Gezellig weer een aantal nieuwe dames erbij. Welkom allemaal. Rooibosthee, idd ben ook heel blij dat de medicatie aanslaat maar ook heel frustrerend soms dat het nog steeds op niets is uitgedraaid. Wel erg veel 3x p.w. bloedprikken. Krijg je ook echos om te kijken of er wel iets groeit. Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel je progesteron waarde eigenlijk minimaal moet zijn. Het lijkt een lange weg van 0.33 naar minimaal 30 maar wanneer je een eisprong hebt gaat hij vanzelf naar 30. Sanne, hebben ze dan een jaar lang je clomid laten slikken zonder enig resultaat. Dat vind ik wel erg lang hoor. Meestal gaan ze toch over op spuiten wanneer ook de clomid 150 niet aanslaat. Pff dat is ook balen geweest de afgelopen jaar dan. Heb je helemaal geen goede ronde gehad met de clomid? Loes, Gek is dat hé dat je ineens resistent bent voor clomid. Gelukkig heeft de gonal wel aangeslagen. Hoeveel eitjes had je? Altijd balen wanneer je weer ongesteld wordt. Je hebt zo die hoop dat het raak is en vooral als je allerlei dingen voelt. Idd rot pregnyl daar kun je ook enige zwkwaaltjes van krijgen hoor. Is natuurlijk gewoon zwhormoon. Ik weet niet of jullie terug gelezen hebben, maar ik zit op dit moment tussen rondes in. Had 2 cystes dus mocht niet beginnen met spuiten dit x. eerst kuurtje duphaston om een bloeding op te wekken, maar zit nu al een week na het laatste tabletje en nog steeds geen bloeding te bekennen. Heb 2x eerder duphaston gehad en toen kreeg ik na 4/5 dagen een bloeding. Weet nu niet zo goed wat ik moet doen. Nog een paar dagen afwachten of morgen ff bellen naar de gyn en kijken wat zij zeggen.
Knorrie: heb eerst met 100 een keer een eisprong gehad. Toen moest ik doorgaan. 2 x geen eisprong . Toen overgegaan op 150. Eerste keer weer netjes een eisprong. Laatste keer weer niets. Nu eindelijk door met spuiten. Hopelijk gaan die wel aanslaan.
Sanne, ik hoop voor je dat dit idd wel aanslaat. Voordeel van spuiten is dat je elke dag kunt ophogen qua eenheden. Bij clomid slik je 5 dagen en kun je er niets aan doen als er geen eigroei is. Bij gonal kun je de eenheden ophogen mocht er geen eitje groeien. En heb je dus nog wel kans op eigroei bij meer hormonen. Vanmorgen ff gebeld met het zkh. Na 3 x in de wacht gezet te zijn belde de fertilliteitsassistente me terug zei ze. Die heeft net terug gebeld en zei dat ik nog een week moet afwachten. Je kunt tot 14 dagen de laatste tablet nog een bloeding krijgen. Dus we wachten maar weer af. Pfffff. Mocht ik na 2 weken nog geen bloeding hebben dan moet ik bellen en krijg ik nog weer een kuurtje want soms is 10 dagen niet genoeg.
Heey meiden, Sorry dat ik zo lang niets van mij heb laten horen. Ik had het er echt even moeilijk mee en wilde het zwanger worden even van mij af zetten. Maar goed nieuws. Maandag bij de echo zagen ze een eitje zitten. Aangezien ik deze ronde niet gestart was met hormonen spuiten is het echt een eitje van mijzelf. Ik ben dus maandag, dinsdag en woensdag naar het ziekenhuis geweest voor een echo. Woensdag bleek het eitje voldoende groot (19 mm) om de Pregnyl spuit te zetten zodat het eitje springt. Woensdagavond dus deze spuit gezet. Het eitje springt meestal na zo'n 40 uur. Dat is zo'n beetje nu. We hebben dus woensdag en donderdag geklust en vanavond ook nog maar een keer voor de zekerheid. Ik voel nog niet echt steken of zo van de eisprong, hadden jullie dat wel?? Wel liep er vanochtend opeens echt vocht uit. Het leek wel alsof ik in mijn broek plaste. Het was geen sperma want dat is vaak wat dikker en plakkeriger. Het zal wel wat met de eisprong te maken hebben. Maar ik zit dus op het wachtbankje en mag op 19/20 september testen. Mocht ik ten minste nog niet ongesteld zijn. Toch nog goed nieuws deze ronde dus aangezien ik aan het begin van de ronde 3 cystes had en in dezelfde ronde dit mooie eitje. Mocht ik niet zwanger zijn dan ga ik weer verder met spuiten, 50 eenheden. @Knorrie24: balen zeg dat je nog steeds niet ongesteld bent. Heel vreemd. Hopelijk komt de menstruatie snel op gang en kun je verder. Ik weet hoe je je voelt. @Rooibosthee: welkom! Ik heb ook erg veel follikels. Bij proberen ze ze af en toe te tellen. Het zijn er ongeveer 50. Ik moet ook vaak bloedprikken aangezien hormoondwaardes alleen maar op die manier vast te stellen zijn. Fijn dat je ook mag spuiten. Ik vond dat zo'n verademing ten op zichte van de Clomid. @1981Sanne: welkom! Ook 50 eenheden spuiten zie ik, ga ik ook mee verder aangezien 75 eenheden bij mij voor overstimulatie zorgde. @LoesjeK: Welkom! Balen zeg! Hopelijk volgende ronde wel raak. Ik heb zelf woensdag de Pregnyl gespoten. Ben erg benieuwd wat ik er van merk. Heb nu alleen last van mijn onderbuik. Zal vast nog van de eisprong zijn. Had jij echt felle steken op het moment dat het eitje sprong? Wat voor bijwerkingen kreeg je van de Pregnyl? @Werveltje: hoe gaat het met jou? Hoe voel jij je?
