ervaringen DHEA?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kiekske, 29 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Milla: waar komt jouw gevoel vandaan dat het werkt?

Misschien: ik heb geen bijwerkingen. Althans, dat denk ik. Op dit moment is mijn lijf zijn eigen plan aan het trekken, er klopt niks meer van mijn cyclus. Maar ik denk niet dat dit door de dhea komt. Ik hoop alleen maar heel eeg dat het een positieve bijdrage levert...

2. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    @all, het gaat...het gaat. Niet goed, het is wel eens beter geweest. Maar misschien klinkt het stom, maar houd er maar rekening mee dat we nooit papa en mama gaan worden. Overleefmodus, al hebben we nog 1 poging te gaan. Ga dit weekend de prof mailen om een afspraak te maken. We willen nog rond 11/13 mei een weekje / 10 dagen er tussenuit. Last minute. Vriendlief wil evt deze zomer weer verder.
    Een hele lieve collega van me moest voor een congres naar Amerika en heeft daar een 500 pot DHEA (25mg) gekocht! Krijg het woensdag, dat is weer @the offfice. Is daar echt goedkoop, was iets van 18 / 20 dollar. En hij wil het niet terug: alles wat hij kan bijdragen, doet-ie graag. Als dat geen fijne collega is...

Moest vandaag in Amsterdam zijn en heb gewoon even van me afgeshopt... Slecht hé? Maar voelde me daardoor wel iets beter... (hoe erg, heet dit niet troostshoppen?). Heb leuke jurkjes bij Sissyboy gekocht (doe niet mee aan de King L - trend die hier elders op het forum heerst ;) ) , en een jas. En dit keer niet nagedacht over 'kan ik dit nog aan als ik zwanger zou worden...). En nog een onwijs gave tas bij Sukha, een winkel met een mooi concept, waarin dingen die gemaakt zijn met Liefde en Aandacht centraal staan.Door kunstenaars en creatievlingen zelf. Check de site maar eens www.sukha-amsterdam.nl. De tas die ik gekocht is een stoere tas, gemaakt van oud zeildoek en bewerkt door een Afrikaanse kunstenaar, Ali Lamu. Staat met grove letters Happy Dream op, in het blauw. En heb voor vriendlief een kratje met een mini-kruidentuintje meegenomen, waar hij helemaal blij mee is.

En zo zet ik de gedachten maar weer op wat anders... Maar mijn hart huilt nog steeds. Tijd....

Oh ja, nog over de DHEA en wanneer te slikken. Is inderdaad het beste om het ook om de 8 uur te doen, omdat het een (pro-)hormoon is en zo blijft het constant op peil. Heb ook ergens gelezen dat het 's ochtends geslikt moet worden, omdat het ook in de ochtend aangemaakt wordt...

Hoe is het verder met jullie?
    Misschien, suc6 met je poging!! We duimen!
    Rest: zwaai!

3. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Juul: de eeuwige troost die altijd helpt: shoppen... Ben blij dat het je net een tikje beter heeft laten voelen. Voor de rest, laat je gevoek komen zoals het is. Even lekker met vriend naar de zon, genieten van de rust en de warmte. Even niks. Het strijdgevoel komt vanzelf wel weer.

Wat ontzettend lief van je collega!!!! En wat een flinke pot! Jij kan even vooruit...

Hier alles wel ok. Nog steeds geen menstruatie. We wachten nog maar even. Ik hoop wel dat het snel gaat komen, want zo schiet het natuurlijk niet op... Komt goed...

4. Misschien1969

Misschien1969 Actief lid

9 feb 2012
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook nog steeds geen menstruatie. Heel irritant, ben normaal net een klok. Het zal toch niet van de DHEA komen?

5. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hoe lang wacht je al? Ik ondertussen al vanaf 23 mrt... Maar ik heb volgens mij nu mijn eisprong. Ik hoop het iig. Als het binnen 2 weken nog niet is begonnen, moet ik me melden in Gent. Dan gaan ze het opwekken. Ik kan me niet voorstellen dat dit van de DHEA komt, denk eerder van de andere hormonen. Wachten, wachten, wachten... ;)

Juul: jij je pot binnen?

6. Misschien1969

Misschien1969 Actief lid

9 feb 2012
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had eergisteren het moeten worden. Heel gek , hb smorgens enorme buikpijn, net als normaal, maar geen bloeding. Miss lijkt het niet lang, maar ben altijd heeel erg regelmatig. Hb een cyclus van 26 dagen al jaren lang. En nu niks. Het zal de spanning wel zijn, ik hoop niet de DHEA.

7. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Ik weet niet of dhea dat als effect heeft, misschien moeten we het eens opzoeken. Ik heb ook altijd een cyclus van 26 dgn en ook hier klopt het dus niet. Heb je je eisprong wel gevoeld? En weet je zeker dat er toch op de een of andere manier geen wonder is gebeurd??

8. Misschien1969

Misschien1969 Actief lid

9 feb 2012
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ kiekske, ik heb afgesloten eilieiders, dus dat zou pas echt een heel erg groot wonder zijn, maar echt niet mogelijk. Ik weet niet of ik mijn eisprong heb gevoled. Wel alle andere tekenen van een naderende ongi, 1 week van te voren pijnlijke borsten,meer afscheiding, maar niks geen ongi..
    Pfff
    Ik las dat DHEA onregelmatige cyclus kan veroorzaken, maar slik het pas 2 weken volgens mij en ik slik maar 75mg per dag en ik dacht dat ging over hogere dosis. Ik weet niet meer waar ik dat gelezen heb.
    Ik hoop dan maar op morgen, want in het weekend zou echt vervelend zijn ivm de doktersafspraak.
    Snap dr niks van.

9. Misschien1969

Misschien1969 Actief lid

9 feb 2012
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een verhoogde hoeveelheid DHEAS wijst op afwijkingen in de bijnieren als gevolg van bijvoorbeeld een adrenocorticale tumor, bijnierkanker of een goedaardige bijniervergroting. Verhoogde hoeveelheid DHEAS kan bij vrouwen leiden tot menstruatiestoornissen en zichtbare verschijnselen van vermannelijking of virilisatie (diepere stem, overmatige haargroei in gezicht en op het lichaam, gespierdheid, vergroting adamsappel). Bij mannen kan een toegenomen hoeveelheid DHEAS onopgemerkt blijven. Bij jonge jongens kan een toegenomen hoeveelheid DHEAS leiden tot een vervroegde ontwikkeling van de puberteit.

Ojee, hoop niet dat ik iets in de war hb gegooid, wat gewoon goed was..

10. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Misschien, kan me voorstellen dat je denkt dat dit evt door DHEA zou komen. Maar aan de andere kant, ik geloof niet dat dit door de prof in Gent voorgeschreven zou worden als het zulke bijwerkingen zou hebben. Denk dat dat misschien geldt bij extreme hoeveelheden. Zij adviseert dus 3x per dag 25mg, dus 75 in totaal.

Er kunnen tal van oorzaken waardoor je cyclus nu iets vertraagd is. Gaat goedkomen, heus...

xxx

11. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Misschien: dat zou idd wel een zeer groot wonder zijn... Bij mij begon laatst ook iedereen het te vragen, terwijl mijn hubbie gewoon geen levende zaadcellen schiet. Maar ja, wonderen lijken toch wel ooit te bestaan..

Ik denk dat we in hetzelfde schuitje zitten: wachten... Daar zijn we ondertussen goed in... Ook ik denk dat het namelijk niet door de DHEA komt. Wij gebruiken daar een te lage dosis voor. Gebruik je nog andere dingen naast de dhea?

Juul: hoe gaat het? Las bij de poffers dat je nog in je holletje zit. Snap het helemaal. Ben jij ook ooit bij dr pf geweest?

12. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    Misschien je bent 2 dagen overtijd.. Ik zeg testen!

13. Misschien1969

Misschien1969 Actief lid

9 feb 2012
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Juulzon ik slik idd 3x 25mg en dan zou volgens de info te weinig moeten zijn om echt je cyclus door de war te gooien. Maar ik vindt het zo gek, het zal mijn zenuwen wel zijn denk ik.

@ Milla, ik ben helaas gesteriliseerd, dus mijn eilieders zijn echt afgesloten. dus een test heeft geen zin, helaas. Daarom is IVF de enige mogelijkheid voor mij.
    Tenzij de jongens van mijn man een hamer en beitel bij zich hadden de laatste keer, komen ze er niet doorheen ;)

Ik ben gewoon te gespannen denk ik . pfff weer gekeken en niks hoor, geen druppel....

14. Misschien1969

Misschien1969 Actief lid

9 feb 2012
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ kiekske ik gebruik allen de DHEA en vitamine B complex met foliumzuur. verder niets
    Ik denk dat we idd in het zelfde schuitje zitten.. Echt irri he, dat wachten.
    En jij wacht helemaal lang, ik zou op zijn van de zenuwen..
    Succes, meid

15. Misschien1969

Misschien1969 Actief lid

9 feb 2012
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Juulzon, hoe gaat het meid? Trek je het nog een beetje?

16. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Dag lieve meiden,

het gaat... houdt nog niet over. zoveel onzekerheden...
    Heb de dhea inmiddels in huis (sinds gisteren) en slik het nu ook.
    Kruip af en toe uit holletje, maar holletje voelt nog veilig.
    11 juni vervolg bespreken met de prof... De laatste poging...? Bn nog nooit bij dr Pf geweest. Vriendlief ziet Dusseldorf ECHT NIET zitten ivm reisafstand :(. Een van jullie daar wel geweest?

xxx

17. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Juul: neem de tijd om uit je holletje te kruipen. Blijkbaar heb je het nodig. Het is ook niet niks wat je allemaal te verwerken hebt.
    11 Juni naar de prof, de afspraak staat. Nog ruim een maand op goed voor jezelf te zorgen en je energie weer op te bouwen.

Misschien: nee, dan zou het wel een heeeeeeeel groot wonder zijn. Bij mij is mijn hubbie dus gesteriliseerd. Wel herstel gehad, maar dat zit weer dicht. Dus ook hier geen enkele kans op een natuurlijke zwangerschap.
    Het wachten duurt lang, maar ik heb me er maar bij neergelegd. Als ik na onze vakantie nog niet ongesteld ben, moet het dus midden in de vakantie worden, dan kijken ze verder. Maar ik vermoed dat ik mijn eisprong nu gehad heb. 12 Dagen daarna is het altijd zo ver. Wachten...

Juul: aan de Dhea dus, hopen dat het bij ons allemaal zijn vruchten gaat afwerpen.
    Ik ben nog niet in DD geweest, maar als deze poging niet lukt, wil ik wel graag naar Dr Pf. Ik wil dan volledig onderzocht worden, dan weet ik gewoon dat ik alles heb gedaan. Ik moet dat voor mezelf gewoon doen. DD is vanuit ons net zo ver als Gent. Als manlief niet mee wil/ kan, ga ik gewoon alleen. Soms ga ik ook alleen naar Gent, bijv. voor de uitgangsecho of de laatste echo. Dan rijdt mijn mams gezellig mee als ze kan. Die is ondertussen ook al een aantal keer in Gent geweest. No problem.

18. Misschien1969

Misschien1969 Actief lid

9 feb 2012
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Juul, neem je tijd meid en je hebt iig de afspraak.Vanuit daar kun je pas weer actie ondernemen
    @Kiekske Fijn dat je mams met je mee kan, als je man niet kan.
    Je doet er in ieder geval alles aan. Het is voor mij pas de eerste poging, dus ik probeer er van uit te gaan dat ik bij de gelukkige 10% ga horen, die op mijn leeftijd zwanger raakt na IVF.
    Maar dan moet ik wel eens ONGI worden ...

jou hubbie is dus gesteriliseerd. Ok dan het wordt het ook lastig.mmmm ik heb er zelf enorm spijt van, maar ja niets aan te doen, helaas. Voelt het voor jou man ook zo?

19. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Misschien: hij heeft er spijt van ivm het huidige traject. Maar niet tov zijn ex. En dat snap ik helemaal, want dat is een verschrikkelijk mens (ken haar ook)!!! Die is echt geestesziek en dat zeg ik niet omdat het zijn ex is. Zij is gewoon serieus gek. Dus wat dat bertreft geen spijt, maar hij vind het wel heel moeilijk voor mij. Maar het ligt niet alleen aan hem, ik ben nu zelfs het grote probleem.

Ja, ik ben ook blij dat m'n mams soms mee kan gaan. Manlief doet echt zijn best om overal bij te zijn, maar soms gaat het niet en voor mij hoeft het ook niet altijd. Hij heeft een eigen bedrijf en dat is altijd wat lastiger. Dus als mijn mans dan kan, helemaal fijn. Is toch gezelliger dan helemaal alleen...

20. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Haaai dames,

Jullie slikken dus (bijna allemaal) DHEA. Laten jullie ook bloed testen nav het geslik?

Dr Pfeiffer heeft bij mij bloedonderzoek verricht. Kosten een paar honderd euro. Advies was VitD. Omega3, Prednisolon en de Intralipid.

Juultje komt goed meiske alles heeft tijd nodig. Eea verwerken gaat helaas niet zo snel en ook niet op commando. En iedereen gaat er anders mee om.

Ik ben dus ook onder behandeling van dr. Scholtes in DD. Voor mij is het ruim 2.5 uur reizen. Denk dat Antwerpen ongeveer net zo ver is. Alleen de andere kant op.

Dames en juist als je op je ongi wacht....tja dan wil het niet komen!

Deel Deze Pagina