ervaringen domperidon???

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Reintje85, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    ik merkte na 24u verschil... en meid, die éne is idd wel héél behulpzaam geweest... sjeeeez :(
    Hoe stom kunnen sommigen zijn!

Hoop dat je snel effect hebt en je de dip overleeft!!

liefs

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ga denk ik ook aan de domperidon. Mijn zoontje is 21 maanden en door buikklachten eet hij nauwelijks en valt helemaal terug op mij, soms wel 6x per dag. Nu merkte ik vannacht (toen hij voor de 3e keer wou drinken) dat hij droog zat te klokken en dat frustreerde hem. Omdat ik nog lang niet wil stoppen met de bv en behoorlijk oververmoeid ben (zoonlief is iedere nacht van 3 tot 6 wakker...), is domperidon momenteel de beste oplossing.

Maar.... ik heb een onregelmatige cyclus en menstruatiestoornissen is een bijwerking. Hadden jullie daar last van?

En zou ik kunnen volstaan met 1 tablet per dag of is dat echt te weinig?

3. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Ik denk niet dat je het red met 1 pil per dag, lijkt met 3x per dag 1, maar kijk eens op borstvoeding.com, daar staan goede tips en info op (heb ik het ook vandaan) Anders een een LK raadplegen?

Ik ben nog niet ongesteld geweest na de bevalling, dus ik kan het niet vertellen. Maar wat je zegt, er kan een mentruatiestop komen, net als je misschien wel in het begin hebt gehad, bij het starten van de BV

FF iets heel anders! Geweldig dat je nog na 21 maanden BV geeft! chapeau! Succes

4. zogelukkig

Ja, lang he? Bijna een jaar langer dan jij. Maar ik sta daar nooit zo bij stil hoor.;)

Ik heb het artikel gelezen op bv.com. Ik ga beginnen met 3x daags 10 mg.

5. heb het bij de oudste best lang gebruikt
    meteen de eerste dag effect
    en het zit idd ook in medicijnen voor reflux
    mijn man heeft het destijds gehaald bij de apotheek, dan krijg je het zo mee

succes

xxxxxxxxxxx

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou wat meer nemen. Ik heb geen ervaring met menstruatieperikelen, toen ik het gebruikte was mijn cyclus nog niet op gang. Ik merkte wel na een dag al verschil! Heb het uiteindelijk nog net geen week gebruikt.

Succes.

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik nam 3 tabletten en dat ging echt als een tiet :D
    Mijn cyclus raakte bij 3 wel verstoord...kwam net wat op regelmaat...dacht heel even...dat kan toch niet.
    Maar dat was dus ook niet zo ;)

8. zogelukkig

Dat is dus waar ik een beetje bang voor ben Elmo! Ik loop al bij de gyn vanwege cyclusproblemen...
    Als 3 niet gaat, dan gaan we naar 2 enz. Ik hoop eigenlijk dat mijn zoontje gauw weer gaat eten en niet enkel en alleen maar bv wil!

9. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Na al die goede ervaringen gelezen te hebben, ben ik sinds gisteren ook maar aan de Domperidon gegaan. Gelukkig doen ze er hier in Belgie niet zo moeilijk over, er werd niet gevraagd naar de reden bij de apotheek. Ik had eerst 2x Galactogil genomen, een soort korrels met vanillesmaak die ik door de thee deed. Werkte wel een beetje, maar kost 7-8 euro per pot waar ik dan vervolgens 4 dagen mee kan doen. Die Domperidon kost hier 5-6 euro per 30 tabletten. Ik krijg het idee dat Domperidon een stuk beter zal werken dan Galactogil.

10. Domperidon kan je ook gewoon bij een drogist kopen ipv de apotheek, dan heb je dat gezeik ook niet of het wel mag ;)

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Volgens mij is domperidon alleen nog maar verkrijgbaar via de apotheek, waar ze idd wel een beetje lastig kunnen doen. hier wel in elk geval. Hier toen ook begonnen met 3 keer per dag 10 mg. Ging erg goed, op een gegeven moment weer rustig afgebouwd.

Moet alleen wel zeggen dat mijn menstruatie mede daardoor waarschijnlijk wel wegbleef. Ben voordat ik domperidon ging gebruiken namelijk wel al weer ongesteld geweest, maar is de tijd dat ik het slikte volledig weggebleven.

12. zogelukkig

Kreeg je toen je gestopt was meteen je menstruatie weer terug?

13. poeze

poeze Actief lid

10 dec 2010
    381
    0
    0
    Ik heb het heel lang gebruikt en ook best veel op 'n dag ik denk minimaal 6 tot 8 tabletten op een dag ik weet het niet meer zeker.
    Nooit iets van gemerkt. Mn kleine man is nu ruim 2 en is kern gezond. Zelf ook geen bijwerkingen gehad.
    Ik was er niet trots op maar anders had ik heel snel moeten stoppen met borstvoeding en zo heb ik het 14 maanden volgehouden.
    Ik zou het zo weer doen.....
    Het was op 'n gegeven moment wel moeilijk om te krijgen, ze ging het registreren ivm een nieuwe wet maar ik ben heel wat apotheken afgelopen om het te krijgen en het lukt gelukkig ook

14. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Ja dat had ik ook, en dat vond ik zo betuttelend. Toen lekker online besteld samen met een vriendin :) Heul veul;):D

15. zogelukkig

Ja hoor; een lekkende tiet!:$
    Ik weet niet of ik hier zin in heb hoor!:x

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Haha, kan me voorstellen dat je daar niet meer op zit te wachten!

Ja, mijn menstruatie kwam alweer terug toen ik ging minderen. Het is nog niet super regelmatig.

17. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Twee op een dag nemen dan 1. Misschien is dat genoeg voor je. Hier gebruikt ik het alleen als ik minder kolf tijdens het werken.

18. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Bij mijn apotheek kan ik verschillende soorten domperidon bestellen:
    - Domperidon ua hea 30TAB
    - Domperidon 10mg actavis ua 30TAB
    - Domperidon 10mg apotex ua 30TAB
    - San domperidon 10mg ua 10TAB
    - San domperidon 30mg zetpil ua 6ZP
    - San domperidon 60mg zetpil ua 6ZP

Welke moet ik nu hebben?

19. zogelukkig

Ja, gebruik er nu 2. Ben ook nog eens ongesteld geworden (26 dagen), dus beetje meer is nu wel handig. Heb niet meer gelekt, maar heb wel ploftieten hoor; is wel weer even wennen; daar was ik al een tijdje vanaf!

20. zogelukkig

Zetpillen, wil je dat?
    Ik heb bij de apotheek de 10 mg. 30 stuks van Actavis meegekregen, maar het merk maakt natuurlijk niet uit; het is allemaal dezelfde stof!

Deel Deze Pagina