Ervaringen delen spuiten Gonal F en Pregnyl

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Bel85, 8 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

ja het kan nog wel maar bereid me wel voor inmiddels
    knap dat je het zolang volhoud

2. DutchDiamond

net door de gyn gebelt alles was goed gelukkig

word ik voor vrijdag niet ongesteld moet ik bellen dan gaan ze het opwekken en toch beginnen met spuiten

word ik wel ongi dan weer met clomid 150mg beginnen

3. Bel85

Bel85 Actief lid

30 sep 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Spannend! Maar waarom werd je door de gyn gebeld? Ben ik even kwijt.. Haha
    Zou je spuiten erg vinden?

4. DutchDiamond

vorige week bloed laten prikken
    chlamydia test en of mijn ei wel gesprongen is

dat was gelukkig allemaal goed

nu wachten denk dat ik woensdag weer een testje doe

5. Bel85

Bel85 Actief lid

30 sep 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh fijn!! Dat is gelukkig goed dan!
    Hier even een dip. Vanmorgen flinke buikkrampen dus verwacht mijn ongi aankomende dagen. Ben ook al 3 dagen chagie. En zit er ff doorheen. Hoop mensen om ons heen staan op het punt om te bevallen. Pff merk dat het momenteel veel met me doet. Kan wel janken. Twijfel ook of ik door moet gaan met alle behandelingen en of ik niet ff rust in moet lassen. Maarja nu heb ik een cyclus en zonder hormonen niet of nauwelijks.
    Maarja eerst maar even mijn ongi afwachten. Succes allemaal!

6. DutchDiamond

nou bel we kunnen elkaar een handje schudden
    ik zit er ook zwaar doorheen zag vanmorgen ineens heel licht roze verlies dus test gedaan en natuurlijk negatief uiteindelijk op een tampon 1 strengetje (zo dun als een haar) bloed
    sinds vanmorgen dus geen oog meer dicht gedaan en heb het eigenlijk wel gehad
    weet ook even niet wat ik ervan moet denken
    late innesteling?aankomende menstruatie?
    hier staat het vriendinnetje van me neefje op bevallen eerdaags
    en nichtje is net zwanger van een meisje

kop op meid komt met ons vast ook goed

7. Bel85

Bel85 Actief lid

30 sep 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Klote is dat he... Het zal bij ons ook echt wel een keer goed komen maar vraag me af hoelang ik nog moet wachten. Maarja we moeten er ff doorheen.
    Hoop voor je dat het een late innesteling is.

Ik bereid me al voor op de volgende ronde. Zal overmorgen wel ongi worden denk
    Gelukkig heel de week vrij alleen vanavond nog werken en dan kan ik ff lekker verdrietig zitten wezen thuis. Om vervolgens weer volle goede moed op Nasr de nieuwe ronde te gaan. ;)

Nou meid, hou je taai!

8. DutchDiamond

vrees het ergste het word nu wat meer rood

dan bereiden we ons samen voor op de volgende ronde
    ik zal dan helaas weer aan de clomid moeten

9. knorrie24

knorrie24 Actief lid

9 jan 2011
    239
    0
    16
    Het hoge noorden
    Hallo Dames,

Ik zou graag ook mee willen kletsen als jullie dat goed vinden. :) Ben al een paar jaar lid, maar heb nooit de behoefte gehad om ergens mee te praten, maar nu we steeds verder de mm in komen merk ik dat ik nu wel graag mijn ervaringen wil delen.

Op dit moment gebruik ik nog clomid 100, maar vanaf mijn volgende cyclus ga ik Gonal F spuiten i.c.m. iui. ik dacht laat ik me dan maar meteen bij een groepje voegen die al gonal F gebruiken.

