matrasje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door wanna be a mama, 14 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Hoi meiden.

Ik wil langzaam eens op zoek naar een matrasje voor de baby. Nu zie ik alleen zoveel verschillende en hoor allemaal verschillende dingen.
    Hebben jullie misschien wat tips/advies voor het uitzoeken van een matrasje?
    Thanks..

2. Suusje1

Suusje1 Lid

21 apr 2011
    47
    0
    0
  3. 1988

1988 Niet meer actief

aerosleep vindt het gewoon een veilig idee ondanks dat het niet bewezen is! Het spuug loopt er gelijk in weg dus je kindje ligt nooit in het spuug! en je kan hem uitwassen ook lekker fris zodat je matras schoon blijft!

ik heb ook het aerosleep matras!

mijn kindje slaapt ook veel op ze buik dus het stelt mij erg gerust!

succes

4. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier gewoon een ikea matrasje..niet te duur en prima kwaliteit

5. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Het belangrijkste waar een matrasje aan moet voldoen:

* minimaal 8 cm dik zijn
    * Max 2 cm rondom speling. Genoeg om je dekens nog in te stoppen.
    * Matras moet stevig genoeg zijn een kindje mag er niet in weg zakken. Minimaal 30 gram soortelijk gewicht.

Verder gewoon op je gevoel afgaan.

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    wij hebben een matrasje van de leen bakker bevalt super was maar 40 euro
    Babymatras Fenne

nu in de aanbieding voor maar 30 euro

7. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Wij hebben er toen die tijd een bij de Aldi gekocht voor 80 euro. Bevalt nog steeds super goed en is ook erg fijn om schoon te houden!

8. misa

misa Niet meer actief

#8 misa, 15 dec 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 dec 2011
    Hier een ikea matrasje voor 60 euro..! Prima ding.
    Ik heb zelf helemaal niets met een aerosleep of iets dergelijks. Ik vind dat niet nodig. Ook al sliep mijn zoontje na 1,5 week al op zijn buik.
    Ook bij kwantum of leenbakker kun je goedkope matrasjes halen. Ik hoorde van vrienden dat er daar eentje voor 30 euro is.

Ze slapen er maar kort op, goed draaien en ze zijn ook nog eens erg licht (de baby's).
    Daarom heeft ws een pocketveringsmatrasje niet zoveel zin. Want pas vanaf een kilo of 15 heeft dat pas een werking.
    Wat misschien wel handig is, is dat je de hoes eraf kunt halen en kunt wassen.

Ik denk dus dat je er niet veel verkeerd aan kunt doen. :)

9. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Wij hebben er 1 van de Babydump:
    ABZ Polyether SG30 Matras Koudschuim 60 x 120 x 10 cm | Polyether/Schuim Matrassen | Baby-Dump

Ik vond het belangrijk dat het een sg30-matras was, dit is het meest comfortabel schijnt. En er weinig op slapen? Ik denk dat ze er juist heel veel op slapen, ze liggen veel meer in bed dan wij en je kan er zeker nog 2 tot 3 jaar mee doen.

Had overigens helemaal nooit over Ikea of Leen Bakker nagedacht! Wel handig, want moet er ook nog eentje voor het wiegje!

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik heb hier ook een ikea en een leenbakker matrasje.
    heb ook niet mee gedaan aan de aero-sleep hype. een hoop geld voor schijnveiligheid ;)
    en matrasjes blijven zonder aerosleep ook schoon en fris. gewoon door er een molton op te leggen. deze kan je regelmatig in de was gooien en houd alles goed tegen.

11. Alita

Alita Niet meer actief

leenbakker! Fijn matras .. di matras en niet zo`n dunne als die van de ikea die ik ook heb!

Ik zou echt de leenbakker aanraden....

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Gewoon een goed stevig matras...dat is voldoende. Dat aerosleep-gedoe vind ik echt grote onzin, ondanks een buikslapertje hier :). Wij hebben hem bij de Leenbakker gekocht en die bevalt prima.

13. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik heb trouwens wel een aerosleep ding maar geen matras daarvan. Ja ik zou het zelf niet gekocht hebben maar me schoonzusje had het over vandaar. Nu ligt ie op het babybedje.

14. Alita

Alita Niet meer actief

aerosleep vindt ik ook belachelijk .. is volgens mij geldtrekkerij...je slag slaan bij bezorgde ouders...

15. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

aerosleep heb ik wel en ideaal.
    ten eerste vind ik het een fijn idee en met zieke kinderen geweldig. mijn jongste is enorm ziek geweest van de week en echt met golven overgegeven, het matras is nog schoon en netjes door de aerosleep.
    je gooi het in de wasmachine en het is schoon.
    ik zou niet zonder willen. En schijnzekerheid, prima als dit mij een goed gevoel geeft! voor die paar tientjes wil ik geen risico.

16. Alita

Alita Niet meer actief

je kunt ook een matrashoes erom doen natuurlijk....

Leenbakker heeft trouwens een afneembare hoes eromheen zitten...

17. misa

misa Niet meer actief

Mijn hoes is afneembaar, dus bij veel spugen wat ons zoontje deed, kan ik die gewoon even in de was doen.
    Ik denk ook dat aerosleep bedacht is zoals cindy zegt: geldtrekkerij bij bange/nieuwe ouders. Maar ik vind ook: als het je een geruster gevoel geeft: dan moet je dat zeker doen. :)

18. Alita

Alita Niet meer actief

jazeker als jij dan beter slaapt zeker kopen...maar het is eigenlijk gewoon zonde...

19. misa

misa Niet meer actief

Eens hoor! Vind het zelfs belachelijk dat het verkocht wordt. Het is niet eens bewezen. Als het niet verkocht werd, dan zou niemand erover nadenken.
    Net als met buik, rug of zijslapen. Dan is het dit, dan weer dat. Ik denk dat over een aantal jaren het weer op de zij 'moet'. Dan komen ze terug van de rugligging en vele voorkeurshoudingen. Volg je gevoel en laat je niet gekmaken! :)

Maar jij vind die van leenbakker fijner? Is ook goedkoper dan die van ikea die ik heb. Al bevalt die prima, maar is nu niet meer te koop. Dus we moeten sowieso een andere kiezen.

20. Alita

Alita Niet meer actief

Het is een lekker matras met vering binnenin...wel dik maar daarom heerlijk comfortabel!
    Ik heb die van ikea ook en voor in het begin is deze prima natuurlijk maar als ze wat zwaarder en groter worden vindt ik die van leenbakker fijner...

Deel Deze Pagina