Ervaringen met Marsupi draagzak?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Cammy, 4 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Dag dames,

Voor de komst van onze tweede spruit ben ik mij aan het oriënteren op de aanschaf van een draagzak. Zoals jullie weten is er een enorm aanbod beschikbaar waardoor je als leek door de bomen het bos niet meer ziet. Nu kwam een kennis van mij met de Marsupi draagzak die haar en haar man erg goed bevalt. Deze lijkt ook aan al mijn wensen te voldoen:

- ergonomisch
    - niet zelf knopen
    - gemakkelijk en eenvoudig door mij en (vooral) mijn vriend te gebruiken
    - en natuurlijk veilig voor de baby

Zijn er dames die ervaring hebben met de Marsupi en deze met mij willen delen?

2. Query

Query Actief lid

17 sep 2013
    278
    0
    16
    Ik heb de eerste 3 maanden heel veel gebruik gemaakt van de Marsupi. Was er erg tevreden over. Makkelijk in gebruik, veilig voor de baby en ergonomisch (dus goed voor de heupjes door de kikkerhouding).
    Na 3 maanden vond onze meid het welletjes en wilde ze alles kunnen zien. Sindsdien ligt de Marsupi dan ook in de kast.

3. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Geen eevaring mee. Maar volgens mij een prima drager. Makkelijk in gebruik en een van de voordelen vind ik dat hij al na de geboorte direct te gebruiken is zonder insert.

4. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Wij hebben hem de eerste 3 à 4 maanden gebruikt.
    Is ergonomisch, makkelijk in gebruik en voelt goed/zacht aan.
    Vond het een heerlijke draagzak en mijn man ook.
    Daarna heb ik hem verkocht omdat ons zoontje er niet meer in wilde.

5. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Yes ik heb hem de eerste 4 maanden veeeleee uurtjes gebruikt. Super tevreden over! Makkelijk in gebruik, zacht en zoonlief sliep er heerlijk in. Nu niet meer maar dat is meer omdat hij het niet meer wil...

6. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Ook hier in gebruik en ik ben er erg tevreden over. Voordelen voor mij is dat hij echt heel makkelijk is om te doen (zonder hulp van iemand anders). Ook hoef je niets te knopen of te verstellen en heb je geen losse banden hangen.

Ik heb de Marsupi breeze die als voordeel heeft dat hij heel goed in huis te gebruiken is. Dit is het dunste model dat ik kon vinden. Een gewone ergonomische drager is soms meer een rugzak of een stuk dikker. Die gebruik je minder makkelijk in huis. Zeker met een newborn is gebruik in huis makkelijk (denk aan huiluurtjes). Ook met meerdere kinderen in huis gebruik je het sneller. De breeze is ontworpen voor gebruik in de zomer.

Het enige nadeel van deze drager is dat hij maar kort te gebruiken is (getest tot 15 kilo maar dat lukt in werkelijkheid echt niet). Ik zou zeggen tot max 10 maanden of een jaar (afhankelijk van de bouw van je kindje). Daarna zal het echt te zwaar worden. Maar voor jonge baby's is hij ideaal en dus zonder insert te gebruiken.

7. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Dank je wel voor jullie reacties!! Hier heb ik zeker wat aan! Hij gaat op mijn lijst 'indien nodig aanschaffen na geboorte' :D

Deel Deze Pagina