ervaringen DHEA?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kiekske, 29 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lavendel1603

Lavendel1603 Actief lid

6 mei 2012
    300
    0
    0
    De reactie van de gyn in NL vandaag toen hij belde was idd dat hij niks van dhea weet en gezien het AMH en DHEA waar ze oa in DD al veel verder zijn,lijkt het hem zelfs misschien wel beter dat ik een traject start in DD. Ik heb toen de gyn in DD gemaild en hij gaf aan dat ik alvast moest starten met 50 mg dhea (hij weet dat mijn ongi nog niet is gekomen) ik hoop niet dat ik dadelijk ook nog een baard ga krijgen of erger :$

2. Misschien1969

Misschien1969 Actief lid

9 feb 2012
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lavendel. Hahaha lol ik hoop ook niet dat je een baard gaat kweken. Moet je 50 mg per dag slikken? Was te verwachten dat ze terughoudend zouden zijn met dhea. Ga je jezelf nu in DD aanmelden? Duurt het dan lang voor je daar mag starten?
    Sorry voor alle vragen, ben erg nieuwsgierig aangelegd.. ;)

3. Lavendel1603

Lavendel1603 Actief lid

6 mei 2012
    300
    0
    0
    @misschien1969 ik heb eerst maar even een aanvraag neergelegd bij de zorgverzekeraar voor behandelingen in DD voor ik voor andere verassingen kom te staan. In DD kan ik pas in september terecht :$ en die 50 mg wacht ik nog heeeeel even mee, ben vandaag begonnen met 10 mg (nog steeds geen ongi) en acupunctuur
    Ik lees dat jij 15 mei een afspraak hebt staan...spannend

4. Misschien1969

Misschien1969 Actief lid

9 feb 2012
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    :$ pas in september, das balen. Duurt nog effe. Ook irri dat je nog steeds geen ongi hebt. Ik doe ook accu, moet donderdag weer. Ik hoop dat het wat doet:)
    Vindt het enorm spannend, volgende week zou je al moeten kunnen zien of er wat groeit..

5. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Ik slik momenteel 50mg en heb eerlijk gezegd nog nergens last van.
    Eigenlijk voel ik mij heerlijk. Ik word 's ochtends uitgerust wakker maar of dat nou door de DHEA komt zou het niet weten.

Heb in DD mijn bloed laten prikken de waarde was 11. Het advies van dr. S. was door gaan met het slikken van de DHEA.

6. Misschien1969

Misschien1969 Actief lid

9 feb 2012
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi Gabrie dat je je uitgerust voelt..!!

7. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lavendel; wat duurt dat lang zeg voordat je in DD terecht kan. Ik hoop voor je dat je ongi niet lang meer op zich laat wachten.

Misschien; hoe lang slik jij de DHEA nu? Heb je vandaag je eerste echo? Ben benieuwd of de DHEA invloed heeft.

Mijn ongi is precies vandaag begonnen, dus de DHEA heeft bij mij geen invloed op mijn cyclus. (en toch weer een teleurstelling, hoop elke maand heel eigenwijs dat ik zwanger ben en de derde icsi niet nodig is)

8. Misschien1969

Misschien1969 Actief lid

9 feb 2012
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai Lavendel, ik ben met de DHEA begonnen eind april . Dus nu een goeie 3 weken geslikt. Mij eerste echo is dinsdag, dus moet het weekend nog even door.

9. Misschien1969

Misschien1969 Actief lid

9 feb 2012
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry, was gericht aan Armani Ik moet zeggen dat ik bij nader inzien waarschijnlijk gewoon te zenuwachtig was waardoor de menstruatie uitbleef.
    Kan me ook nie voorstellen dat DHEA zo een invloed zou hebben, met zulke lage hoeveelheden.

Vervelend dat je toch weer ongesteld ben geworden, maar wanneer mag je dan weer beginnen met de ICSI ? Weet je dat al?

10. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien; ik slik de DHEA nu ook zo'n 3 weken, heb jij bijverschijnselen?
    Wij mochten in principe vorige maand al door voor derde icsi maar ik wilde nog graag een bloedonderzoek laten doen op immunologie. Het is meer het gevoel dat ik dan alles gedaan heb en dacht; die ene maand kan er ook nog wel bij.
    Dus maandag krijgen we dan de uitslag en vraag ik meteen wat verstandig is, in juni verder of in juli (ivm met de DHEA die 3 maanden nodig heeft voor enig effect (is mij verteld). Vind het wel weer heel spannend hoor, de derde en laatste icsi.

Jij bent nu aan het prikken, hoe voel je je eronder?

11. Misschien1969

Misschien1969 Actief lid

9 feb 2012
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Armani ik voel weinig van het prikken eigenlijk. Had me hele voorstelling bijgemaakt, niet nodig. het doet niet zeer. het is alleen eng, om te prikken door je huid.
    verder voel ik me prima, beetje moe, maar kan ook zijn omdat we zo lang onder spanning hebben gestaan en nu is het toch echt geworden.
    Ik heb het gevoel dat we nu in ieder geval een kans hebben op een kindje. Ik weet dat de DHEA 2-3 maanden nodig heeft om effect te hebben, maar ik wilde niet langer wachten. Dit is de eerste poging en ik ga dr vanuit de laatste.(ivm geslaagde poging straks)

Indien dit niet zo is en we toch nog een keer moeten proberen, dan zit de DHEA iig al in mijn lichaam om daar optimaal zijn werk te doen...zodat de 2e poging absoluut zal slagen.
    Ik ben positief van nature ;) zoals je leest.

Dus maandag krijg je de uitslagen, ook spannend voor jou, zeg. Wat wil die immunologie zeggen? wat gebeurt er dan in je lichaam?

Ik ga dr eerlijk gezegd vanuit dat ik gewoon zwanger kan worden, mijn probleem ligt volgens de arts bij mijn sterilisatie in combi met met leeftijd. IVF kan het eerste omzeilen, maar voor het tweede punt moet je gewoon geluk hebben, denk ik. En uiteraard moet je biologische leeftijd mee zitten. Mijn AMH is erg laag, dus tsja. Maar er worden wel vrouwen zwanger met hetzelfde probleem, dus ik ga van het positieve uit.
    :)

12. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Armani: heb jij onderzoek bij dr pf laten doen? Dat wil ik laten doen als de komende poging niet lukt. Ik wil gewoon alles gedaan hebben...

Misschien: super dat het spuiten mee valt! Het is idd de 1e dagen raar om een spuit in jezelf te prikken, maar dat went vanzelf. En dat moe, misschien van de deca? Ik reageer daar ook moe op...

Echt zo handig, een Ipad. Zit nu in andalusie op zp!

13. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kiekske; makkelijk he een ipad! Ik heb het onderzoek niet bij pfeiffer gedaan (wel aan gedacht) maar in gent, scheelde heel veel geld! Het is iets minder uitgebreid maar er wordt getest op de belangrijke punten (volgens de prof) Ik ben wel vast de vitamines gaan slikken die standaard door pfeiffer worden voorgeschreven, je weet maar nooit.

Misschien; wat fijn dat je helemaal geen last hebt van het prikken. Jij doet het zelf? ik durf het dus echt niet! Gelukkig zet mijn man de prikken, ik kijk dan gewoon de andere kant op ;).
    Wat het onderzoek betreft; had zoveel gelezen over immunologische problemen dus wilde het voor de zekerheid laten testen. Aangezien er bij mij geen oorzaak te vinden is (top embryo's, AMH is goed) denk ik zelf dat het een innesteling probleem is, konden ze maar zien waar het precies fout gaat....
    Echt goed van je dat je zo positief bent! Dat geeft toch al veel rust in je hoofd.

