Misschien: nee!!!! Dat mag niet! Wat ongelooflijk klote en dat is nog zeer zacht uitgedrukt... Natuurlijk ben je erg verdrietig, daar heb je ook alle recht toe. Sterkte meid...
Helaas kiekske, het ziet dr naar uit dat dit echt het einde is. Bloedverlies houdt aan, maar wel minder dan ik gewend ben. Zal door de utro komen. Hb ziekenhuis gebeld en kan nu stoppen met de utro. Voor de zekerheid mag ik morgen testen of als het bloedverlies stopt op woensdag testen. Maar het is over, ik voel het. Helaas. Is het zo dat je deze menstruatie uitzit en dan in de volgende cyclus weer kan starten?
Ongelooflijk, zwaar klote!!!! Wat kan ik er nog meer van zeggen... Succes meid... Je mag niet in de volgende cyclus starten. Deze cyclus telt niet mee. Na deze moet je 1 natuurlijke cyclus en de cyclus daarna mag je starten. Toen ik na jouw punctie las dat ze niet alle eicellen uit je follikels hadden gekregen, was mijn eerste gedachte: in gent gebruiken ze flushing, het uitspoelen van de follikels, zodat alle eicellen eruit komen. Denk je er ooit over na om van zkh te wisselen?
Oh nee Misschien, wat ontzettend k&t! Kan me voorstellen dat je heel verdrietig bent. Gun jezelf even tijd en rust.Echt balen. Is je menstruatie helemaal doorgezet?
@ Armani, ja vandaag is het echt een bloederige rommel. Voor de zekerheid ook nog een testje, maar het is en blijft 1 streepje. Helaas. Was zaterdag extreem verdrietig, nu gaat het wel. Ik denk dr inderdaad over om te wisselen van ziekenhuis, vanwege het feit dat er volgens het ziekenhuis wss 3 eicellen waren blijven plakken. Ik ga wel een gesprek met de fertiliteitsarts aanvragen om bepaalde zaken voor mezelf duidelijk te krijgen. Als je maar 5 aangeprikte follikels hebt, dan worden je kansen wel heel erg klein als je kritisch gaat kijken wat er gebeurt is: 6 follikels 5 aangeprikt 3 eicellen "blijven plakken" 2 eicellen "geoogst" 1 eicel, die bij nader onderzoek geen eicel was ?! 1 bevruchting dus 1 embryo bij TP Helaas niet blijven plakken. Misschien andere medicatie of hogere dosering ofzo (mss Menopur ipv Gonal of hogere dosis Gonal, i dont know), ik wil in ieder geval een plan van aanpak horen. Hoe heet dat ziekenhuis in Gent eigenlijk? Weet iemand dat? En tot welke leeftijd doen zij IVF? Is er een wachtlijst? Sorry voor alle vragen, maar ik wil alvast wat vooronderzoek doen voor we denken over een nieuwe poging en waar we die willen doen...
Hallo dames, ik breek even in in jullie topic. Helaas allemaal experts zo te lezen... Zaterdag ben ik weer ongesteld geworden na de 5e verse terugplaatsing. Er groeien wel voldoende follikels bij mij, maar de embryokwaliteit laat te wensen over. Dus telkens niets voor in de vriezer. Weten jullie of het slikken van DHEA ook zin heeft om de kwaliteit van de embryo's te verbeteren? (betere kwaliteit eicellen geeft betere embryo's?) Vandaag hebben we ons aangemeld bij Dusseldorf en hebben in augustus de intake. Als ik straks alvast begin met DHEA heb ik er mooi 3 maanden op zitten voor onze volgende poging. Heeft het zin om ze bestellen? En waar kan ik dat doen? Alvast heel erg bedankt!
@Misschien; wat verdrietig dat de test maar 1 streep aangaf. De wachttijd in gent is niet lang mits je geen voorkeur hebt voor een arts. ik wilde toen echt bij dr Sutter en moest 3 maanden wachten. Bij een andere arts kon ik binnen een maand terecht, je zou dan vast de intake kunnen doen. In Gent gebruiken ze Menopur, ik heb eens gelezen dat ze tot 45 jaar behandelen (maar de verzekering in Nl krijg je dan denk ik niet mee) Je zou een afspraak kunnen maken, aangezien je nu toch weer een cyclus moet wachten? @tlc; volgens mij heeft DHEA ook invloed op de kwaliteit van d eicellen. Je kunt ze bestellen op vitamarket.nl. Het duurt 3 maanden voordat het effect heeft.
