Zijn er bakjes van een ander merk die op de avent kolf passen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door tupp, 29 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    De topic titel zegt alles al. Ik heb nu 20 bewaarbakjes van Philips Avent. Maar de eerste twee zijn al kapot: barst erin. Ik ben nog geen maand aan het werk! De maanden voordat ik ging werken heb ik ze maar nauwelijks gebruikt, dus ik vind dit wel erg snel. Ik kan natuurlijk wel nieuwe kopen, maar dan blijf ik bezig. Bovendien vind ik het irritant dat ze lekken.

Dus: zijn er andere bakjes die erop zouden passen? Ik wil geen 20 flessen van avent aanschaffen, dat is me een beetje te duur!

2. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Volgens mij niet. Ik heb nooit problemen met die bakjes. Gebruik ze nu al 3 jaar.Je kunt evenueel wel de melk afkolven in een flesje en dat overgieten in een ander bakje( bv tupperware). Plak je er een papiertje op met hoeveel cc erin zit +datum.
    Dan kun je het flesje weer gebruiken.

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hmm ik denk dat je gewoon pech hebt. Ik heb ze ook, en echt nergens problemen mee. Niet met lekken, en er is er ook nog geen 1 kapot gegaan.

Denk niet dat er iets anders op past dan de VIA bakjes en de Avent flesjes.

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier ook geen problemen met de bakjes hoor (ik heb nu nog dezelfde als die ik voor Milan heb gebruikt).

Maare, ik heb een Medela kolf en ik kolf gewoon in die flesjes en dan giet ik de melk over in de Avent-bakjes. Dus je kan gewoon andere bakjes kopen en 't daar in gieten toch?

5. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Tupp, we hebben het al eens eerder over het lekken gehad, maar ik kwam erachter dat ik ze niet goed dicht deed op een of andere manier. Je moet ze echt goed stevig aandraaien die deksels - ik klikte ze eerst. Klikken kan ook, maar dan dubbel hard, tot ze echt alleen maar opengedraaid kunnen worden. Bij mij lekken ze dan niet meer hoor!

Als je echt andere bewaarbekers wilt, die zijn er wel, zonder dat je (duurdere) tupperware oid moet aanschaffen. Misschien in een medische artikelen winkel ofzo te koop, ik weet geen merk, maar wel dat een vriendin van mij bewaarbekers uit het ziekenhuis waar ze werkte gebruikte.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ze gaan veel langer mee als je de melk bij het kolven gewoon in een fles opvangt en dan overgiet in het bakje. En dan is het ook niet nodig om speciale Aventbakjes te hebben. Je kunt ook bij huishoudwinkels kleine plastic voedseldoosjes kopen. Vierkante nemen minder plaats in in de vriezer. Ik vroor trouwens gewoon in in 125cc flesjes van Avent. Hele lading op de kop getikt op Marktplaats.

7. fafje

fafje Niet meer actief

hmm wat raar, hie rook geen problemen met de bakjes...mss doe je ze te vol?? (ikzegmaar wat)

en idd anders overgieten in andere bakjes/ijsblokzakjes...of in een flesje invriezen/bewaren..maarja ook dat wordt een duur grapje..

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hmmm, misschien heb ik dan de maandag-ochtend versie van de bakjes? Ik geloof toch echt niet dat ik er gekke dingen mee doe.

Ik doe ze expres al niet vol (max. 140 cc terwijl er 180 in zou moeten kunnen). Maar dan nog moet ik ze goed rechtop houden. Als tijdens het naar huis rijden een bakje omvalt, ben ik vaak toch weer wat melk kwijt.

Verder was ik ze gewoon af en steriliseer ze daarna. Vijf minuten op 750 Watt, dat moet toch ook het probleem niet zijn?

Een collega van me had nog wat van die avent-bakjes over. (Zij is klaar met borstvoeden) en wilde er wel vanaf. Dus ik zal mijn voorraadje aanvullen met die van haar en dan zie ik wel hoe lang er daarmee vooruit kan. Anders inderdaad maar overgieten. Maar ik zit daar eigenlijk niet zo op te wachten. Je raakt dan toch elke keer melk 'kwijt'. Bovendien is het natuurlijk weer extra gedoe en extra afwas. Nou ja, het is niet anders. De kolf zelf vind ik wel erg fijn.

9. fafje

fafje Niet meer actief

anders mss een plastic zakje voor de zekerheid erom heen als je het gaat meenemen...

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom vervoer je de melk niet gewoon in een paar flesjes? Dat lekt veel minder snel dan een bakje. Dan giet je het thuis in de bakjes voor als je het wilt invriezen (als je de melk binnen 5 dagen geeft, zet je de flessen gewoon in de koelkast).
    Als je in een magnetron steriliseert dan heb je bij plastic het risico dat het een klein beetje vervormd, en dan kunnen die bakjes inderdaad gaan lekken.

11. Bri

Bri Niet meer actief

Dat lekken herken ik wel; het is nogal makkelijk om ze niet helemaal goed dicht te draaien (rottig 'schroefdraad' zal ik maar zeggen).
    Maar ik heb hier ook al ruim 2 jaar van die bakjes in gebruik en er is er nog nooit een stuk gegaan; wat dat betreft denk ik dat je idd de maandagochtend-serie hebt gekregen.

Ik hoop dat je met de bakjes van je vriendin meer geluk hebt!

12. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Je moet inderdaad wel kijken dat de deksel goed recht zit. Maar ik voel met draaien al meteen dat hij niet goed zit als dat zo is.

13. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Kunnen ze wel tegen de magnetron?

Weet niet hoor, maar ik kook ze klassiek uit in een pan...

14. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier is het idd even goed opletten dat ik ze recht dicht draai.
    er is er 1tje gesneuveld in de vriezer, maar verder doen ze het allen prima.

ik steriliseer ze in de magnetron, en daar kunnen ze prima tegen.

Deel Deze Pagina