Hoi meiden, Ik vroeg me af of er iemand ervaringen heeft met het gebruik van DHEA. Had dit een positief effect op je follikels/ eicellen? Hoeveel heb je gebruikt en hoe lang? Alvast bedankt voor de reacties! Groetjes Kiekske
Hallo Kiekske, Na een ivf poging met 7 eicellen, maar geen bevruchtingen en daarna 1 icsi poging met 6 eicellen en 2 middelmatige bevruchtingen hebben wij ervoor gekozen om dhea te gaan gebruiken. Halverwegen januari zijn we daarmee begonnen, dit op recept van dokter s in dusseldorf, 50 mg per dag, soms nam ik 75 mg. Hij vertelde dat gezien mijn lage amh 0,3 er soms onverwachte resultaten zijn, heel positief. Verklaren kunnen ze het niet precies, maar 2 dames zijn spontaan zwanger geworden. Ik zou het 12 weken gebruiken en daarna eind april zouden we weer voor een icsi poging gaan. Vorige week ben ik echter niet ongesteld geworden en heb ik een positieve zwangerschaptest gedaan, helemaal spontaan. Heel spannend nu, volgende week ga ik naar het ziekenhuis voor een echo, hopelijk is het echt zo. Mijn ervaring is tot nu toe is dus heel positief! Succes ermee, groetjes Annette
Hoi Annette, Jeetje, wat een geweldig goed nieuws!!!!! PROFICIAT!!!! Wat spannend, die echo. Ik duim met je mee... Hartstikke bedankt voor je reactie. Wij gaan volgende week donderdag weer naar Gent en dan ga ik het gebruik van DHEA bespreken. Helaas kunnen wij nooit hetzelfde resultaat dan jullie krijgen, want spontaan zwanger raken gaat niet. Maar wie weet helpt het wel om mijn eicellen beter te maken... Groetjes!
Hallo Kiekske, Dat is jammer. DHEA verbetert niet de eicellen, maar verbetert het systeem dat voor goede eicellen zorgt. Bv. een betere doorbloeding van de eierstokken en betere afgifte van hormonen. Volgens onze arts moet je omgekeerd denken. De meeste artsen zeggen dat de eicellen als je ouder wordt niet goed meer zijn. Maar nu is de nieuwe denkwijze dat alle eicellen normaal zijn, maar dat de omgeving, dus het systeem zijn werk niet goed doet. En DHEA kan zorgen voor een beter systeem. Dus betere kwaliteit. Voor het gebruik van DHEA waren mijn eicellen niet goed, ik had ze wel, maar ze waren bijna niet te bevruchten. Al met al is het dus heel wonderlijk. Hebben donderdag een 6 weekse echo gehad. Deze was goed en als alles goed gaat wordt het een tweeling. En dit terwijl we ons aan het voorbereiden waren op onze derde poging, icsi. Heb jij ook al meerdere behandelingen gehad? Heel veel succes in Gent. Hoop dat jullie net zoveel geluk hebben als wij. Ik zou zeggen dat DHEA het proberen waard is. Succes! Groetjes Annette
Hoi Kiekske, Ik begin deze week met de DHEA, op aanraden van onze prof in Gent ga ik 75mg slikken. In juni starten we met onze derde ICSI, ben benieuwd of er dan al verbetering zal zijn. Welke DHEA gebruik jij? Annette, wat geweldig!!! Geniet ervan, zo'n mooi bericht geeft de mens weer hoop en moed. Groetjes, Armani
Ik UP dit onderwerp even, omdat we het er op een ander topic over hadden. Dank voor de uitleg. Armani, ik loop zelf ook in Gent. Hoe lang zeiden ze dat je het moet gebruiken? En wat zeiden ze verder over de resultaten? Heb jet het op recept gekregen? Ben ook benieuwd naar de verdere ervaringen! Kiekske, hello again Annette, wat een mooi sprookjesverhaal. Dus zwanger van een SPONTANE tweeling? Wow! Xx