Misschien: wij zitten in het UZ Gent. Voor dr de S moet je idd lang wachten. Wij zitten echter bij dr peters, ook erg fijn. Het dossier wordt regelmqtig besproken in de stafvergadering, dus dan denken alle artsen mee. Ik weet dat wij iig al ongeveer 5 keer zijn besproken. De leeftijd weet ik niet, maar je kan ze gewoon bellen. Zoek maar eens op afdeling ARG UZ Gent, dan kan je al veel info vinden. Tlc: het slikken van dhea kan geen kwaad. Ik heb het bested via labodiscount. Ik hoop dat je in dd meer succes hebt...
@ Kiekske @ Ieoor @ Armani, bedankt voor de info. Ik ga mijn gedachtes en vragen eens op een rijtje zetten en dan eens contact met ze opnemen. Misschien ga ik ook een orienterend gesprek aanvragen. het kan denk ik geen kwaad om me eens breder te orienteren op de behandeling. Niet dat ik er geen vertrouwen in heb , maar het is een te kwetsbare behandeling om er niet goed over na te denken waar je het beste resultaat kan halen. Ik heb in ieder geval een afspraak voor een evaluatie gesprek over de behandeling op 19 juli. Eventueel kan ik dan in mijn volgende cyclus van eind juli weer starten. Heb ik ook even rust gehad. Zou ik nu ook weer kunnen beginnen met de DHEA? of pas na de menstruatie?
Dank jullie wel voor het reageren! Nog 2 vraagjes hoor: - welke dosering gebruiken jullie/ word er geadviseerd? - er staan meerdere soorten potjes te koop. Ik neem aan dat jullie pure DHEA gebruiken, zonder andere toevoegingen? Ik vind het wel spannend om iets op eigen houtje te gebruiken, maar lees veel positieve verhalen. Het is het proberen waard! Jullie ook heel veel succes in dit zware traject!
Misschien; het lijkt mij dat je nu weer DHEA kan gebruiken maar weet het niet zeker. Anders even googlen? Hoe gaat het nu met je? Tlc; ik slik 75 mg per dag, 3 x daags 25 mg en heb de DHEA Natrol. succes!
... Was het topic kwijt, maar alles waar ik meeschrijf zit tegenwoordig geloof ik onder een club?!... Zal wel... Misschien, Wat jammer zeg... Jouw verhaal klinkt een beetje als mij allereerste IVF poging bij MCK. Had ik ook 5 folli's, maar 3 eitjes en 1 bevruchting en dat bleek, hoorde ik later pas, van matige kwaliteit. Als ik NU de keuze opnieuw had kunnen maken, met al wat ik nu weet en ervaren heb, zou ik NOOIT bij MCK zijn gebleven, maar gelijk zijn overgestapt naar UZ Gent. Volgens mij ook het enige zh wat ik ken dat flushing doet. Doen ze overigens alleen als er maar weinig follikels zijn. Bij vrouwen met meer dan folli's (of 8) doen ze het al niet geloof ik. Of er moet rede zijn dat de kwaliteit heel slecht is gebleken. Zou zeker een orienterende afspraak maken. En dr P is ook erg goed, heb haar wel vaker bij een FM. Fijn en lief mens ook. Zijn allemaal wel fijne artsen daar, is my humble opnion.... DHEA werkt in elk geval bij Iejoor. Denk zelf nog steeds dat het een baat-het-niet-schaadt het niet verhaal is TENZIJ je last krijgt van bijwerkingen of je je er niet lekker bij voelt. Ik ken iemand die ermee gestopt is, omdat ze zich echt slechter ging voelen na 3 weken slikken. Zij slikte 50mg per dag.. Verschilt denk ik per persoon. Ik ga nu iets nieuws proberen, vanaf dit weekend begin ik met NES Infoceuticals, wat ECHT geen bijwerkingen kan hebben... Ben op aanraden van een forumvriendinnetje naar een natuurgeneeskundige praktijk geweest, die met NES Health werkt. Een therapie op basis van energie- en informatievelden in je lichaam. Te ingewikkeld om even snel uit te leggen, maar google het maar eens. Ben er 'open' naar toe gegaan (kon gisteren al terecht!) en ben erg benieuwd wat eruit gaat komen. UItgebreider verslagje ga ik nog wel maken, maar voor nu: google ! Wij moeten de 11e weer naar Gent en horen dan meer over Of en Wanneer we verder mogen en heb een aantal vragen. Maar heb zelf al bedacht dat ik deze NES eerst een maand de kans wil geven. Dus denk juli/aug verder te gaan. We zien wel... Net of we nog zien of het nu De Laatste Poging gaat worden. Alles zullen we zien. Of niet. En dat zien we dan wel weer . Knuffel voor allemaal... xx
