@DD Utrogestan wordt gebruikt om het baarmoederslijmvlies in stand te houden en een mogelijke zwangerschap ook. Progesteron (de werkzame stof in Utrogestan) is het hormoon dat de baarmoeder geschikt maakt voor het innestelen van een bevruchte eicel. Dus waarschijnlijk moet je het gebruiken om de ideale omstandigheden voor het innestelen te creëren. Baadt het niet dan schaadt het niet. @ MZ25 Veel geld he! Ik wist wel dat het duur was, maar niet precies hoeveel. Ik heb nog geen rekening gezien, en ook nog niks van eigen bijdrage af. Het proefspuiten stelde bij mij niks voor, ik moest in een soort kussentje spuiten , ja tuurlijk lukt dat! hahaha. Had verwacht dat ik wel even in mezelf moest spuiten, vind ik toch wel anders dan in een schuimkussentje. Ik moet 11 aug. voor de echo, dus tot die tijd blijven spuiten en dan verder kijken. @knorrie Probeer positief te blijven en te hopen op een goede afloop. Ik ken de gevoelens maar al te goed. 4x zwanger, 4x mis. Ik dacht ook echt van gaat het me ooit lukken. Ik geloof nu alleen niet meer dat ik het zelf kan, maar een klein beetje hulp nodig heb dmv hormonen. Garanties heb je niet, maar je hebt er weinig invloed op. Hoeveel pogingen IUI kan je doen? Ik lees geregeld verschillende aantallen IUI die gedaan worden.
@ DD er schijnen ook speciale inbrenghulzen voor te zijn, maar daar waren mensen niet zo heel positief over.. Bij mij hetzelfde, geen prijs op het doosje te vinden... dus vooralsnog gratis
@werveltje nee klopt die inbrenghulzen schijnen je binnenkant kapot te maken en daar zit ik niet op te wachten thnx voor de info vraag me alleen af waarom ze dat geven als me bms mooi was en ik nog geen mk heb gehad
Probeer ook positief te blijven elke x. Denk dan misschien is het de volgende ronde wel raak, maar omdat mijn nod nu dichterbij komt en ik het gevoel heb dat ik gewoon weer ongie ga worden is de positiviteit nu een beetje zoek. Komt wel weer terug Dd, vind het ook bijzonder dat je utrogestan krijgt terwijl je bms wel goed is en je ook nog geen miskramen gehad hebt. Maar zoals we wel vaker zeggen elk zkh heeft daar vast zijn redenen voor om het wel of niet voor te schrijven. Ik krijg het niet en als ik het zo lees mis ik ook niets haha MZ, en lukt het een beetje het spuiten? Wow 500 euro aan medicatie voor 1 maand! Hoeveel heb je meegekregen dan meteen. ze kunnen bij ons spuiten met verschillende eenheden voorschrijven. Het laagste is voor 6x spuiten. Heb vorige ronde voor 9x spuiten meegekregen. En hoeveel eenheden spuit je nu per x dan? Bij mij staat er nooit op de verpakking hoeveel het kost, maar ben wel bijna door mij eigen risico heen. Heb geloof ik nog 5 euro ofzo. Ik krijg eens in de zoveel tijd van mijn zorgverzekering een brief thuis met daarop het medicatie overzicht en wat mijn eigen risico is. Werveltje, Wij gaan 6 ronde's iui doen, maar wil als ik weer naar het zkh moet ff vragen of we nu nog 5 ronde's iui over hebben of dat we nu nog maar 4 ronde's iui gaan doen. Dit omdat ik natuurlijk ivm de sluiting van het fertilliteitslab door vakantie deze ronde geen iui gehad heb.
Vanmiddag al wat ongiekrampen gehad, maar nu is het weer weg. Denk dat ik morgen wel ongesteld ga worden,
Nog geen bloed te zien, maar heb wel de hele dag beetje vage buikpijn. Tis niet echt een felle menstruatiekramp maar het voelt als lichte vage menstruatiekramp af en toe. Tis ook niet de hele dag aanwezig. Komt me eigenlijk ook wel goed uit dat ik waarschijnlijk morgen pas ongesteld ga worden. Moet op dag 2,3 of 4 voor een uitgangsecho en als ik vandaag op dag 1 gezeten had dan moest ik morgen al heen voor de echo omdat het daarna weekend is. Maar vind een echo tijdens mijn menstruatie al niets en op dag 2 als ik veel bloed al helemaal niet. Zag daar wel een beetje tegenop. Nu kan ik dus ook aankomende maandag heen dan is het bloeden al een stuk minder. Ohh ja en mijn vriend zegt dat als ik morgen nog niet ongesteld ben ik moet testen maar ik durf eigenlijk niet Dit omdat ik bang ben voor een negatieve test en omdat ik wel steeds buikpijn heb en het gevoel heb dat het elk moment door kan breken.
