Bij intuberen zal je er idd iets bijgehad hebben of niet goed zelfstandig geademt meer hebben. Las dat ze alleen dan intuberen bij propofol.
Bij narcose gebruiken ze toch ook propofol? M'n man heeft beide gehad, zowel sedatie als narcose. Van de ingreep heeft hij niets meegekregen, ook niet bij enkel sedatie.
In combinatie met nog andere middelen idd is het narcose. Oa spierverslappers. Bij alleen propofol adem je bijv gewoon zelfstandig, bij narcose intuberen ze altijd. Maar fijn dat ook jou man goede ervaringen heeft met enkel de diepe sedatie! Ik ben gerust gesteld!
Ja ik. Ik was echt helemaal weg! Niks meegekregen van de ingreep. Ik was ook snel weer ‘bij’ na de ingreep. Niet misselijk geweest ook.
Narcose is idd met ook propofol maar met nog andere middelen erbij. Enkel propofol is geen Narcose maar sedatie.
Heerlijk spul !! merkte niks van m’n novasure en nog nooit zo lekker geslapen Wel twee dagen nog moe geweest
Als je helemaal in de details wil gaan. Kan je zelfs propofol met spierverslapper nog sedatie noemen wat jij hier nu als narcose aangeeft. Want het zgn narcose maakt is dat je het langdurig geeft waarbij er dan intubatie nodig is en een spierverslapper. Echter met spierverslapper en propofol of bijv etomidaat kan je ook sedatie geven. Maar dit geeft je dan eenmalig en niet continu en dan is er bijv geen intubatie nodig dus dan is het slechts sedatie. Het is dus niet zo zwart wit.
Zal vast zo zijn. En zo ver gaat mijn kennis ook niet. Maar wat ik krijg is diepe sedatie met propofol en dat is geen narcose. En dat was wat ik er duidelijk mee wilde maken.