TLC: ik slik 75 mg per dag, 3 x 25. Er zijn idd veel soorten DHEA, vond het ook erg moeilijk om te kiezen waar ik het moest bestellen. Uiteindelijk maar flink aan de google en ik vond een topic van een vrouw die met het gebruik van dhea zwanger was geraakt. Zij gaf haar link en daar heb ik het besteld. Is flink pure dhea iig. Misschien: als je poging definitief mislukt is, mag je het volgens mij weer gewoon gaan slikken. Als je jezelf er niet helemaal goed bij voelt, wacht je even tot na je mesntruatie. Succes met denken! Juul: ben benieuwd naar je NES ervaring. Hou je ons op de hoogte? Idd vreemd dat we tussen de clubs zijn gezet. Nu heeft dalijk weer iemand een vraag over DHEA oid en wordt er weer een nieuw topic geopend. Beetje onhandig allemaal, maar blijkbaar de logica van anderen...
Hoi, ik ben er net achter gekomen dat mijn DHEA 2 jaar terug 16 nmol/l was. Wat kunnen jullie zeggen van die waarde? En zou er veel veranderd kunnen zijn in 2 jaar tijd? Ik ben vervroegd in de overgang, maar heb sinds een paar maanden en weer een cyclus (is 3 jaar weggeweest) en een zwangerschap achter de rug. De waarde is in Utrecht bepaald en ik begreep van gabrie dat uber S uit dusseldorf geen hoge pet op heeft van de nederlandse metingen. Alvast bedankt
Hoi Marjah, Mijn AMH is enkel in Gent geprikt, dus jouw waarde ken ik helemaal niet... Ik weet dat die van mij 0,67 is. Die is dus op een andere manier bepaalt. Nu je weer een cyclus hebt, is er dan niet toch een kleine kans dat je weer zelf zou kunnen stimuleren? Misschien icm DHEA...
Hoi meiden, Vroeg me iets af: Sinds afgelopen en deze cyclus merk ik dat ik mijn eierstokken al heel vroeg voel. Voorheen voelde ik ze rond mijn eisprong, nu al vanaf meteen na mijn menstruatie. Hebben jullie dit ook? ben de hele tijd bang dat er cystes groeien oid, maar mijn cyclus is weer keurig, dus dan lijkt het me dat dit niet kan. Mijn menstruatie is ook veranderd: korter maar heftiger. Deze cyclus voorafgaand door een week bruinverlies! 28 Juni heb ik de pipelle en 4 juli verwacht ik mijn menstruatie en mag ik weer starten. Nu mag ik de 28e ook de uitgangsecho laten maken, ben erg benieuwd. Hoop zo dat het er allemaal nog gewoon keurig netjes uitziet... Hoe is het verder??
Mijn menstruatie is ook anders; kort en heftig. Na 3 dagen is er al niets meer te zien. Wat jij beschrijft over je eierstokken, dat voel ik niet... Wat apart dat jij samen met de pipelle ook de uitgangs echo mag laten doen! Ik had het ook gevraagd maar werd verteld dat er 7 dagen tussen moet zitten! Heul vreemd allemaal! Ehhh er is toch maar 1 plaats in België die Gent heet? Ga bijna denken dat we in verschillende ziekenhuizen zitten haha
Ik snap je helemaal Armani, ik heb dat gevoel af en toe ook: zitten we wel in hetzelfde zkh??? Bijgaand het antwoord van de assistente van Dr. de Sutter: Om te antwoorden op uw vraag over de pipelle, deze moet vallen rond de 7e dag na de eispronge. Gezien uw cyclus 26 dagen duurt en u uw volgende menstruatie 4 juli verwacht is dit zeker goed gepland op 28/6. De duur tot de volgende menstruatie is niet van belang. En Dr P: De uitgangsecho kan diezelfde dag gemaakt worden, doch mocht er een cyste te zien zijn kan het dat deze moet worden herhaald.