ik geloof zeker dat na 4 miskramen het vertrouwen in je lichaam weg is ja. Ik zit nu aan de menstruatie-opwekkers. Verwacht volgende week ongesteld te worden. Ga dus de eerste week van augustus starten met Gonal F en Pregnyl. Heb gelukkig dan net vakantie dus kan mooi in mijn vakantie kijken hoe het gaat.
@knorrie 3e dag ging iets beter maar het zal echt me hobby niet worden vind ze nog steeds erg gemeen fijn dat je eitjes mooi groeide al zou ik bij 3 wel twijfelen 2 gaan we wel door na de pregnyl klus je dan elke dag of om de dag ze adviseren om de dag maar heb daar me twijfels eigenlijk bij @werveltje erg knap na zoveel mk en toch er positief in staan om door te gaan! hoe is het verder hier met iedereen?
@MZ25 Ok spannend! ik zou eigenlijk begin volgende week ongesteld moeten worden. Maar ik voel mijn eisprong altijd heel goed. Deze cyclus op dag 14/15 nog niks....pas op dag 21 heb ik het deze keer gevoel dus weekje later dan normaal. Verwacht dus nu over 1,5 week mijn ongi. Ik zekerheid waarschijnlijk net iets na jou met de Gonal F. Af en toe schijnt het voor te kunnen komen dat er opeens een rare cyclus bijzit. Heb het precies een jaar geleden ook eens gehad. Wel had ik gister ineens echt ziekelijke pijn in mijn onderbuik en zijn mijn borsten gevoelig, maar ja dat kan zoveel zijn. Tot overmaat van ramp zeg mijn vriend vanmorgen dat mijn borsten wat groter zijn. Dit heb ik wel vaker vlak voor mijn ongesteldheid. Ik kan eigenlijk onmogelijk zwanger zijn, aangezien we het bewust een beetje vermeden hebben, tijdens de goede dagen, maar ik knijp hem toch wel een beetje. Ga voor de zekerheid wel even een testje halen. Ik hoop maar dat het de voorbode is van mijn ongesteldheid haha. @dutchdiamond: Ja je moet wel door. Heb het wel moeilijk gehad hoor sommige momenten. Maar goed we gaan er weer voor! Hoe gaat het met spuiten?
Dutchdiamond, Bij ons zeggen ze ook dat om de dag genoeg is, maar wij doen het vanaf de dag dat ik de pregnyl gezet heb elke dag. Tussen de 24 en 36 uur na de pregnyl is je eisprong. De 1 zegt dat de zaadkwaliteit slecht is als je het elke dag doet, maar in het zkh zeggen ze dat het nooit bewezen is dat dit het geval is en ik denk dan beter teveel dan te weinig. Wanneer moet jij eigenlijk naar het zkh voor een fm? Werveltje, ik hoop ook voor je dat het een voorbode is voor je ongesteldheid. Haha ja leuk die mannen. Die van mij zegt ook wel eens voor mijn nod goh je borsten lijken wel veel groter en e tepels wel donkerder. Ja lekker om nu te zeggen hoor zit al zo in spanning gooit hij er nog ff een schepje bovenop. Haha.
@werveltje ja denk dat iedereen in de mmm van die momenten heb maar met zoveel mk jeetje dat is echt heftig weet niet of ik dan nog zo stevig in me schoenen sta als jou @knorrie oke dus het ziekenhuis zeg dat het niet bewezen is dan gaat het na de pregnyl hier ook elke dag gebeuren hoop dat het weer dan wat minder is want dit is toch echt te warm voor tussen de lakens maandag mag ik voor fm de eerste deze ronde
Nou pfff idd met dit weer is het zweten en plakken Maar alles voor het goede doel. Na die tijd lekker douchen en dan zijn we weer fris haha Oeh spannend maandag. Ik hoop voor je dat er iets te zien is.
ja hebben wel een ventilator staan en de rolluiken dicht maar toch nog 24,5 graden beneden en hoe verder naar boven hoe warmer het word op zolder was het net 30 graden ik hoop het ook maar ben nog steeds bang voor overstimulatie of juist niks voel/merk ook nog niks op het moment wanneer heb jij weer een afspraak?
Bij ons is het beneden te doen. Alleen boven blijft de warmte hangen. Misschien een licht puntje, maar ik viel ook nooit iets hoor van de eigroei. Denk ook steeds zal wel niets groeien maar elke x toch wel wat. Mijn eisprong voel ik de ene x wel en de andere x niet. Ligt er ook aan hoe groot de eitjes zijn. Ik hoef deze ronde niet meer naar het zkh. Wanneer ik de pregnyl gezet heb hoef ik niet meer heen. Dan is het wachten op mijn nod. Vind het wel gek hoor. Normaal ga ik vaker naar het zkh. Nu maar 2x geweest en alweer in mijn lf. Normaal om de dag naar het zkh voor fm.
