autorit 8 u naar Oostenrijk met pittige dochter 2,5 jaar

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door billy112, 12 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. billy112

billy112 Actief lid

20 mrt 2014
    493
    143
    43
    We hebben een schat van een dochter met veel pit;). Auto rijden is ze snel klaar mee maar toch gaan we begin januari naar Oostenrijk.

Hebben jullie tips na dvd speler hoe ik deze reis doorkom 😄

2. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Onze Stijn was ook 2,5 toen we naar Zwitserland reden. Het eerste uur hebben we het onszelf heel moeilijk gemaakt met heel verantwoord een CD op zetten, een cadeautje, knijpfruit, pakje drinken. Het cadeau was een kleine puzzel die ik vervolgens 15x achter elkaar kon maken. Daarna de iPad gegeven en de hele reis niet gehoord. Om de 2-3 uur gestopt om even te laten rennen. Merkte wel op de terugreis toen we later vertrokken dat ie na 19:00 echt jengelig werd. Vanwege de iPad wilde hij ook niet slapen. Mijn tip: iPad en niet na 19:00 rijden.

3. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.929
    113
    Vrouw
    Ik zou juist 's nachts gaan rijden. Is ons al 2 keer goed bevallen. Zoontje heeft bijna de hele rit geslapen en als ie wakker was, zat ie rustig om zich heen te kijken.

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.616
    1.156
    113
    wij zijn afgelopen zomer met onze 2.5 jarige om 4 uur s nachts vertrokken, heeft ie mooi een paar uur geslapen nog in de auto en toen stoppen om te ontbijten, paar uur rijden en lunchen, onderweg knuffels erbij en lekker kletsen,zingen en rond kijken en zo nu en dan een koekje of snoepje en toen het niet meer ging de tablet aangezet
    niet te veel verwachten en jezelf niet te gek maken

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Bij ons werkte en nu nog de dvd toch het beste. Nieuwe films op sticky koptelefoon erbij zodat je zelf gewoon radio aan kunt doen . En de lieveling film . Onze Jongen hield de eerste keer erg vast aan zijn film van takel ook op lokatie . Toch wat van huis zeg maar.

WAt bij ons ook goed doet is autobingo is met plaatjes dus ook voor die leeftijd goed te doen. Zoeken naar een bus of vliegtuig. Die pakken ze altijd weer in.

Een lieveling spel op tablet foon of ander soort spelcomputer.

Kleur boek met kleurtjes raamstickers spelletjesboek.

Zulke dingen. En af en tow ff flink uit laten razen op een speeltuin bij wegrestaurant. Je kunt ze van te voren ik opzoeken op internet waar de leuke zitten

En verder gewoon over je heen laten komen ;) niet vastbinden op de tijd kan makkelijk meer worden. Beetje ruim in schatten

6. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    En regelmatig stoppen om even te rennen, speeltuintje bij benzinepomp.

7. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Wij zijn 3 weken geleden naar oostenrijk geweest met onze zoontjes van toen 4 maanden en 20 maanden. Savonds gaan rijden! Ze hebben beide de hele weg geslapen, wel vaak genoeg gestopt maar zodra ze weer in de stoel zaten vielen ze zo weer in slaap doordat het heerlijk donker was. Toen we er bijna waren was het 6 uur sochtends en werden ze wakker. Verder de tablet mee voor als de oudste toevallig wel wakker zou zijn.

8. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    S nachts rijden!

Wij gaan al 3 jaar achter elkaar tussen 1.400 en 1.700 km met 3 kinderen en ik zou nooit overdag rijden.

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik zou ook 's nachts gaan rijden. Sterker nog, wij gaan ook naar Oostenrijk en waarschijnlijk vertrekken we 's nachts.

Alleen weet ik nog niet wat we met de terugweg doen, want we moeten natuurlijk al op tijd de accommodatie uit. Ik lees mee voor tips.

Zelf denk ik aan spelletjes onderweg, zoals kleurplaten en potloden, poppetjes/auto's, stickers en verder de standaard autospelletjes als "ik zie ik zie" en zo spelen.
    En goede pauzes inlassen, waar ze goed kunnen rennen.

10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Mijn kinderen zijn alle drie heel druk, maar gelukkig wel goed in lange autoritten.

Wij zijn deze zomer ook van en naar Oostenrijk gereden in 1x (en daarna naar Kroatie door).
    Heenweg hebben we 's nachts gedaan. Dat ging prima. Tegen 6 uur 's ochtends waren ze wel echt allemaal wakker, maar toen waren we ook al halverwege Duitsland. "Lekker" ontbijten bij de Mac (ahum) en daarna door. Verderop nog een keer gestopt voor even spelen en nog later voor even picknicken en voetballen. Rond half 2 hadden we echt geen zin meer en toen hebben we een camping gezocht. In totaal ca 1100 km gereden (Zuid-Oostenrijk).

Terug zijn we vanaf de Oostenrijkse grens in 1x gereden, 950 km. Wel overdag, dat viel wel tegen. Veel file, en warm in de auto.

Maar het ging wel goed. Ze kijken achterin filmpjes, spelen spelletjes op de tablet, ik lees soms een verhaal voor, we zingen keihard mee met kinderliedjes met z'n allen, spelen ik zie ik zie etc. etc.
    We stoppen wel veel vaker dan met z'n tweeën.
    Ik geef de voorkeur aan 's nachts reizen. Wij zijn ook altijd zo hyper als we op vakantie gaan, dat het geen moeite kost om zo'n lange dag te maken, gaan de avond na aankomst op tijd naar bed en dan is het weer prima met ons.

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wij rijden eigenlijk altijd overdag. Elke 2-2,5 uur stoppen en even lekker laten razen.
    I-pad oid hebben we niet, maar wij hebben 2 kids die het heerlijk vinden in de auto en graag naar buiten kijken, dus we boffen.
    Afgelopen zomer de terugreis 's nachts moeten doen ivm een heel ziek zoontje. Ik viel in Belgie zowat in slaap. Je moet dat dus wel kunnen en wij kunnen dat dus allebei blijkbaar niet. Ik doe het in ieder geval nooit weer. Dus bedenk wel waar je aan begint. Sommige mensen kunnen het heel goed 's nachts maar zo rond 4/5 uur 's morgens is het voor veel mensen moeilijk om wakker te blijven.

Wij gaan overigens allebei niet slapen en houden de bestuurder dan wakker.

12. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik zou 's nachts gaan rijden.. Als je rond 12u vertrekt kan ze hopelijk het grootste deel van de rit slapen..

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Om wakker te blijven als de rest slaapt: Zet een spannend audioboek op.

14. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

20 mei 2010
    3.789
    1
    36
    S nachts rijden! :)
    Dvd's , ipad, cadeautjes, boekjes, rugzakje met fruit, snoepje, drinken, broodjes

15. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij rijden ook altijd 's nachts en op de terugweg vertrekken we dan de avond van tevoren. Je mist dan 1 nacht in je accomodatie, maar dat vinden wij niet erg, je doet dan toch niet veel meer.

Deel Deze Pagina