Ervaringen delen spuiten Gonal F en Pregnyl

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Bel85, 8 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

links 16mm vandaag rechts kon ze niet meer vinden :S verdwijnen ze zomaar??
    iedergeval hier nu me stappenplan:

vandaag en morgen nog menopur spuiten
    zondag ochtend bedenken hoelaat we s'avonds gaan klussen (12uur ertussen) dan s'ochtends pregnyl spuiten
    hij zou tussen de 12 en 36 uur moeten springen
    36uur na pregnyl moet ik 3xper dag 2bolletjes utrogestan inbrengen down under
    zometeen alvast me nieuwe nod uitrekenen

dacht teminste dat het 36 uur na de pregnyl was begin ineens te twijfelen
    36 na pregnyl of na gemeenschap zo maar ff google

2. werveltje

werveltje Niet meer actief

Spannend DutchDiamond! Ja eitjes kunnen weer krimpen, dat is niet gek. Mooi dat je een eitje hebt van 16 mm. Jij hebt een leuk weekend voor de boeg dus;)

Hier vandaag ongesteld geworden gelukkig. Ik had de afgelopen dagen wat dubieuze testen met een vaag streepje. Gelukkig bleek het nu niks te zijn. Ik moet a.s dinsdag beginnen met de eerste spuit, ben benieuwd!

3. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Werveltje: fijn dat je gewoon ongesteld bent geworden. Nu volgende week aan de slag met spuiten:)
    @DutchDiamond: ik heb ook een keer gehad dat ik een ei van 13 mm had en 3 dagen later niet meer dus het kan echt:(. Spannen dat nu het einde van deze ronde nadert;). Dan wachten op je NOD..... Ik weet ook niet hoe dat met de Utrogestan zit want kent het niet.

Hier nu wachten op de ongi. Gister dacht ik vandaag ongi te worden maar er is nog niks.... Had al wel ziekenhuis gister gebeld en voor maandag een afspraak gemaakt. Moet dus maandag voor een uitgangsecho en spuitinstructie en dan hopelijk meteen starten met spuiten. Mits ik voor maandag ongi ben.... Heb donderdag al de laatste pil ingenomen van de Provera

4. werveltje

Zooooo de eerste spuit heb ik vanmorgen gezet. Het ging hartstikke goed, zat er meteen in. Niks van gevoeld:) Het bloedde een klein beetje en er zit een kleine blauwe plek, maar dat hoort denk ik.
    Gonal F ruikt trouwens lekker zeg:D

Hoe is het met jullie??

5. DutchDiamond

denk dat het deze ronde het niet gaat worden:(
    vl kan zich in bed niet concentreren dus hij kan niet komen
    gister avond dus 1x goed gelukt en nu 2x niet hoop dat het vanavond nog een keer goed gaat

heb nog steeds een blauwe plek achtig gevoel op de pregnyl prik plek erg vervelend vooral met slapen

@werveltje de eerste keer had ik ook en blauwe plek de keren erna gingen makkelijker en werden de blauwe plekken ook minder
    het bloeden is de eene keer wel de andere keer niet ik plakte dan ook een pleister erop want wil geen bloed in me kleding zijn vervelende vlekken;)

6. werveltje

@ DutchDiamond, he balen dat vl zich niet kan concentreren, maar ja een moetje is ook minder leuk dan spontaan:)
    Hoop dat het vanavond wel lukt:)

Het is een klein plekje hoor, maar toch. Over een week zit ik dan toch helemaal onder haha. Ik heb kleine alcoholpads van mijn werk, dus daarmee dep ik het bloed weg. Daarna is het ook schoon en niks meer aan het handje:)
    Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat...