Ik zal in het kort even schrijven hoe we op het punt zijn gekomen waar we nu zitten.
    Eind 2010 gestopt met de pil. Daarna tot half 2011 een redelijk goede cyclus. Op een gegeven moment kreeg ik tussentijdse bloedingen. Naar de ha gegaan en werd mij verteld dat het door hormoonschommelingen kon komen. Vele ha bezoekjes later, want deze stuurde mij steeds weer weg met een ander excuus ben ik in november 2013 toch doorgestuurd naar de gynaecoloog voor een inwendige echo. Daar is toen pco geconstateerd. Ondertussen ben ik bezig met ronde 6 van clomid. Had vandaag links een eitje van 14 mm. Morgen weer heen om te kijken hoe groot hij nu is om te bepalen wanneer ik de pregnyl mag zetten. ik gebruik trouwens pregnyl omdat mijn eitjes super groot worden zonder te springen.

We doen mee aan een onderzoek waar je voor 1 van de 4 behandelingen uitgeloot kunt worden. Vandaag te horen gekregen dat we dus gonal F i.c.m. iui mogen gaan doen de komende 6 maanden. vind het best spannend allemaal. Nu kom je toch steeds verder in het mm verhaal.

10. Bel85

Bel85 Actief lid

30 sep 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Welkom knorrie24,
    Wow dan zijn jullie ook al lange tijd bezig zeg. Heb je veel bijwerkingen vd clomid?
    Ik moet zeggen dat ik vd clomid veel bijwerkingen had en nu met Gonal F nauwelijks! Dus dat is een voordeel.
    Iui betekend dat het zaad bij jou ingespoten wordt toch? Zodat het al een deel vd weg heeft afgelegd? Of heb ik het helemaal verkeerd?

Ik ben afgelopen ronde voor het eerst begonnen met Gonal F en pregnyl. Nu op het wacht bankje maar zie het somber in. Dus waarschijnlijk door naar de volgende ronde.

Succes en klets gezellig mee.

11. DutchDiamond

nou hier is de ongi doorgebroken
    nou heb ik vannacht liggen denken
    ik heb best wel wat bijwerkingen van de clomid ik zie erg op tegen weer een ronde hiervan
    als ik vandaag me gyn zou bellen met de vraag of ik toch misschien met spuiten kan beginnen (hier zie ik ook tegen op ben bang voor naalden)
    zou hij dat dan misschien doen?

12. knorrie24

knorrie24 Actief lid

9 jan 2011
    239
    0
    16
    Het hoge noorden
    Dutchdaimond, heb niet je hele verhaal meegekregen maar las wel dat je maar niet ongesteld werd. Balen dat je dat nu toch echt ongesteld bent geworden. Stiekem hoop je toch nog steeds dat het komt door een zw.

Ik zou gewoon bellen hoor met de gyn. Ze zeggen idd dat spuiten minder bijwerkingen geeft dan de clomid. En als je met spuiten van de vele bijwerkingen af kan komen waarom niet. Als je niet vraagt weet je het antwoord ook niet :p

Bel85, wij zijn idd al een beste tijd bezig, maar zitten eigenlijk nog maar heel kort in de mm. Ik heb gelukkig geen bijwerkingen van de clomid. Daar ben ik ook heel blij mee want was er wel een beetje huiverig voor toen ik de verhalen van sommige meiden las.
    iui betekend idd dat het zaad met een slangetje in de baarmoeder gebracht wordt. Heb gisteren net een demonstratie gehad van de gyn hoe het in zijn werk gaat.

Vond het de eerste x spuiten eng, of viel het achteraf mee. Mijn gyn zegt dat de pregnyl spuiten het moeilijkste en ergste zijn om te doen en dat de gonal spuit niet veel voorstelt. Heb nu 3x pregnyl gehad en vond het alle 3 de x best eng om te doen.

Ik ga nu op weg naar het zkh. Moet er om 10:45 uur zijn. Ben benieuwd hoe groot mijn eitje is en wanneer we de pregnyl mogen zetten.

