Ik voelde de eitjes niet voor niets, er zitten er 4. Ze spreken nu van overstimulatie en het advies is om geen sex te hebben tot de menstruatie (ook niet met condoom). De kans op een grote meerling is namelijk aanwezig. Twee eitjes waren groter dan 16 mm en de andere twee kleiner. Het blijft natuurlijk een advies dus we moeten zelf bepalen wat we willen. Wat zouden jullie doen? Ik mag in ieder geval de Pregnyl niet zetten. Ik baal dus best wel.... @Knorrie24: nee hadden ze niet gezegd maar mijn schoonzusje zei dat die verpleegkundige is. @DutchDiamond: hopelijk over een paar dagen wel een mooie test We gaan nu een paar daagjes naar Oostenrijk voordat we weer moeten werken maandag. Ik ben er de komende dagen dus niet zo veel, hebben wel internet maar natuurlijk ook even lekker genieten van de korte vakantie
Wow mz 4 eitjes! Het is erg lastig om een beslissing daarover te maken. Maar hoe groot waren die andere eitjes dan? Groter dan 14. Want kleiner dan 14 mm hoeven ze niet door te groeien. Je moet de dingen goed af gaan wegen nu. Aan de ene kant hoe groot is de kans dat alle 4 de eitjes bevrucht worden en ook nog eens allemaal innestelen. Maar aan de andere kant zou je eventueel 4 kindjes tegelijk willen. Pfff echt moeilijk hoir want het voelt alsof je zo een mooie kans laat lopen. Heb je zonder de pregnyl wel een goede eisprong? Ik krijg pregnyl omdat ik zonder mijn eitjes heel groot laat worden 30 mm en dat het dan pijn doet als ik beweeg en het dan verschrikkelijk pijn doet tijdens de eisprong. Dd, het is nog vroeg hè kan alle kanten op. Maar je weet nu wel dat wanneer er een streep verschijnt het niet meer van de pregnyl is.
WOW 4 eitjes.... ik weet niet wat ik zou doen...kans dat er 4 tegelijk bevrucht raken is natuurlijk aanwezig, maar ja kan net zo goed van niet. Ik zou denk ik het risico niet nemen, ze raden het niet voor niks af. Ze weten wel waar ze het over hebben natuurlijk. Het voelt denk ik wel een beetje dubbel, omdat je 2 grote rijpe eitjes hebt en je geen kans onbenut wil laten. Ik zou denk ik toch een ronde wachten... Ik heb makkelijk praten hoor met 2 eitjes en het wel mogen zetten van Ovitrelle. Ik moet vanavond aan de bak
Kom net uit het zkh. Rechts heb ik 2 cystes en mijn bmslijmvlies was ook niet heel dun. Maar omdat ik nog maar aan het begin van dag 3 zit kan dit nog veranderen. Wordt nu zo gebeld of ik mag beginnen met spuiten of dat ik een receptje duphaston moet halen. Ze zei dat wanneer de cystes niet groter dan 3 cm zijn ze vaak wel doorgaan en dan zijn ze beide niet. Maar ik heb er wel 2 zitten. Ze wou ff overleggen. Wordt vervolgd dus.
Helaas niet beginnen met spuiten. Ze willen het risico niet nemen omdat ik 2 redelijk grote cystes heb en ze dan bang zijn dat de medicatie niet goed aanslaat. Nu dus 10 dagen een kuurtje duphaston. Ze zei dat ze het risico niet willen nemen dat er straks niets groeit en ik alsnog aan de duphaston moet. Dat zal zonde zijn van de medicatie en de ronde. Beter nu al beginnen met de duphaston en hopen dat de cystes daardoor weg gaan dan dat ik idd verder in de cyclus alsnog aan de opwekkers moet. Niet leuk maar tis niet anders
Knorrie, wat balen dat je niet mag spuiten. Waarvoor is de duphaston? Ken dat middel niet Is er dus kans dat je verder in de cyclus wel mag gaan spuiten of begrijp ik het verkeerd? Hier vandaag eisprongpijn gehad, klopt wel want heb de Ovitrelle dinsdagmiddag gezet, dus na 36 uur krijg je een eisprong. En nu dus 2 weken wachten....