@ knorrie: jaaa het zal wel met ongi te maken hebben. Daar ga ik gewoon van uit in ieder geval. Kans is nihil dat ik zwanger ben, daar hebben we wel op gelet de afgelopen maanden. Niet zwanger worden tot ik behandeld word. Ik zit ook elke keer te grappen: jij schiet vast weer raak, je kan het te goed Ja met dit weer, niet te doen zeg...maar ja wat je zegt, een douche en je bent weer schoon! Ja die mannen haha. Die van mij zegt het normaal niet zo snel, die is wat dat betreft vrij nuchter. Kan misschien ook met het weer te maken hebben, alles zet dan wat uit haha. @DutchDiamond: ja ik weet ook niet, het gaat bijna normaal worden dat het weer misgaat ofzo. De eerste keer was heel erg, en de laatste keer ook omdat ik toen het langst zwanger ben geweest. Had eindelijk het gevoel het gaat goed, en toen ging het weer mis. Dat is echt verschrikkelijk om mee te maken. Heb ook heus wel mindere momenten gehad, maar ja dat hoort er bij. Ik ben ook erg benieuwd of ik bijwerkingen ga krijgen van al die hormonen
1 ding scheelt, het weer wordt er wel wat beter op de komende dagen Alleen zou het voor ons dan niet meer zoveel uitmaken. Wij hebben ons best alweer gedaan.
@Werveltje: best raar want normaal gesproken wil je graag zwanger zijn maar in jou geval is het beter om te wachten tot je behandeld bent omdat anders het risico op een miskraam weer aanwezig is. In jou geval dus hopelijk niet zwanger en wel wanneer je behandeld bent. @DutchDiamond: spannend zeg maandag. Hopelijk zijn er al mooie follikels te zien @Knorrie: Wel lekker nu ff rust tot je NOD. Ik merkte na 2 cyclussen Clomid te hebben gebruikt en om de 2-3 dagen een ziekenhuisbezoek dat ik er wel even klaar mee was. Hoe graag ik ook zwanger wil worden. Het kost gewoon veel energie en het is best zwaar. Hier op dag 5 van de Provera. Nog 5 dagen en dan hopelijk snel ongi. Daarna starten met spuiten. Wel spannend maar heb er zin in. Gister bij mijn schoonzusje geweest die net 3 weken geleden keizersnede gehad heeft. Mijn neefje van drie weken heeft heerlijk op mijn schouder gelegen. Echt te lief gewoon. Natuurlijk is het best wel dubbel omdat ik zelf ook graag wil maar ik kon dat toch wel van mij afzetten.
@MZ25: Lichtelijke stress hier. Aangezien mijn cyclus beetje vreemd doet, heb ik toch een testje gedaan. Nou lijk ik dus een licht streepje te zien. Ik kan het me niet voorstellen, want we hebben zo goed opgelet. Maar ik denk, waarom zie ik het dan? Ik hoop maar dat ik het mis heb en gewoon ongesteld word deze week. Ik ga toch maar over een aantal dagen opnieuw een test doen voor de zekerheid. Ik hoop gewoon dat het niks is, ik wil graag beginnen met de spuiten. Dit klinkt een beetje gek, maar ik ben dan geruster op een goede afloop. Maar jij hebt er ook zin in zie ik, haha ben niet de enige gek @DutchDiamond, zag in het andere topic dat er nog weinig te zien was. Jammer!
@werveltje klopt het is nog vroeg weet ik maar had toch stiekem gehoopt dat er iets was maar niks eigenlijk ja een bms wat iets mooier had kunnen zijn woensdag terug is er dan nog niks dan gaan we ophogen
@Werveltje: nou hopelijk is het idd niks. Je wilt natuurlijk een goede afloop en ik snap dat die kans groter is wanneer je gaat spuiten. Ik zou idd wel opnieuw testen over een paar dagen. Heb je geen foto van de test? Ik heb idd zin in het spuiten want dan kunnen we verder. Ml zegt de hele tijd al dit wordt ons jaar. @Dutch Diamond: jammer dat er nog niks te zien is. Het is idd nog vroeg. Het voordeel bij spuiten is wel dat tussentijds ophogen mogelijk is. Bij de Clomid kon dat niet dus dan moest ik weer een cyclus wachten:x Hier nog drie pilletjes van de Prover en dan hopelijk ongesteld zodat ik kan starten met spuiten
@MZ25 Heb de foto's niet meer op de computer, ze staan in het topic met testen... Ja gek he hoe zin je kan hebben in spuiten, terwijl dat echt niet zo leuk is. Ik ben zelf helemaal niet bang voor naalden, dus ik heb er vertrouwen in dat het wel lukt. Haha ja mooi die mannen! Wel leuk als ze het net zo graag als wij willen Succes met de laatste pilletjes, snel ongesteld worden (net als ik hahaha) en dan kunnen we!!