13. Bel85

Bel85 Actief lid

30 sep 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je kan het altijd proberen. Denk je dat je jezelf durft te spuiten? Het went echt maar je moet er ff doorheen. Ik vond het niet pijnlijk maar meer het idee. En dat als verpleegkundige ;) schijnen de ergste te zijn haha.Nou succes! Em balen vd ongi maar we gaan vol goede moed de nieuwe ronde in. :)

14. DutchDiamond

in het uiterste geval zal mijn vriend ze moeten zetten
    maar het is voor een goed doel

me vriend heeft net duidelijk te kennen gegeven dat hij het moeilijk vind om met mij te leven op het moment dat ik aan de clomid zit omdat ik er schijnbaar zo chagerijnig door word

ik slaap er slecht door vanwege de opvliegers(neem ze express s'avonds)

15. knorrie24

knorrie24 Actief lid

9 jan 2011
    239
    0
    16
    Het hoge noorden
    Nou ik ben weer terug. Pffff.... wat een gedoe. Had de fertiliteitsassisente net. Heb haar al vaker gehad en iedere x is het drama. Nu dus ook. Ze kon geen eitje groter dan 13 mm vinden terwijl hij gisteren toch echt 14 was. Na veel geduw en gepor had ze hem eindelijk en nu is hij 16 mm. Toen gingen we nog ff discuseren over het wanneer zetten van de pregnyl.:D Ik zei vrijdagochtend, zij donderdagavond. Na en tijdje ging ze toch overstag en mag ik de spuit op vrijdagochtend zetten:D

Oh je bent zelf verpleegkundige Bell, maar prikken bij iemand anders is toch anders dan bij jezelf.

Heb je al gebeld met de gyn daimond? Ik vind de reden die je net gezegd hebt toch echt wel een hele goede om over te gaan op spuiten. ;)

Ff vraagje, waar kun je die tekst onder je naam aanmaken. Ben al ff op onderzoek uit gegaan maar kan het niet vinden.

16. DutchDiamond

nee nog niet gebelt

sinds me laatste bericht heb ik dus helemaal geen bloed verlies meer gehad
    dus is dit nou me menstruatie of innesteling of...?
    ik wacht nog maar even af denk ik
    (vanmorgen nog steeds negatief getest met de laatste actiontest die ik had)

17. DutchDiamond

nou ik heb net de gyn gebelt deze belt later op de dag terug
    ik wil nu gewoon die spuiten

18. knorrie24

knorrie24 Actief lid

9 jan 2011
    239
    0
    16
    Het hoge noorden
    En? heeft je menstruatie doorgezet, of is het bij het kleine beetje gebleven. Ben benieuwd hoe het gesprek met de gyn is gegaan. Neem aan dat hij al wel gebeld heeft.;)

19. DutchDiamond

het is bij een klein beetje gebleven snap er niks van
    de gyn zou idd al gebelt moeten hebben maar heeft ze niet gedaan
    inmiddels zullen ze er al niet meer zijn morgen natuurlijk ook niet vanwege hemelvaart
    dus kan vrijdag pas weer zelf bellen baal wel een beetje

20. Bel85

Bel85 Actief lid

30 sep 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    @knorrie ja ben idd verpleegkundige maar bij een ander is het toch een stuk makkelijker hihi ;).
    Als je een handtekening onder je berichten wil moet je bij gebruikers instellingen en dan handtekening. Succes :p

@dutchdiamond klote man dat de gyn niet meer heeft terug gebeld! Zit je nog twee dagen in onzekerheid. Zou vrijdag gewoon gelijk zelf weer bellen.

Ik had het vandaag met mijn tante erover en die adviseerde me om ook mijn schildklier eens te laten prikken. Zit namelijk in onze familie en daardoor kun je ook pcos krijgen. Heeft mijn nichtje ook en die is er met een thyrax tabletje vanaf. Moet je wel heel je leven slikken maar misschien is dat de boosdoener.

Deel Deze Pagina