Ervaringen diverse producten bij erge eczeem

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door piccolina, 12 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    @lente1982
    Vervelend voor je:( ik weet ook wat dat is na mijn bevalling mijn handen waren echt naar de rotn. Ik tennis ook wedstrijden etc dus het was tot bloedens toe. Hielp niets.. Na 6-8 mnd verdween dan gewoon vanzelf...
    Nu in begin van de winter begon dat ook maar omdat ik niet veel en vaak smeer dochter is nu bijna weg! Ben zo blij...

Ureum zalf nee niet geprobeerd ga kijken of dat wat is.

Ik ga vandaag ook even groninger olie halen is voor bad toch oplossen in bad? Of is het wasgel?

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Wilke kleine update schrijven:

Vandaag zijn we naar onze dermatoloog gewest bij Juliana zh.
    Heb haar alles verteld etc. Blijkt dus dat dermatologie afdeling hier is een "kindje" van erasmus van suzanne plesman. Dus zijn uitwisselen informatie en innovatie.
    Dat smeren 4 dagen wel 3 dagen niet is ook schema: intensieve noemen ze die dat wil zeggen is schema zonder afbouwen maar permanente behandeling. Deze wordt voorgeschreven aan erge eczeem zonder reden die nooit weggaat zeg maar of eerder gezegt komt gelijk terug als er niet wordt gesmeerd.
    Ze gaat alle informatie naar erasmus sturen en vragen of ze zsm ons terug willen daar roepen in poli eczeem. Ook dus wensen voor eczeemverpleegkundigige.

Opeens kregen we dus ook eczeem pakje die vergoed wordt.
    Enige mogelijkheid nog huidtest maar ervoor moet huid eerst eczeemvrij ze zegt ze anders reageert het op alles. En ze vind haar nog te jong ivm dat ze niet stil zal zitten.

Dus ze heeft verder niets verandert omdat we andere behandelaar wilden. Blijven smeren 4-3 en 2x vette zalf en eczeem pakje gebruiken.
    Ze ze in ons geval echt niet smeren zoals algemene schemas zijn 2 weken en dat afbouwen.

Ik heb zelf triamcinolon 1 week gesmeerd elke dag. Na dag 4 was alles weg en huid gewoon "clean". Nog paar dagen doorgesmeerd maar was verder echt geen plekje. 2 dagen later kwam het nog erger terug.

Dus we wachten dan oproep naar erasmus en hopelijk kunnen ze daar betere behandeling samenstellen

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Wilde even update plaatsen:
    We zijn naar Kinderhaven rotterdam geweest.
    Echter haar eczeem is nu mild zit echt onderhuids.

Werden goed geholpen. Suzanne Plasman heeft haar ook onderzocht.
    Ze krijgt Cultivate sterkere zalf type 1 geloof ik. Afbouwschema voor 10wk gekregen wel pittige veel smeren hele lichaam, voor ogen andere zalf. Dan komt triamsinolon bij en dan zo afbouwen tot 3-4 x per week triamsinolon smeren.
    Antihystamine, vaseline, koelzalf gewoon gebruiken en verder kijken welke producten bij haar passen en eigenlijk steeds veranderen om de 6mnd omdat huid kan wennen (bad/cream/douche) maar als gaat goed gewoon bij product blijven.

Zoals ik ook dacht zien ze geen enige aanwijzing op allergie/intolerantie. Ook omdat het met 13mnd pas was. Oorzaak schatten ze ligt genetisch (je mist dan een cel/stof). 50% bij puberteit groeit over.

Over maandje hebben we eczeverpleegkundige die extra kijkt/vragen beantwoord.

Deel Deze Pagina