modellen aanwezig?

Discussie in 'De lounge' gestart door blijzwanger, 31 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    hallo dames, zijn hier toevallig meiden die modellenwerk doen? ik krijg wel vaker de opmerking dat ik model zou moeten worden (nee ik ben niet full of myself, allesbehalve) maar heb het idee dat ik te 'oud' ben (24)

dus mijn vraag, wie is er hier model en wat zijn de vereisten bij jouw agency? leeftijd, maten, lengte etc?

2. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik ben zelf geen model maar heb wel veel vriendinnen die modellen werk deden of nog doen. Hun zijn 'bekend' geworden in het modellenwereldje door vaak mee te doen aan wedstrijden, veel model staan bij hobbyfotograven etc.. Volgens mij staat daar geen leeftijd voor! Succes :)

3. Imensa

Imensa Niet meer actief

Dit.

plus dat je heel veel mazzel moet hebben en net de juiste mensen tegen moet komen.

Je zou een porto kunnen op gaan bouwen en je fotos naar bureaus sturen. Wie weet zoeken ze net iets wat jij hebt.

4. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik ben 5 jaar model geweest. In principe hebben ze op alle leeftijden modellen nodig. Maar dit is op commerciele gebied. Voor haute coutiere ben je wel weer 'te oud'. Daar hebben ze het liefste meiden tussen 15/20 met de perfecte maten. De meeste meiden die in de 20 zijn en haute coutiere doen waren als als tiener model. Maar er zijn uitzonderingen dan moet je wel heel erg opvallen.

Zorg dat je in ieder geval een goed bureau contacteerd. Er zitten ook slechte tussen. Veel succes :) en vergis je niet modellenwerk is zwaarder dan veel mensen denken!

5. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    nu willen we natuurlijk wel graag een foto zien ;)

6. Chaii

Chaii Niet meer actief

Hangt er vanaf wat voor modellenwerk je wilt doen...
    Ik ben vaak gevraagd als alternatief model.
    Dus voor wat alternatievere mode. Daar geven ze vaak nietzoveel om leeftijd of lengte, meer of ze je apart en mooi/leuk genoeg vinden.
    Ik ga over een paar maanden weer eens rondkijken of ik aan de bak kan. :)

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wat voor modellen werk wil je doen? Een beetje het hobby modellen werk voor wat hobby fotograven, of echt de high fashion?
    Voor die laatste zijn de eisen streng en moet je kei en kei hard werken. Bereid zijn om 4 maanden naar Tokio, Singapore of NY te gaan. Veel inleveren, eerst weinig verdienen en tegen afwijzingen kunnen.
    Lengte is sowieso belangrijk ( op een enkeling na ), dus minimaal 175 cm. De maten? Ga uit van max. 85(90) 60 90.
    Je zou eens foto's naar Paparazzi op kunnen sturen.
    Succes.

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik heb het idee dat leeftijd steeds minder belangrijk wordt. Kijk naar Saskia de Brauw. Nu heeft ze ook een fantastisch hoofd en is erg veelzijdig, maar de oudere modellen zijn er nog steeds.

9. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Je mag me wel je foto sturen (+ lengte en gewicht) via een privebericht en dan zal ik je eerlijk mijn mening geven. Heb bijna 10 jaar als model gewerkt.

10. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    het is niet mn bedoeling om echt op 'high fashion' niveau te gaan werken maar meer promotiewerk etc. meer de standaard dingen.. :) ik ben echt geen doutzen namelijk :p maar bedankt voor jullie antwoorden! ga eerst maar eens wat foto's maken :)

11. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ga je foto's maken om op te sturen of om hier te plaatsen? :D

Als je foto's op gaat sturen maak dan foto's met verschillende gezichtsuitdrukkingen, haar vast en haar los, naturel en met make up, close up en een van je hele lichaam :)

12. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    om op te sturen :p en evt. hier te plaatsen.. haha thanks voor de tips! kijken of mn vriend even foto's wil maken.. hij zal wel gaan lachen als ik zeg waarvoor :D
    (hij maakt gelukkig wel mooie foto's :p)

13. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ben benieuwd :D

14. Delta

Delta Niet meer actief

Ben ook benieuwd! Lijkt me ook wel zwaar en heftig zo een wereldje.

15. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ik heb modellenwerk gedaan. De eisen verschillen enorm per agency, ze kijken vooral naar het geheel. Ik had bijv. wel een glamourlijf toen, maar mijn kop paste daar niet bij. Ik moet zeggen, het is een hard wereldje, als ze iets in hun hoofd hebben waarbij je moet afvallen, zijn ze daar ook streng in, en psyche wordt niet echt veel rekening mee gehouden.

Ben zelf overgestapt naar figuratie en wedstrijden met ruimere thema's. Dat vond ik toch wat meer plezierig en kon ik gewoon lekker mezelf zijn.

Lengte-eis was meestal boven de 1,70. Leeftijd weet ik niet, want ik was jonger dan 24 toen ik ermee stopte. Maten dus verschillend. Maar het ligt er ook echt aan wat je ermee wilt doen. Poseren voor hobby fotografen is vrij makkelijk.

Deel Deze Pagina