@Dutchdiamond: zo te horen mis ik ook niets aan de utrogestan. Ook geen idee waarom je het krijgt. Zo heeft ieder ziekenhuis zijn eigen protecol denk ik dan maar. Bij mij werd een baarmoederonderzoek ook standaard gedaan alvorens ik kon starten met spuiten terwijl dat in veel andere ziekenhuizen niet hoeft als daar geen aanleiding voor is. @Werveltje: het is echt super duur. Bij mij stond de prijs op de verpakking. Ik moest gewoon met een lege spuit in mijzelf spuiten, net echt dus alleen zonder vloeistof. Ik moet tot dinsdag spuiten en dan woensdag de 13e eerste echo, spannend @Knorrie24: ik heb 900 eenheden meegekregen en spuit 75 eenheden per dag. Die pen kostte 380 euro en samen met de pregnyl is dat zo'n kleine 500 euro. Ik moet de rekening ook nog krijgen. Ik ga vanavond voor het eerst spuiten dus nog geen idee hoe het gaat. Geen bloed geeft moed. Je klachten klinken goed zou toch maar een testje wagen. Mocht het niet zo zijn dan doe je er toch niets aan..... ik ben benieuwd! ! Ik ga vanavond voor het eerst spuiten. Spannend. Moet nu 6 dagen spuiten en dan de 13e voor de eerste follikelmeting terug. Mij is gezegd dat ik net zo lang door moet spuiten tot de follikel s zo groot zijn dat ik de pregnyl kan in spuiten. Ik moet maximaal 2 weken 75 eenheden spuiten en eventueel daarna verhogen. Werkt dus heel anders dan de Clomid welke je altijd maar 5 dagen slikt en tussentijds niet kan ophogen.
hihi nee je mist er niks aan heb nu blauw aan en precies tussen me benen in het spierwit daarom ook maar oud ondergoed uit de kast gevist die eigenlijk klaar waren om weg te gooien maar komen nu dus goed van pas spannend je eerste spuit maar voor je het weet ben je er heel wat verder gaat best snel succes!
ik werd toch nieuwsgierig en ben even gaan google naar de prijs van de menopur dat is dus 22euro per ampul(dus 75eh) met andere woorden ik spoot gewoon even 22euro in me buik per dag kan je toch lekker voor uit eten en dan zit je buik ook vol
Prijs 2014 Menopur 22,00 per 75 IE (=1 ampul) Fostimon 17,00 per 75 IE (=1 ampul) Gonal-F 45,00 per 150 IE Puregon 16,00 per 50 IE Elonva 160,00 per 50 IE
Succes Mz! Ik ga zaterdag testen als mij ongie er dan nog niet is. Morgen vroeg kan niet ivm logé. Pfff ja als je nagaat wat je dan elke maand wegspuit. Kun je idd lekker van uit eten. Zal ook es ff kijken wat een iui kost per x.
die prijzen ben ik net ook ergens tegengekomen sloeg toen helemaal achterover kan je een leuk weekend van weg
Hopen dat je niet ongi wordt Knorrie!! Knap dat je het tot zaterdag uit kan houden He is het gegaan MZ??? Eerst spuit is wel ff apart he. Ik ben maandag begonnen met spuiten, en nu is het alsof het nooit anders is geweest. Alleen van de eerste spuit een blauwe plek, die zit er nog haha, maar de andere dagen ging het goed. Ik heb a.s maandag follikelmeting Bizar hoeveel we in ons buik spuiten hahaah, gewoon 22 euro in 10 sec, dat is lekker verdienen. Met een hoge dosis is het nog meer. Ik zal er morgenochtend aan denken.... Mijn 1e spuit is "op" maar er zit nog een restje in. Er schijnt altijd wat meer in te zitten. Zit te denken om de spuit gewoon op 75 eenheden te zetten en dan gewoon spuiten tot ie echt leeg is. Dan even kijken of er 75 in is gegaan en desnoods met de nieuwe spuit aanvullen tot de goede hoeveelheid. Iemand ervaring? Succes meiden!! Ik ga mijn bedje in!
Werveltje, mij is dat wel zo geleerd in het zkh. Gewoon de spuit op de hoeveelheid eenheden zetten die je moet spuiten en dan blijft hij vanzelf staan op een cijfer staan en dat moet je dan instellen bij de nieuwe spuit. Snappie haha misschien beetje onduidelijk verhaal. En idd ze zeggen bij mij dat er ook altijd iets meer in zit dan aangegeven.
Ja alleen heb ik een pen van 300 eenheden en heb dus al 4 X gespoten, dus in principe moet ik over naar de nieuwe. Vroeg me dus af of ik het bonusbeetje kan gebruiken? Hebben ze tegen jou gezegd dat je het extra beetje gewoon ook op mag spuiten? Vind het namelijk beetje zonde om dat weg te gooien. Oh en nog een vraagje, waar laten jullie de lege spuit?
Ja ze zeiden tegen mij dat als er nog een beetje inzit ik gewoon de spuit op 50 eenheden moet zetten en dan spuit hij vanzelf de spuit leeg tot een bepaalde eenheid. De fabriekant doet er altijd iets meer in omdat er nog wel eens luchtbellen in komen en je dan de spuit op het laagste kunt zetten om die eruit te krijgen maar zo hou je tocj nog genoeg vloeistof over om 6 of 9x te spuiten. Ja ik heb de lege spuit maar in de vuilnisbak gedaan.
Even inbreken in jullie gesprek. Zie dat jullie het uitgebreid over kosten hebben. Is er dan iemand die de medicatie zelf moet betalen?