7. DutchDiamond

ik heb alcohol pads meegekregen bij de menopur
    voel net 4 steekjes dus denk dat me ei op springen staat of net is gesprongen

maar ik zit ook onder die stipjes alleen van pregnyl is ie groter en gevoelig
    morgen komt vast goed gaat steeds beter/makkelijker

8. werveltje

@DutchDiamond
    Jaaa denk het ook. Vandaag ging eigenlijk al makkelijk, voor ik het wist was het alweer klaar. Ben verder ook niet bang voor naalden, dus dat scheelt wel denk ik...
    Ze zullen ook wel snel wegtrekken die kleine stipjes. Maak me wel een beetje zorgen straks als het sportseizoen weer begint... dan douchen we samen... dan gaat het wel opvallen denk ik :(

9. DutchDiamond

tijdens het douche misschien richting de muur gaan staan? en een handdoek om je heen houden?
    en flink inzeepen valt het ook niet op

je kan altijd zeggen dat je door een mug gestoken ben of door een bij of iets

10. werveltje

Ja maar zo ben ik normaal niet hahah... en als heel je buik onder zit is dat ook niet meer geloofwaardig. Ach we zien wel, misschien valt het een ander helemaal niet op:D

11. DutchDiamond

ik denk dat het niet op zal vallen of ze moeten echt op je buik gaan letten en dan nog vallen die stipjes denk niet op

anders heb je toch ergens een allergische reactie op:p?

hier net de eerste utrogestan erin zitten en tampon want hoorde verhalen over smurrie jakkes
    om 12uur na pregnyl geklust en iets later als 36uur geklust hoop dat het voldoende is

12. knorrie24

knorrie24 Actief lid

9 jan 2011
    239
    0
    16
    Het hoge noorden
    Wij zijn weer terug van vakantie. Heerlijk weekje weg geweest en leuke dingen gedaan.
    Nu nog 2 weken vakantie en dan pas weer werken.

dd, Fijn dat het toch nog gelukt is 2 x en idd een moetje is minder leuk dan spontaan en sommige mannen hebben daar toch 'last' van.;)

Werveltje, oohh echt vind je de gonal lekker ruiken. Brrr vind die geur echt niets. Beetje zkh geurtje vind ik :D

Blauwe plekken die heb ik ook de ene x wel en de andere x niet. Hetzelfde met bloed. Ligt er wel aan waar je de naald inzet denk ik.
    Vorige ronde heb ik van de laatste spuit pregnyl een dikke blauwe plek overgehouden die ook nog lang bleef zitten.
    Soms zet ik de spuit en denk ik ooh dat wordt vast een blauwe plek maar dan is er niets te zien.

Zelf niet veel te melden nog. Donderdag mijn nod. Komt steeds dichterbij maar heb weer het gevoel dat het niet gelukt is. Voel me net als andere maanden. Pfffff merk wel dat ik steeds meer na ga denken of het ooit gaat lukken. Zijn nog al 8 rondes bezig waarvan we 7x 1 of zelfs 2 eitjes gehad hebben en 1x iui en nog steeds is het niet raak. :(

13. werveltje

Fijne vakantie gehad knorrie? Lekker hoor nog 2 weken. Mijn vriend is nu ook op vakantie en komt eind deze week terug. Ik zo lekker ben jij, jij laat me achter met de spuiten hahaha

Vanochtend de tweede spuit gezet en nu helemaal niks te zien. Het zal er dus vanaf hangen waar en hoe je hem zet.
    Maar ja ik vind het helemaal niet vervelend eigenlijk.
    Heb wel enorme hoofdpijn, maar dat kan een bijwerking zijn. Ik ben daar nogal gevoelig voor, ik denk voor hormoonwisselingen. Elke keer dat ik zwanger was, heb ik dat ook gehad.
    Ja ik vind het lekker ruiken, hahaha maar ik werk ook in het ziekenhuis. Ik hou wel van chemische luchtjes:D

Dutchdiamond, hoop dat het gister nog gelukt is?

