Ik ben even benieuwd of jullie een slaapzakje gebruiken of lakentje/dekentje en wat voor soort slaapzak jullie gebruiken en/of een combinatie van slaapzak en lakentje/dekentje. Ik ben ook nieuwsgierig als jullie gestemd hebben, met hoeveel maanden jullie een slaapzakje gingen gebruiken. Thanks!
Alleen een slaapzak zonder mouwen van joggingstof. Wij hebben vloerverwarming waardoor het niet echt koud wordt op Thijmens kamer. Toen ie wat kleiner was had ik trouwens wel een lakentje eroverheen. Maar ja, nu blijft ie er toch niet onder liggen
Vanaf 12 weken zijn wij een slaapzakje (eerst zonder mouwen en nu met mouwen) gaan gebruiken, daarvoor inbakeren, altijd met een dekentje en lakentje (lekker strak instoppen) zonder haar dekentje slaapt ze ook niet.
HIer vanaf dag 1 een slaapzakje. altijd zonder mouw en samen met een dekentje. Overigens wel een winterslaapzak op het moment.
Meerdere van jullie hebben gestemd op slaapzak met lakentje/dekentje, maar ik begrijp alleen niet helemaal waarom je dan voor een slaapzak kiest, want een slaapzak schaffen de meeste ouders toch aan i.v.m. de veiligheid, om dan het lakentje/dekentje achterwege te kunnen laten of heb ik het nu mis? Dus waarom allebei gebruiken, zou ik graag willen weten.
We begonnen met slaapzakje zonder mouw en dekentje. vanaf de eerste week ofzo Maar op den duur ging naar boven kruipen dus dekentje weggelaten. Nu omdat het winter is, draagt ze slaapzak met lange mouwen en geen deken/lakentje omdat dat toch geen zin heeft. Ze blijft er niet onder liggen.
Weet er iemand nog een paar webshops waar ze slaapzakken verkopen met bijvoorbeeld afritsbare of lange mouwen?
ook hier zo'n woelwater dus op een gegeven moment dikke slaapzak afhankelijk van wat er schoon was met of zonder mouwen en geen lakentje/dekentje. We zijn hiermee begonnen toen ze een maand of 4/5 was, nu slaapt ze in het "grote" bed met lekker een dekbed
Bij ongeveer 3 weken lag ze in een slaapzak. ze schoof op een gegeven moment onder de dekens vandaan en lag met haar hoofd tegen het hoofdeinde van het ledikant aan. Het deken/lakentje heb ik voor de warmte erbij.
Nu een combisleeper, het is ook haar kamer nu 17 graden. De eerste maanden van haar bestaan lakentje en deken. Daarna werd het zo warm dat ze zonder lakens/dekens in bed lag en haar door haar hele bed croste. Daarom nu absoluutgeen dekens en lakens meer.
Sam heeft een mouwloze winterslaapzak met een dekentje. Dat dekentje is gewoon omdat ze dat zelf graag wilt... paar weken geleden vond ik het erg koud en heb ik dat dekentje neergelegd, sindsdien mag het niet meer van haar bed af... En Fay ligt in de combisleeper, zonder lakentje/dekentje.
Ik heb een slaapzakje met een dekentje vanwege meerdere redenen: - de geborgenheid, de deken kan je lekker strak instoppen en los met een slaapzak is het te open en los voor onze kleine - het wegtrappen van de dekens wordt minder dus ze hebben het minder snel koud, - geen gepruts met een pyjama, gewoon in de romper in de slaapzak - het draaien in bed lukt minder snel, zonder slaapzak ligt ze al snel op haar buik en met slaapzak is dat nog niet gelukt.