hoi meiden, ik kom weer even inbreken met een vraagje. Inmiddels heb ik de DHEA in huis en ben begonnen met slikken. Nu vergeet ik telkens om 's avonds een pilletje te nemen. Kan het kwaad als ik de dosering gewoon 's morgens in 1x neem? Door mijn wisselende diensten is het haast onmogelijk om aan die andere te denken.... Alvast bedankt en heel veel succes! Ik blijf jullie topic volgen, ben erg benieuwd naar de resultaten.
Hoi Tlc, mmm, lastige vraag. Ik weet namelijk het antwoord niet... Heel soms vergeet ik er één te pakken en dan pak ik er vervolgens 2 in één keer. Maar over het algemeen pak ik er één bij ontbijt, lunch en diner. Maar of het kwaad kan...???? Sorry, dat weet ik niet...
Dus volgens dokter P kan het op dezelfde dag en volgens dokter S moet er 7 dagen tussen zitten. Ehhh, logisch. Werken ze wel op dezelfde afdeling? Dit is toch niet te begrijpen? Tlc; ik heb geen idee of je de DHEA in 1 keer mag slikken, misschien even googlen?
Nog sterker: de assistent geeft dus aan dat de duur tot de volgende menstruatie helemaal niks uit maakt. Daarnaast heb ik gisteren gebeld om een afspraak met Dr P te maken op de 28e, voor die echo + nog wat vragen. Maar zij is er niet. Dus ging haar assistent weer overleggen met die van Dr de S ivm die uitgangsecho en dat is er dus meteen in een extra afspraak achteraan gepland. Dus van beide gewoon de bevestiging ivm die uitgangsecho.
Even gekopieerd; Geachte mevrouw Gezien er noodzakelijkerwijs zeven dagen moeten zijn tussen beide onderzoeken, kunnen ze niet samen gebeuren. U meldt zich best aan aan de balie op 1p4. Dus bij jou kan het wel op dezelfde dag en bij mij niet...dan kan ik maar 1 reden bedenken; misschien omdat ik de pil slik? Nou ja iig is het wel heeeel vreemd
Nou, dat moet dan haast wel, want bij mij KAN er niet eens 7 dagen tussen zitten... Ik zou het als ik jou was gewoon die dag nog eens vragen. Aan wie heb jij het gevraagd?
Ik heb het aan dokter de S gevraagd, dacht dan weet ik zeker dat ik het juiste antwoord krijg...maarrrr ga het gewoon heel eigenwijs op de 21ste nog een keer vragen. Tja zou zomaar kunnen dat het dan wel kan haha
Ik moet wel zeggen dat ze reageerden alsof ik een zeer ongewone vraag stelde... Maar bij mij is er nog enige kans op een cyste aanwezig, bij jou niet ivm de pil. Dus dan zou het toch sowieso moeten kunnen?? Is mijn theorie iig. Maar helaas ben ik geen arts...
Tja vind het ook raar om het nu weer te gaan vragen over de mail. Beetje raar als ik dan zeg; ja maar bij Kiekske kan het wel! Weet niet of ze dat gaan waarderen
Haha! En denk ook niet dat ze weten over wie je het dan hebt. Want, psssttt... Kiekske is niet mijn echte naam Maar ik blijf het zeeeeeeeer vreemd vinden!!!!!
Nee???? Echt niet???? Ohw dacht echt dat Kiekske jouw real name was! (vond het wel een aparte naam maar toch) Nou klein geheimpje, niet verder vertellen, Armani is ook niet mijn echte naam....ssssssst
Is Armani niet jouw echte naam???? Dacht ik serieus hoor!!! Er lopen er ook genoeg van Dior, Chanelle, enz rond, dus waarom geen Armani????
