Ergo Baby Carrier

Discussion in 'De babyuitzet' started by ukkie89, Feb 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

Oct 26, 2011
    1,541
    0
    36
    Female
    Ergens in het midden
    Ik wil ons zoontje straks gaan dragen :)
    Bij mijn dochtertje had ik een draagdoek van bykay maar ik wil niet liever een echte draagzak kopen. Na wat zoeken kwam ik uit bij de Ergo Baby Carrier. Wie heeft hier ervaring mee? Is dit 1 van de beste voor net na de geboorte? Er is zoveel keus:)

2. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    voor kindjes jonger dan 4 maanden moet je er een speciale inzet voor kopen.
    Voor mij valt ie al af omdat ik vind dat t dan teveel geprop wordt en te warm (zo ziet t uit)

Ze hebben je lichaamswarmte en dan ook nog eens de draagzak + de baby insert, vind ik teveel

makkelijkst is denk ik een draagsysteem waarmee je door kunt dragen (storchenwiege heeft zo eentje als t goed is)

3. frommel86

frommel86 Actief lid

Dec 16, 2011
    483
    0
    16
    ik heb een manduca en ben daar heel erg tevreden over vanaf de geboorte te gebruiken en nu al 2,5 jaar plezier van en zometeen ook voor de volgende.

4. cooksie

cooksie Bekend lid

Aug 24, 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Wij hebben de ergobaby zijn heel tevreden! De babyinzet was makkelijk te gebruiken! Deed haar er dan wel alleen een romper in aan. Met 3 maanden zat ze zonder inzet erin. Zowel mijn man als ik kunnen tijdens het wandelen afwisselen omdat de banden zo gemakkelijk te verstellen zijn.

5. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

Oct 26, 2011
    1,541
    0
    36
    Female
    Ergens in het midden
    @ inlove over de warmte had ik idd nog niet over nagedacht.
    @ cooksie goed om te horen dat jullie zo positief zijn!

6. cooksie

cooksie Bekend lid

Aug 24, 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Wij hebben trouwens wel de performance dit omdat we veel wandelen op vakantie en deze wat minder zweet vooral in de zomer en op vakantie!

7. Wien046

Wien046 Bekend lid

Jul 1, 2013
    894
    404
    63
    Emeibaby kan ook nog een optie zijn.

8. MommieD

MommieD Fanatiek lid

Nov 6, 2011
    1,496
    0
    0
    NULL
    020
    Wij hebben er ook 1, hij is erg warm idd dus hoogzomer als je bent uitgerekend misschien iets te warm of met alleen rompertje ofzo. Verder heel veel gebruikt, topding! Heb m tot een maand of 15 gebruikt en moeten stoppen ivm zwangerschap.

9. Nureen

Nureen Actief lid

May 12, 2010
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb , hoogzomer gebruikt , topding. Baby in de insert. Niet te warm hoor! Gewoon niet driedubbel aankleden ;)

Thuis ook veel gebruikt om te troosten....

10. Margha

Margha Fanatiek lid

Nov 19, 2008
    1,950
    25
    48
    Wij hebben een mei tai van hoppediz. Dit zit tussen een draagdoek en draagzak in en je hoeft maar 2 knopen te leggen. Misschien is dit een optie voor jou.

11. 1983tineke

1983tineke Actief lid

Nov 10, 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de ergobaby performance en we vinden hem echt fantastisch. Helemaal blij ermee en we dragen haar dagelijks. Normaal lekker op de buik en onder het koken of onder het poetsen op de rug. Ik vond de insert zelf beetje onhandig maar dat kan ook komen omdat ik pas mee begonnen ben rond 2-3 maanden. Maar heerlijk drager die makkelijk verstelbaar is. Manlief draagt er ook graag mee en daarom ook voor performance gegaan. Manlief zweet wat sneller en hij is ook wat stoerder...

12. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    Bondolino kan ook een optie zijn.....

13. 7nov12

7nov12 Bekend lid

Sep 13, 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de ergobaby performance. We zijn hem gaan gebruiken vanaf een maand of 4 en nu (15 maanden) zit hij er soms nog in. Vooral voor het wandelen vonden wij het heerlijk. Goed comfort voor je kind en voor jezelf.

Ik weet niet hoe hhet zit met de baby insert, ziet er inderdaad warm uit. Dus ik weet niet of we deze ook gaan gebruiken voor zijn broertje die in mei geboren zal worden.

Maar verder echt een aanrader!

14. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

Oct 26, 2011
    1,541
    0
    36
    Female
    Ergens in het midden
    Dankjewel voor alle reacties!

Wat is het verschil tussen een performance en een gewone?

15. cooksie

cooksie Bekend lid

Aug 24, 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    De performance is een sportiever model meer qua idee van een wandelrugzak zegmaar. Ook de banden zijn anders, zodat je minder snel zweet. Omdat wij veel wandelen in de zomer hebben we voor deze gekozen. In de winkel kan je ze allebei proberen en kijken welke je het fijnst vindt. Wij hebben m bij babypark gekocht, daar hadden ze beide modellen.

16. Anne1988

Anne1988 Actief lid

Mar 20, 2012
    371
    0
    0
    Verzorgende IG ouderenzorg
    Schijndel
    Wij hebben er ook 1, de gewone! Met de insert en daarna veel gebruikt, maar nu niet meer... Sinds ze kan lopen, wil ze er absoluut niet meer in en gaat ze kei hard huilen. Maar toen ze nog klein was, vond ik het een heerlijk ding!

17. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

Oct 26, 2011
    1,541
    0
    36
    Female
    Ergens in het midden
    Ok dankjewel ik ga ze binnenkort even passen in de winkel.
    Bedankt voor alle tips!

18. Petra83

Petra83 Bekend lid

Jan 3, 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    Wij hebben hem ook. ideaal ding. ook de insert veel gebruikt. Ik wissel nu nog af tussen de twee kindjes. de jongste draag ik op de buik, en als ik met de twee op pad ga neem ik de wandelwagen voor de jongste en gaat de oudste als ze moe is in de ergo op mijn rug. ze is ondertussen 3,5 en 14 kilo en dat gaat nog steeds perfect

Share This Page