Nee deze ronde is niet echt een ronde zeg maar. De duphaston krijg je normaal gesproken om je menstruatie op te wekken als je geen eisprong gehad hebt en niet ongesteld wordt uit jezelf. De duphaston zorgt er dan voor dat je een bloeding krijgt. Ik krijg het ook om ook een bloeding op te wekken om zo te zorgen dat mijn cystes weg gaan. Cystes gaan meestal met je menstruatie mee weg, maar soms blijven ze en door nog een bloeding op te wekken gaan ze vaak wel weg. Dus nu 10 dagen duphaston slikken en bij mijn eerste dag van de volgende bloeding moet ik weer een afspraak maken voor een uitgangsecho en dan kunnen we hopelijk weer verder met spuiten. Het is dus niet echt een menstruatie dat je krijgt door de duphaston alleen een bloeding om je bms dun te krijgen. Hoop dat het een beetje duidelijk is zo
Helemaal duidelijk knor! Wel jammer dat deze ronde soort van verloren is, maar het is ook niet een echte ronde Is het misschien leuk om een besloten clubje op te richten, aangezien er hier ongeveer 5 vaste mensen zitten?
@knorrie24: 2 eitjes waren groter dan 14 mm en twee kleiner. Ik zou eigenlijk wel pregnyl moeten spuiten maar dat heb ik dus gedaan ivm de overstimulatie. Had je bijwerkingen van de Pregnyl? Balen zeg van de cystes. Ik heb dat ook een keer gehad van de Clomid. Vandaar ook altijd standaard die uitgangsecho. Jammer dat je eerst een kuurtje Duphaston moet nemen maar wel beter. Zeker omdat spuiten een dure behandeling is. Hopelijk de volgende ronde voor jou een positieve test @Werveltje: leuk een besloten clubje. Fijn dat je je eisprong gehad hebt. Succes op het wachtbankie. Is Ovitrelle hetzelfde als Pregnyl? We hebben niet meer geklust de laatste dagen maar we bedachten ons woensdag wel dat we zondagnacht nog wel geklust hebben. En aangezien ik volgens mij woensdagavond zonder het spuiten van Pregnyl toch een eisprong heb gehad zou ik toch zwanger kunnen worden. Had woensdagavond zo'n last van mijn buik en rug. Sinds gister niet meer alleen pijnlijke tepels. Heb ik een keer eerder gehad toen ik ook een eisprong gehad heb. Vandaag ook pinnlijke tepels en last van mijn baarmoeder. Herkennen jullie deze kwaaltjes die ik heb? Moet eigenlijk maandag met een kuur Progera beginnen om de menstruatie op te wekken maar dit zou natuurlijk niet goed zijn als ik zwanger ben. Nu dus dit dilemma weer
Denk dat het kuurtje toch een goed idee was. Heb nu al bijna geen bloedverlies meer en ook niet veel gehad meer sinds maandag dus denk dat de cystes er nog gewoon zitten. Heb al eens eerder cystes gehad en vloeide toen veel erger en waarschijnlijk waren dat de cystes. Ben in elk geval blij dat ik nu meteen mag beginnen met de duphaston ipv eerst beginnen met spuiten geen resultaat en dan alsnog een kuur. Mz, pfff heb je niet vee last gehad van je eisprong. 4 eitjes die springen lijkt me wel pijnlijk. Oei ja idd weer een dillema. Ik heb eigenlijk nog nooit last gehad van de pregnyl. Ik heb ook vaak na de eisprong last van pijnlijke borsten. Van die steekjes voel ik dan bij mijn tepel. Neem aan dat progera hetzelfde is als duphaston? Tja lastig hoor of je moet beginnen maandag, de kans bestaat dan idd dat je misschien zwanger bent/wordt en je eigenlijk zo'n kans niet voorbij wilt laten gaan. Maar waarom mag je je menstruatie niet afwachten dan? Want als je wel een eisprong gehad hebt wordt je na 2 weken toch gewoon ongesteld ( of niet) en kun je daarna weer verder met spuiten. Of hebben ze daar andere redenen voor dat je nu al moet beginnen met de progera
Ho iets te snel op versturen gedrukt Werveltje, ja ik vind het prima hoor een besloten club. Heb geen idee hoe ik zoiets aanmaak maar misschien weet iemand anders het. De klusdagen er weer opzitten? nu kan het lange wachten beginnen. Alhoewel je bent al een paar dagen onderweg.
@Knorrie24: zo'n kuurtje is dan inderdaad beter ja. Ik heb veel last gehad van mijn eierstokken ja. Was woensdag echt niet lekker. Ik heb ook nog steeds pijnlijke borsten. Duphaston is inderdaad hetzelfde als Provera ja. Ik mag mijn menstruatie wel afwachten hoor. Het is alleen dat ik gewoon snel door wil mocht het niet zo zijn. Ik demk dat ik maandag gewoon even bel om te vragen of ze mijn Progesteron willen prikken zodat ze kunnen zien of ik inderdaad een eisprong gehad heb. Dan wacht ik gewoon de menstruatie af. Ik heb nog steeds last van mijn baarmoeder en had vandaag opeens roze slijmverlies terwijl ik pas op 3 dpo zit (denk ik). Erg vreemd. Of ik ben er te veel mee bezig of er is echt wat aan de hand.
MZ25: ik zou in jou geval de 2 wachtweken afwachten, word je dan niet ongesteld, kun je nog steeds aan de Provera starten he. Je hebt je eisprong vermoedelijk dus woensdag gehad? Heb het even voor je opgezocht (uitgaande van een cyclus van 28d met op dag 14 eisprong - woensdag dus - en LF van 14 dagen). Klik hier maar
@Rozientje: door het spuiten heb ik op dit moment een kunstmatige cyclus. Mijn eerste dag van de laatste menstruatie was op 5 augustus. Op 13 augustus (dag 9) had ik al twee follikels van bijna 20 mm en denk ik ook mijn eisprong gehad te hebben. Nu zit ik dus eigenlijk pas op dag 12. Vandaar dat ik ook op Progesteron wilde laten prikken. Mijn cyclus duurt nu eigenlijk maar zo'n 23 dagen als je er van uit gaat dat mijn luteale fase wel 14 dagen duurt.
Ik heb vanavond ineens behoorlijk wat helderrood bloedverlies. Ik zit dus pas op dag 12 in mijn cyclus. Ik schrok behoorlijk aangezien ik dit nog nooit gehad heb. Hebben jullie dit wel eens gehad tijdens het spuiten? Wat zou dit kunnen zijn? Maandag toch maar even het ziekenhuis bellen.
Mz, dat is vreemd en idd schrikken. Je zit pas 3 dpo dus een innesteling is toch veel te vroeg? Ik heb altijd meegekregen dat die pas op zijn vroegst op 5 dpo kan zijn. Heb je nu nog steeds bloedverlies dan. Ik heb wel vaker bloedverlies gehad in de cyclus maar dat was voordat we in het zkh behandeld werden dus staat los van wat jij nu hebt. Ik zou morgen ook ff bellen zowiezo ongeacht of je nog bloedverlies hebt. Je kunt dit altijd doorgeven en kijken wat zij adviseren.
@ MZ Schrikken zeg. En ook wel raar. Ik heb er ook geen ervaring mee, dus ik weet ook niet wat het kan zijn. Ik zou zeker even bellen naar het ziekenhuis. Misschien iets van een doorbraakbloeding? Of gewoon een reactie op de hormonen? Even navragen maar! @ Knorrie Heb een besloten club aangemaakt, maar ik weet zelf ook niet hoe het werkt... en eigenlijk is het hier wel prima, aangezien we niet met heel veel hier zijn dus misschien kunnen we toch beter hier blijven kletsen. De klusdagen zitten er idd alweer paar dagen op, nu afwachten tot 29 aug. Duurt nog ff Jouw kuurtje al klaar? Hoe ziet het vervolg er verder uit??
Nee nog 7 dagen tabletje en dan denk ik nog ongeveer 4 dagen wachten tot mijn menstruatie komt. Dus nog ff wachten. Hoeveel dagen dpo zit je nu?
Pffff nog lang wachten, net als ik. Ik heb afgelopen dinsdag de Ovitrelle spuit gezet en donderdag de eisprongpijn gevoeld, dus zit nu 3 dpo. Ik mag 29 aug testen van rectum, mits ik niet ongi ben. MZ, hoe is het met jou? Nog bloedverlies?
Ik zit nu op 5 dpo maar heb nog steeds bloedverlies. Het is zaterdag dus begonnen en nu heb ik het nog steeds. Vanochtend het ziekenhuis gebeld. Heb voor morgen een echo staan. Heb ook last van mijn baarmoeder/rug. Ik snap er niks van. Heb geprobeerd het verpleegkundig spreekuur te bellen maar kwam er niet tussen. Ze hebben wel mijn gegevens genoteerd dus hopelijk word ik nog terug gebeld. @Knorrie24: nog ff afwachten dus. Duurt altijd lang vind ik @Werveltje: spannend het wachtbankje