Ervaringen domperidon

Discussion in 'Borstvoeding' started by IngeM, Aug 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. IngeM

IngeM Fanatiek lid

Dec 17, 2011
    1,590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    #1 IngeM, Aug 8, 2013
    Last edited: Aug 8, 2013
    Ik worstel toch weer met mijn productie.

Vanaf 27-6 ongeveer bleef het gewicht van mijn zoontje hangen rond de 5775 gr. Met een tussentijdse weging op het cb woog hij op een gegeven moment zelfs maar 5725. Het cb wilde dat ik extra flesjes kv gong geven maar omdat ik dat niet wil heb ik weer contact gezocht met mijn Lactatiekundige. Zij zei dat omdat mijn zoontje gewoon vrolijk was, goed dronk en actief was dat ik me waarschijnlijk geen zorgen hoefde te maken, maar ze adviseerde me contact op te nemen met Jack newman, een kinderarts in Anerika met veel verstand van borstvoeding en borstvoedingsproblematiek. Ik heb hem gemaild en hij dacht door de dingen die ik schreef dat het toch om een terug gelopen productie ging waardoor mijn zoontje niet groeit, dus hij adviseerde mij te beginnen met vast voedsel en om domperidon te gaan slikken, net zolang tot mijn zoontje volledige voedingen vast voedsel eet en hier zijn voedingsstoffen uit gaat halen. Ik heb dit weer met mijn lactatiekundige besproken, maar zij gaf aan dat ze er hier in Nederland niet meer zo happig zijn op het gebruik van domperidon. Zij adviseerde korte tijd domperidon en daarna capsules van morherlove te gaan slikken.

Ik had van mijn huisarts 2 doosjes domperidon gekregen. Ik heb 1 doosje geslikt. Het gewicht van mijn zoontje was die week gestegen naar 5950 gr. Ik ben na 30 tabletjes gestopt met domperidon en overgestapt op de morherlove. Nu een week later is het gewicht van m'n zoontje weer gezakt naar 5750 gr... Ik ben nu maar aan het tweede doosje domperidon begonnen om te kijken of het gewicht nu weer omhoog gaat.

Wat is nou wijsheid om te doen? Afwachten en vragen aan de huisarts of ik gewoon aan de domperidon kan blijven?

2. A1988

A1988 Fanatiek lid

Oct 8, 2012
    1,133
    0
    0
    Twente
    Ik gebruik nu zo'n 6 weken domperidon. In het begin de maximum hoeveelheid (4 keer per dag 2 tabletjes). Toen mijn productie weer goed was ben ik wel weer gaan afbouwen en zit nu op 2 keer per dag 1 tablet. Ik heb verder niks geks gemerkt, maar vind het ook niet ht meest veilige middel, vandaar snel weer afbouwen.
    Ik gebruik trouwens ook fenegriek tabletten, werken ook goed!

3. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Ik ben toch weer aan het overwegen het te gebruiken. Maar mijn huisarts is het er niet mee eens. Inderdaad ivm nieuwe info over risico's. Dat vind ik ook lastig.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    #4 frannie82, Aug 8, 2013
    Last edited: Aug 8, 2013
    Ik werd in het AZM in Maastricht begeleid door een lactatiekundige en het is alleen af te raden als je in de familie te maken hebt met plotselinge hartstilstanden.
    Mijn productie is er wel ietsje mee omhoog gegaan maar ik heb te weinig klierweefsel en dat los je er niet mee op.
    Ik heb hier nog een paar doosjes staan want ik ben er mee gestopt want ik bleef maar op de 300cc komen en mijn dochter kan niet aan de borst. Als je wilt mag je ze hebben hoor. Laat maar weten.

Wat ook werkt is Goat's Rue van Motherlove; daar zit het kruid galega in en dit stimuleert de aanmaak van klierweefsel. Te koop via baby en borst.nl en moedermelknetwerk.

5. IngeM

IngeM Fanatiek lid

Dec 17, 2011
    1,590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ik slik domperidon nu twee dagen en mijn zoontje is alweer 100 gr gegroeid en drinkt veel minder onrustig. Maa dag maar weer contact opnemen met m'n lactatiekundige denk ik...

Share This Page