herkent iemand deze symptomen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Eefje86, 12 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 10 weken heeft een paar symptomen waar ik mij wat zorgen om maak..Hij zit veel aan zn hoofdje te wrijven..niest veel..heeft zure stinkpoep.. vaak een borrelende buik en af en toe echt een huilbui wat echt duidt op acute pijn..Ook heeft hij bultjes in zn gezichtje..bij het cb aangegeven vandaag en ze vond het beeld niet duidelijk genoeg voor een allergie of intolerantie maar ik kon wel de comfort van friso gebruiken.. nu heb ik die gehaald en ik zie dat dat voornamelijk voor krampen en spugen is.. terwijl hij dat helemaal niet heeft..krampen heeft hij vast wel maar niet overmatig of meer dan normaal. Ze had het over geknipte eiwitten.Ik twijfel nu heel erg of ik hier nu wel mee moet beginnen ? Kun je hier mee uitsluiten of hij een allergie of intolerantie heeft? Hij slaapt ook slecht overdag..kan moeilijk in slaap komen en is snel weer wakker.

Misschien herkent iemand dit beeld..

2. LittleStarr

LittleStarr Actief lid

11 aug 2013
    109
    0
    0
    Omgeving Hoorn
    de onrust, rommelende buik , het plotselinge huilen -> krijsen van de pijn herken ik wel.

mijn dochter heeft kma en reflux.
    Ze was maanden lang onrustig veel huilen en ook veel acuut krijsen van de pijn. ze sliep amper, soms was ze 13u achter elkaar wakker en in slaap komen kon ze heel moeilijk
    Helaas werd de reflux pas kort geleden ontdekt door een goede ka, het cb vond dat er niks met haar aan de hand was .
    achteraf waren we net op tijd bij de ka, haar slokdarm was bijna ontstoken door al het zuur wat er maanden lang is langs gegaan.

als ik jou was zou ik naar de ha gaan en daar de klachten nog eens voorleggen.

veder zou inbakeren kunnen helpen, als hij onrustig is met zijn armen en benen zou ik dat eens proberen, dat gaf hier al veel verlichting.
    wij gebruikte de puckababy , in deze zak zitten ze niet helemaal strak kunnen ze hun armen en benen nog redelijk bewegen.

3. Fay0407

Fay0407 Actief lid

2 okt 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hier een mannetje van bijna 9 weken met veel van dezelfde symptomen. Stikkende scheten, buik veel borrelen en ook het 'opeens' krijsend huilen. Hier heeft meneer ook last van reflux. Uiteindelijk lijkt het nu steeds wat beter te gaan, ook al hebben we er nog steeds wel drama dagen tussen zitten.

4. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hebben jullie er wel iets aan gedaan of zo gelaten?

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als het een allergie of intolerantie is heb je niets aan comfort voeding.

Voor koemelkallergie, of om te kijken of dit het misschien is, heb je pepti (van nutrilon of pep van friso) nodig (geen h.a., dit is ter voorkomen van). Als je dat wil proberen 'moet' je het minimaal 2 weken proberen, bij huidproblemen is het advies zelfs 6 weken.

Bij pepti zijn de eiwitten in kleinere stukjes 'geknipt' waardoor de darmen het vaak niet als eiwit herkent en dus niet meer reageert. Pepti is de eerste stap bij verdenking van kea. (Werkt dit niet kun je nutramigen of neocate proberen, maar voor de meeste kindjes is pepti voldoende).

Je kunt dit zelf halen of na overleg met je ha. Als het helpt kun je het beste via de ha een recept voor de pepti vragen, dan krijg je het vergoed. Meestal is er eerst een testperiode voor je de vergoeding krijgt.

Zelf herken ik het niet, maar als je denkt dat het kea is kun je beter overstappen. Kindjes met kea hebben op zn minst ongemak, maar ook vaak echt pijn, van de allergie. (Ligt aan hoe heftig de allergie is en de uiting ervan)

6. Fay0407

Fay0407 Actief lid

2 okt 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat betreft de allergie zou ik het niet weten....

Voor de reflux hebben we de ha bezocht, al in de tweede week, toen niets gedaan en afgewacht, en later nog dat hij een week of 7 was. Toen is er een behandelplan opgezet en zijn we begonnen met gaviscon. Dag later had ik al een ander kind..... Nu gebruik ik het niet meer.

Deel Deze Pagina