Ervaringen domperidon gezocht

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Maxellera, 23 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Heeft domperidon voor jou gewerkt?

  1. Ja, tijdelijk gebruikt en daarna zonder hulp blijven voeden

    5 stem(men)
    45,5%
  2. Ja, maar moeten blijven slikken de rest van de borstvoedingsperiode

    4 stem(men)
    36,4%
  3. Nee, het deed niets

    2 stem(men)
    18,2%
  1. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    #21 Chechi, 27 sep 2022
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 sep 2022
    Ja verhalen lezen is wat anders dan een richtlijn. De richtlijn zegt namelijk eerst 2 weken uitproberen en daarna even stoppen. Indien de productie weer keldert opnieuw starten, maar wel eerst een hart filmpje omdat het gevaarlijk is om langer te slikken. Je huisarts is zorgvuldig, is juist goed. Het is niet verantwoord als artsen gewoon door blijven voorschrijven zonder hartfilmpje. Er zijn vrouwen aan doodgegaan.
     
  2. Maxellera

    Maxellera Fanatiek lid

    14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Ja dat is waar, maar er is ondertussen gelukkig wel meer over bekend over in wat voor hoeveelheden langdurig gebruik geen kwaad kan.
    https://www.borstvoeding.com/problemen/mproductie/domperidon2/
    Maar ik ben het wel met je eens dat men beter voorzichtig kan zijn ipv lukraak laten nemen.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  3. Maxellera

    Maxellera Fanatiek lid

    14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Nou nog geen 24u verder maar ik heb nu al het idee dat ik haar langer actief hoor drinken en dat ze meer plast! Dat is een goed teken :D
     
    Cobon vindt dit leuk.
  4. Maxellera

    Maxellera Fanatiek lid

    14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Merk je al verschil? Ik heb sinds gister een andere kolf waar ik goede dingen over heb gelezen en icm met 24u domperidon kolfde ik gisteravond 120ml! (ipv de 70/80ml de avonden ervoor)
     
    Cobon vindt dit leuk.
  5. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.023
    7.342
    113
    Vrouw
    Wauw wat fijn zeg :) en snel!!

    Ik merk nog niets, niet in de kolf in ieder geval. Wat de baby drinkt weet ik natuurlijk niet. Maar het is ook pas krap 24u..
     
  6. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.405
    3.954
    113
    noord holland
    Ik heb het 16 jaar geleden gebruikt. Dochter had waarschijnlijk niet helemaal een goede drinktechniek aangeleerd. Na een paar goede weken, kelderde het naar beneden en groeide ze niet genoeg. Ik heb toen wel een klein beetje hulp via iemand van het consultatiebureau gehad, maar die had er volgens mij ook niet echt verstand van. En ik heb destijds ook een lactatiekundige gebeld maar die had niet echt tijd. Geen idee dus meer via wie en hoe ik toen domperidon via de huisarts kreeg. Volgens mij gebruikt tussen dat m'n dochter 4 en 6 maanden was. Het werkte als een tierelier. Toen ging ik langzaam afbouwen maar daarop kelderde m'n productie helaas ook. Waarschijnlijk dus omdat mijn dochter niet effectief genoeg dronk en dit daardoor in een spiraaltje naar beneden ging. Ik heb het toen maar zo gelaten en met 8 maanden kreeg ze er niet meer genoeg uit en wilde ze biet meer. Afbouwen vanaf 6 maanden was toen wel een bewuste keuze. Ik vond het namelijk echt een beetje dubbel. Ik moest best wel een hoge dosering slikken, dat krijg je normaal gesproken ook niet zomaar tegen de misselijkheid (waar het middel eigenlijk voor is). Echt lange termijn effecten worden niet onderzocht. Tegen mij werd gezegd dat de voordelen van de borstvoeding opwegen tegen de evt nadelen. Maar ik kon toch ook weer geen onderzoeksmateriaal vinden die baby's volgen die grote hoeveelheden domperidon via de moedermelk binnenkregen en hoe het later met ze gaat.
    Ik vond en vind dit soort dingen dus best een beetje dubbel. Ik heb er toen voor gekozen om het te nemen, ook bewust een bepaalde periode maar. Het had voor de melkproductie in ieder geval zeker resultaat bij me, dat was echt fijn.
     