Baal baal baal. Moest aan de provera om menstruatie op te wekken. Nu al meer dan een week later en nog steeds geen bloedverlies. Echo's gehad maar baarmoederslijmbvlies is wel erg dik. Dokter snapt er ook niets van dat er geen bloedverlies komt. Nu moet ik weer een maand aan de gewone pil. Waarschijnlijk krijg ik daarna wel bloedverlies. Zodat ik over een maand zou kunnen beginnen... Baal er super van... Wacht al 1 jaar en elke keer die teleurstelling .. Sorry moest even me verhaal kwijt!!!!
Hallo dames, ik kom zomaar jullie clubje binnenvallen als jullie dat niet erg vinden. Ik ben marijke, 29 en trotse moeder van een zoon van anderhalf Flint. Voor Flint zijn we gestart met hormonen na de diagnose pco na bijna 3 maanden clomid zonder resultaat mocht ik starten met menopure en pregnyl na 3x en met behulp van utrogestan had ik op 1 augustus 2012 een positieve zwangerschap test in handen. na een hel van een zwangerschap en een nachtmerrie van een bevalling riep ik heel hard dit nooit nooit meer !! We zijn nu anderhalf jaar verder en vooral mijn vriend wilde graag een broertje of zusje voor Flint. Er is ons toen gezegd, ga niet lang wachten als je een 2e wilt want de kans dat het vanzelf gebeurt is minimaal. Nou vanaf maart niet ongesteld geweest dus bewijst weer dat het niks worden zal. Vorige week vrijdag bij de gynaecoloog geweest, mag na een kuur provera starten met gonal F ! Fijn dat ik dus niet nog een paar maanden hoef te klooien met clomid. het is onwijs spannend om weer dit traject in te stappen, want achteraf gezien is het behoorlijk zwaar geweest. Maar het resultaat is zo bijzonder dat ik dit graag nog maals ga doen. Aangezien onze naasten niet weten dat we weer begonnen zijn hoop ik hier mijn verhaal kwijt te kunnen en ervaringen te kunnen delen! Hopelijk is dit topic snel dicht omdat iedereen aangetelt is.....
Sanne, Ik heb ook in een soort gelijk schuitje gezeten als waar jij nu in zit. Ik was zelfs na 2 weken nog niet ongesteld. Alleen bij mijn echo bleek dat het bms dun en mijn cystes ( de reden dat ik ook het kuurtje kreeg) weg waren. Dus ik mocht wel beginnen met spuiten, maar ik ben sinds gisteren alsnog ongesteld geworden. 16 dagen na het laatste tabletje. Dus het zegt eigenlijk niets dat je 7 dagen na je kuur nog niet ongesteld bent. Bij mij was het trouwens zo dat mocht mijn bms erg dik zijn ik nog een x een kuurtje kreeg. Bijzonder dat jij dan nu aan de pil moet. En dat is idd erg balen want je hebt het gevoel dat je stilstaat. Mrijke (goed als ik je zo noem Je naam is beetje lang) Leuk dat je mee komt kletsen, alleen wordt er hier niet meer zoveel gekletst omdat een aantal meiden ondertussen zwanger zijn. Ik praat ook mee met het PCO kletsclubje. Daar ben je ook welkom. Vind het altijd fijn om positieve verhalen te horen van meiden die ook pco hebben. Dat geeft je moed en hoop dat het bij mij ook wel goed gaat komen. Wel heel fijn idd dat je meteen mag beginnen met gonal. Wat is dan de reden dat ze niet eerst weer clomid doen?
Ja zo mag je me noemen hoor ik hoef niet met clomid te starten omdat ik er niet op reageerde en juist heel goed op het spuiten! dus scheelt me weer 3 maanden! Ik ken het traject al dus dat scheelt! Maar weer opnieuw spannend .... ik zal het kletsclubje even opzoeken en daar mee komen praten !
Hey meiden, @Werveltje: spannend zeg eerste echo! Duim voor je dat alles er goed uit ziet en er een hartje klopt. Heb je veel kwaaltjes of valt het nog mee?? @1981sanne: balen zeg meid. Ik begrijp je teleurstelling helemaal. Zelf had ik ook 3 cystes in augustus waardoor ik moest wachten. Elke keer die teleurstelling. Hopelijk kun je na een maand weer verder. @mrijkespijke: welkom klets gezellig mee! Fijn dat je al een mooie zoon hebt. Nu op naar de tweede. Hopelijk dat dat ook weer zo snel gaat met spuiten. Hier op het wachtbankje. Eind van de week, zaterdag, testen indien ik nog niet ongesteld ben. Vanochtend nog wel even getest of de pregnyl al uit mijn lichaam is. De test was nog licht positief dus dit is bijna het geval.
Valt allemaal erg mee, wel misselijk met vlagen. Verder zijn mijn borsten gevoelig en een stuk groter haha. Spannend MZ de komende dagen. Ik hou het in de gaten hier!!