Hoi Juulzon, Ik heb het niet op recept gekregen. Het is meer op basis van; baat het niet dan schaad het niet. Er zijn ondertussen toch wel positieve verhalen over de DHEA maar niet wetenschappelijk bewezen. (maar dat is de AH en de Pipelle toch ook niet). We hebben het niet gehad over de tijdsduur, het advies is voorlopig; 3 x daags 25mg. Ik zie dat jij 3 dagen geleden een TP hebt gehad, spannend! Mag ik vragen waarom de TP op dag 2 al was? Ik ga heel hard voor je duimen! groetjes van Armani
Hoi, Annette, wat een geweldig nieuws!!!! Juul: hoe gaat het met je? Voel je je weer wat beter? Armani: Ik heb de DHEA dus ook op advies van Gent: 75mg per dag voor drie maanden. Mijn poging is hiervoor ook een maand verzet. Ik zou eigenlijk weer in juni mogen, maar dit wordt door het gebruik van de DHEA dus juli. Ik moest het echt 2,5 tot 3 maanden gebruiken. Ik hoop dat het een goede bijdrage levert. Daarnaast krijg ik in juni de pipelle, dus ik hoop op een geweldige poging... Ik heb de DHEA via internet besteld: labodiscount. Ik heb het afgelopen donderdag besteld en vandaag binnengekregen. Komt uit Amerika.
Heb ze net besteld.. Doe het gewoon.. Geen 75 maar 50 mg. Heb nog een paar maanden tot de poging, dus wie weet!
MOCHT deze poging mislukken - moet even van het positieve uitgaan hé - ga ik het ook overleggen met de prof. We zullen dan toch een periode rust in gaan voor we de definiteve LAATSTE poging in gaan. Dus ga heel benieuwd naar jullie ervaringen zijn..! Succes lieve meiden...
Hee miss juulzon! Wilde je een PB sturen maar je bent zo populair.. Ik kan ke niks sturen want je bus zit vol! HAha!
Milla: waar heb jij ze besteld? Ik heb ook begrepen dat het geen kwaad kan, dus idd, proberen maar! Ik heb vanavond de 1e 3 genomen. Hoop dat het 'wonderpilletjes' zijn. Niet alleen voor mijn eitjes, maar ook tegen het snelle ouder worden (ben tenslotte al 30 jr!!) en ter verhoging van het libido (zal manlief fijn vinden).
Ha ha, nee ik ben te lui en leeg te weinig... Bijna alle berichtjes sinds begin ZP stonden er nog in Knuff!
Juul: jij had nu 375 gespoten, toch! Zou je dat een eventuele volgende keer weer doen (voor een 2e beebje natuurlijk, want deze blijft gewoon plakken)?
Goede vraag, alweer... Moet bekennen dat er uiteindelijk maar 1 eicel meer was dan de vorige... En dat er nu minder bruikbare eicellen waren... Denk dat ik een volgende keer naar de prof zou luisteren en weer 300eh zou spuiten... Denk ik.... En ja, hoop dat deze blijft plakken, maar ben nog niet overtuigd ... ALS het niet plakt, dan ga ik ook DHEA-en ! Liefs!
Ik vond het wel lastig om te kiezen waar ik ze zou bestellen. In gent konden ze ook geen website adviseren. Ben toen maar gaan zoeken en kwam verschillende topics tegen waar meiden het gebruikt hadden. Heb ze toen maar via de website besteld die door iemand getipt werd die zelf zwanger is geraakt tijdens de dhea poging. Vond ik wel een mooie referentie. Juul: ik mag 375 spuiten, maar weet nog niet of ik het ga doen. Lastige keuze... Fijne dag meiden!
Dames in DD adviseren ze tegenwoordig ook DHEA. Als je via google DHEA en Low Amh intikt kom je van alles tegen. De meeste dames gebruiken 75mg. En dat verdelen ze over 3x per dag. Ze stoppen met het gebruik zodra de punctie plaats gaat vinden. Wat sommige dames ook gebruiken is 3mg melatonine per dag. Overleg met je arts en veel succes