    Maxellera vindt dit leuk.
  7. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.023
    7.342
    113
    Vrouw
    Ik kolfde vannacht 100, voor het eerst :) woehoe!
     
    Zoe123, Maxellera en Loveischocola vinden dit leuk.
  8. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.930
    12.405
    113
    Vrouw
    Superrr en de kleine drinkt sowieso altijd meer dan je kolft
     
  9. Maxellera

    Maxellera Fanatiek lid

    14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Wat fijn! Ook met driemaal daags? Hoe lang mag je slikken?
     
  10. Maxellera

    Maxellera Fanatiek lid

    14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Hey! Hoe lang heb je uiteindelijk geslikt toen? Als je de productie hebt bereikt die je wil is het het beste om te gaan afbouwen?
     
  11. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    Hi, ik heb het uiteindelijk geslikt tot ik de gewenste hoeveelheid kon kolven. Dat ging heel snel gelukkig. Ik ben toen dat een week stabiel was gaan afbouwen. Dat ging goed. Eerst een pil minder van de drie. Zo ja een week weer minder. Het blijven immers medicijnen die je neemt vanwege de bijwerking dus dat wilde ik met onze premature tweeling niet te lang nemen. Een trouwens ook voor mezelf. Hoewel er toen veel minder over bekend was.
     
  12. Maxellera

    Maxellera Fanatiek lid

    14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Ja zeker waar. Misschien moet ik ook binnenkort gaan afbouwen. Ik slik het nu een week. Lastig inschatten.. Over een maand begin ik met werken dus ik ben bang dat hij dan weer zal dippen als ik nu stop
     
  13. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    Hoe is je productie nu? Ik lees dat je een week verder bent. Heb je het idee dat het nu stabiel is? En heb je een vermoeden waarom die te laag was? Als je de oorzaak weet, dan kun je dat oplossen misschien. En dikke kans dat je productie dan goed blijft. Bij mij lag het puur een veel te vroeg bevallen…. Dat is natuurlijk niet op te lossen. Maar denk aan techniek, tongriem, stimuleren, doorslapen, geen goede kolf/schildjes, ziekte…
     
    Maxellera vindt dit leuk.
  14. Maxellera

    Maxellera Fanatiek lid

    14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Nou het gaat als een tierelier! Komende week proberen af te bouwen :)

    Screenshot_20221006-110629_Chrome.jpg
     
    Zoe123, Iris86 en Cobon vinden dit leuk.
  15. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Wat fijn zeg!
     
    Maxellera vindt dit leuk.
  16. Maxellera

    Maxellera Fanatiek lid

    14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Ik slik nu 2pd en nog altijd genoeg productie. Volgende week ga ik om en om 1 en 2pd doen.
     
    Cobon vindt dit leuk.
  17. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    Wat fijn!
     
  18. Maxellera

    Maxellera Fanatiek lid

    14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Hoe gaat het nu? Heeft het je geholpen :)?
    Ik ben nog aan het afbouwen, zit nu op een per dag en het is nog goed (dit blijf ik nog drie weken slikken omdat ik over twee weken weer ga werken)
     
  19. Maxellera

    Maxellera Fanatiek lid

    14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Ik merkte na afbouwen wel een kleine dip maar het lijkt vooralsnog wel genoeg. Nu een week aan het werk dus ben benieuwd hoe het zal zijn in de komende weken
     
    Cobon vindt dit leuk.
  20. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.023
    7.342
    113
    Vrouw
    Ja het heeft me zeker geholpen! Ik blijf het gewoon slikken zolang ik voed denk ik.
     
    Maxellera vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina