Ervaringen DHEA-gebruik gezocht

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door bo75, 9 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bo75

bo75 Actief lid

17 mrt 2012
    305
    0
    16
    alle puzzelstukjes bij verschillende artsen bij el
    Zuid-Holland
    Omdat ik weinig follikels en eicellen heb bij stimulatie en een relatief lage AMH overweeg ik DHEA te gaan slikken ter bevordering hiervan (is advies dat vaak verstrekt wordt in Belgiƫ en Duitsland in gevallen zoals de mijne).

Ik vind dit wel eng, omdat ik bang ben voor bijwerkingen. Tegen mij is gezegd dat dat wel mee zou vallen. Toch ben ik er niet gerust op. In DHEA zit testosteron en ik ben bang hoe dit uitpakt bij mij. Ik heb hirsutisme in lichte vorm. Dit houdt in dat mijn lichaam gevoelig reageert op de normale hoeveelheid testosteron die iedere vrouw in haar bloed heeft. Dit uit zich in wat zwardere lichaamsbeharing dan de gemiddelde vrouw, lichte snorgroei en verminderde haargroei bij haaraanzet op mijn voorhoofd. Zoals het nu is, is het allemaal beheersbaar en zie je niets aan mij. Ik ben geen half kaal monster met een snor en harige armen en benen of zo ;). Ik ben echter wel bang dat als ik extra testosteron ga gebruiken ik alsnog dat moster word. Maar ja, als DHEA gebruik ertoe kan bijdragen dat ik zwanger word, heb ik het er misschien voor over.

Om het besluit te nemen of ik wel/niet DHEA zal gaan slikken, heb ik wat meer informatie nodig. Ik hoop dat er meiden zijn die mij die informatie kunnen verstrekken. Wat ik weten is het volgende.

1) Hoeveel, hoelang en wanneer (dwz. welk moment van de dag en wel/niet bij een maaltijd) slik je/ heb je DHEA geslikt?

2) Had je bijwerkingen? Zo ja, welke? Stopten bijwerkingen nadat je ophield met DHEA-gebruik? Hoelang duurde dat?

3) Wat was het resultaat van het DHEA-gebruik?

4) Welke DHEA heb je gebruikt en waar heb je het gekocht (je schijnt "verkeerde" DHEA te kunnen gebruiken, ik wil uiteraard niet voor niets monster worden ;), dat zou wel heel zuur zijn)?

Alle informatie is welkom.

2. bo75

bo75 Actief lid

17 mrt 2012
    305
    0
    16
    alle puzzelstukjes bij verschillende artsen bij el
    Zuid-Holland
    Nog even een aanvulling op mijn bovenstaande vragen voor DHEA-gebruiksters.

Kan jij DHEA gebruiken tijdens cryo-poging?

3. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Hoi,

ik heb DHEA gebruikt op eigen initiatief nadat ik erover had gelezen op de site van Dusseldorf. Onlangs heb ik hier mijn verhaal geplaatst. Mocht je er interesse in hebben dan kun je kijken onder de titel: beetje verdrietig, dit was allemaal niet nodig geweest.

Om antwoord te geven op je vragen:

- ik ben begonnen met 50mg DHEA, 's ochtends bij de maaltijd.
    - na een week of 5 kreeg ik een ontzettende vette huid met pukkels en wat haaruitval. Toen ben ik over gegaan op 25 mg per dag. Vette huid en haaruitval werden minder. In totaal heb ik 9 weken DHEA geslikt.
    - het resultaat is dat ik spontaan zwanger ben geraakt! Totaal een wonder, omdat we al 9 IVF/ICSI's hebben gehad zonder resultaat.
    - ik had ze besteld bij Vitamarket van het merk Puritans Pride. DHEA zonder toevoegingen.

Heel veel succes! Hopelijk heb je iets aan deze info.

cindybrentenmen vindt dit leuk.
  4. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Oja, DHEA gebruiken bij een cryo poging heeft geen zin. Het is bedoeld om de eicellen die rijpen in optimale conditie te krijgen, zodat je betere embryo's krijgt. Bij een cryo is het embryo er al. Zodra je de punctie hebt gehad, hoef je het ook niet meer te gebruiken. Of zwanger bent geraakt.

Deel Deze Pagina