14. Misschien1969

Misschien1969 Actief lid

9 feb 2012
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Kiekske Heerlijk geniet maar lekker van je vakantie. Ik denkdat wij de laatste week van mei ff lekker weggaan een paar daagjes. Ik ga dr vanuit dat dat ook in de wachtweken valt, dus het zou fijn zijn om ff wat te ontspannen.
    Ipad is inderdaad handig, gebruik ik ook altijd veel handiger dan mijn laptop.

@Armani Ik denk dat ik nu rustig kan zijn. Het is de eerste poging en daar kun je gewoon nog niet zo veel over zeggen. De medicijnen zijn een gok, hoe stimuleerbaar ben ik en wat is het resultaat? Dus ik laat het maar gewoon gaan en ga dr vanuit dat we gewoon zwanger worden bij de eerste poging, zoniet, dan weten we in ieder geval iets meer over waarom niet. Bevruchtingen, follikels, enz.
    De dames die keer op keer teleurstellingen krijgen heb ik zoveel bewondering voor. Ik heb namelijk geen idee hoe dat is, het lijkt me vreselijk.

15. Lavendel1603

Lavendel1603 Actief lid

6 mei 2012
    300
    0
    0
    #135 Lavendel1603, 12 mei 2012
    Laatst bewerkt: 12 mei 2012
    Gisteren gebeld door DD dat ik in plaats van september eerder terecht kan (nog in mei!) vandaag ongi geworden :) (yes ben er erg blij mee) en van de dhea slik ik sinds 4 dagen 12,5 mg. Dit wilde ik even laten weten. En wat goed om te lezen dat de dhea ook zulke fijne energieke effecten heeft!
    @misschien de 15e schiet al erg op, succes!

16. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lavendel; wat een goed nieuws dat je eindelijk ongesteld bent geworden. Hoef je je daar ook niet meer druk om te maken.
    En dan ook nog deze maand naar DD! Je weet nog niet wanneer precies?

Misschien; je hebt gelijk hoor dat je het lekker over je heen laat komen. Dinsdag mag je voor je echo, volgende week de TP en over 3 weken zwanger ;)!

17. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Lavendel: supergoed nieuws!!!!

All: ik ben ongesteld!!!! :D :D Ben er nog nooit zo blij mee geweest :D

18. Lavendel1603

Lavendel1603 Actief lid

6 mei 2012
    300
    0
    0
    #138 Lavendel1603, 13 mei 2012
    Laatst bewerkt: 13 mei 2012
    @ Armani 23 mei kan ik nu al terecht in DD (voor intake)
    @ Kiekske ik begrijp je helemaal dat je blij bent met je ongi (ben ik ook) !!:D:D
    @allemaal Ik had inmiddels ook al een afspraak gemaakt in Leiderdorp maar twijfelde tussen deze kliniek en die in Twente. Hebben jullie ervaring met een van de klinieken (of een andere?) mocht mijn verzekeraar niet alles gaan vergoeden in DD omdat ze er geen contract mee hebben

19. Misschien1969

Misschien1969 Actief lid

9 feb 2012
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lavendel Fijn dat je ongi is gekomen en dat je zo snel toch nog terecht kan in DD
    @ armani dankjewel ik hoop dat het snel dinsdag is dan zullen we het weten :)

@ kiekske Hehe eindelijk meid, ben blij voor je. Wat is nu je volgende stap?

@ fijne dag vandaag gehad met dochterlief. Alweer bijna maandag, dus gaat snel.gelukkig.
    Groetjes en succes ierdereen maar weer

20. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Lavendel: slim van je! Gewoon verschillende afspraken maken!

Misschien: voel je je eitjes groeien??
    Mijn vervolgstap: dorgaan met dhea. Bij start volgende menstruatie bellen naar gent om de afspraak voor de hysteroscopie te plannen en in juli start spuiten. Yes! We doen weer mee!!

De vorige keer had ik zo'n raar waterig bloedverlies. Ik heb een cyclus van 26 dagen. Denk toch dat het al een soort van menstruatie is geweest, want is toch 26 dagen geleden. Misschien dat die cyste voor het rare gedeelte zorgde..

Deel Deze Pagina