Zijn er trouwens meer die gonal krijgen voor het baarmoederslijmvlies. Ik kan er maar weinig over vinden. De meeste mensen doen het in combi met ivf ofzo, maar dat is bij ons het probleem niet. Maandag de follikelmeting, hoop niet dat het te goed werkt in de zin van teveel rijpende eitjes. Hoop wel dat het slijmvlies wat verdikt. Doel bij mij is het slijmvlies dik te krijgen en niet zoveel mogelijk eitjes. We moeten het verder met mijn eigen cyclus doen en dan willen ze niet teveel eitjes ivm meerlingen. Dus ben heel nieuwsgierig!

14. DutchDiamond

@werveltje
    met veel moeite uiteindelijk gelukt
    na 37,5 uur ongeveer de eerste utrogestan erin zitten wat een vieze zooi is dat zeg

hier geen gonal f lees wel dat er ook utrogestan krijgen in combi met iui of ivf maar dat is bij mij ook niet het geval

succes maandag meid ben benieuwd of het wat doet voor je

15. werveltje

Ja dat lees je meer dat dat zo vies is. Ik vraag me trouwens ook af of ik dat ook nog krijg op het moment dat ik zwanger ben... hoe lang moet je Utrogestan blijven gebruiken eigenlijk?

Ik heb al heel wat research gedaan maar kan bijna nergens iets vinden over mensen die gonal F of puregon gebruiken zonder verdere problemen. Ik hoop echt dat dit de oplossing is:)

16. DutchDiamond

ik heb 84stuks meegekregen
    3x per dag 2 tabletjes dus 2 weken tot aan me nod dus

17. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames,

Eindelijk ongesteld geworden vandaag dus vanaf donderdag spuiten:D. Gister al spuitinstructie gehad en de gonal f en pregnyl opgehaald. Wat duur zeg, 500 euro voor 1 maand. Gelukkig op eigen risico na wordt alles vergoed.

@Dutchdiamond: hopelijk is het klussen idd genoeg, spannend:D. Ik ken utrogestan helemaal niet. Hoef dat zelf ook niet te gebruiken. Waarvoor neem jij dat?
    @Werveltje: ik krijg ook snel hoofdpijn, hopelijk minder van het spuiten:). Ik ken het gebruik van gonal f ook niet zoals jij het gebruikt maar ach als het maar helpt toch;). Ik vond het proef spuiten wel meevallen. Je blijft wel rode puntjes zien. Wanneer heb je een echo om het bmslijmvlies op te meten?
    @Knorrie24: heerlijk dat je ff lekker weggeweest bent en nu nog 2 weken vakantie. Ik heb ook net vakantie. Lekker uitrusten:p. Hopelijk klopt je gevoel niet en heb je positieve test:). Ik snap wel wat je bedoeld want iedereen wordt zo zwanger behalve wij:(. Het is dan lastig om positief te blijven. Het komt allemaal goed met ons:)

18. DutchDiamond

@mz25
    wow wat een geld dat wist ik niet heb nog geen eigen risico rekeningen gehad

ik hoop ook dat het voldoende is geweest maar om een of andere reden heb ik twijfels
    waarom ik het moet gebruiken geen idee maar er zit progesteron in
    mijn bms enzo waren goed dus ik weet het niet denk standaart procedure in me ziekenhuis

19. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Dutchdiamond: devprijs staat op de verpakking. Idd echt een hoop geld. Ik heb de rekening ook nog niet gehad maar ik verwacht nog zo'n 300 euro eigen risico open te hebben staan dus dat zal ik dan wel in september ofzo moeren betalen.

Je kunt nu alleen nog maar afwachten en zien of jullie e genoeg geklust hebben, anders volgende ronde toch meer klussen;). Het zal idd wel standaard zijn je jouw ziekenhuis dan, ik ken het niet. Klinkt ook niet echt prettig......

20. DutchDiamond

oh ik heb hier op de menopur geen prijs kunnen ontdekken

hebben 12uur na pregnyl geklust en 36uur na pregnyl
    nee prettig is het ook niet komt een tandpasta achtige stroop uit lopen
    en het erin duwen gaat ook niet echt makkelijk nog maar dat zal wel een handigheidje zijn net als met spuiten

Deel Deze Pagina