Ik wis mijn bericht!!! Dat idee wil ik niet in je hoofd zetten, maar uit je hoofd laten!!!! Tenzij je het stiekem toch zeer geweldige namen vindt, dan maak ik er een stille doch negatieve mening van...
haha mocht je ooit deze namen tegen komen, en dan alledrie in één adem, dan weet je waar die vandaan komen (OMG, dat zou echt vreselijk zijn)
Misschien; ik heb gisteren de pipelle gehad en ga volgende week zaterdag beginnen met de 1ste deca! Hoe gaat het met jou?
Hier geen nieuws. Zelf een eisprong gehad en geklust... Verwacht over 10 dagen menstruatie. Dan nog een natuurlijke cyclus en dan weer van start. Verwacht dat dit eind juli / begin augustus zal zijn.... En met jou, Misschien? xxxxxx
Ik heb afgelopen donderdag de hysteroscopie gehad, alles was goed. Nu zeer in twijfel of ik de pipelle wel moet doen. Als de uitgangsecho goed is, mag ik begin juli starten met deca, ik vermoed de 6e. Hoe is het met jou misschien?
Hoi meiden, kwam dit nog tegen: DHEA gebruik bij vrouwen met een verminderde respons op stimulatie vooor IVF/ICSI Naar aanleiding van herhaalde verzoeken om DHEA te gebruiken om de reaktie van de eierstokken op stimulatie te verbeteren werd een analyse gemaakt van de mogelijke effekten op de kans om meer en betere eicellen te krijgen bij vrouwen met een verminderede ovariele reserve. DHEA is een hormoon uit de bijnieren, dat na de leeftijd van 30 j langzaam minder geproduceerd wordt. Het is een voorloper voor mannelijke en vrouwelijke geslachtshormonen en wordt ingezet bij anti-aging, body building en aantal ziekten. Vanuit de voortzplantingsgeneeskunde worden opmerkelijke successen bij de verbetering van de resultaten bij zg. Low-response patienten gemeld. Er wordt dan een behandeling met dagelijks 50 mg DHEA uitgevoerd, ten minste gedurende 6-8 weken. Het idee, dat achter deze behandeling steekt is het volgende: eicellen zouden op zich niet verouderen, maar wel het systeem, dat bij de uitgroei van de eicel tot in het stadium van een stimuleerbare follikel noodzakelijk is. Hierbij wordt verondersteld het aangrijpingspunt te zijn. Er zouden minder genetisch afwijkende eicellen dan gevonden worden. Het is nog niet zover, dat het gebruik van DHEA zonder discussie als evidencebased medicine geaccepteerd wordt. De ervaringen, met name in de USA, lijken toch wel gebaseerd te zijn op echte observaties, waarbij een duidelijke verbetering van de kans op een kind werden geobserveerd. Voordat er voldoende studies zijn, die onmiskenbaar het gunstige effekt bevestigen, zal nog veel tijd verstrijken. Er is echter voldoende serieuze medische literatuur om te proberen vrouwen met een verminderde ovariele reserve hiermee een betere kans te geven. Voortaan zal voor het begin van de behandeling met 50 mg DHEA per dag een bloedonderzoek verricht worden om de therapie te kunnen monitoren. Zoals bij alle medikamenten kunnen ook bij DHEA bijwerkingen optreden, die gerapporteerd worden mild te zijn. Dit betreft hoofdhaaruitval, acne, toename van fijne gezichtsbeharing, stemverandering, menstruatiestoornissen, geirriteerdheid, rusteloosheid. Bij langdurig gebruik zou theoretisch het risiko op mamma of ovariumca vehoogd kunnen worden. Hierbij moet wel besefd worden dat de DHEA spiegel na het 30e levenjaar verlaagd wordt en dat bij vrouwen in de overgang vaak langdurig fysiologisch verhoogde hormoonspiegels aanwezig zijn. Dit komt uit DD. Klinkt toch goed vind ik. En wij slikken dan 75 mg voor 3 maanden. Moet wel effect hebben zou je denken. We komen er allemaal bijna achter...