Hi allemaal, wij krijgen eindelijk een ander ligbad. Die we nu hebben gaan de randen te recht omhoog dus ik kan er niet lekker in liggen. Heeft er iemand een tip voor een fijn ligbad? Met een schuine kant waar je tegenaan/op kunt liggen om lekker een boekje te lezen? Ik weet dat het het beste is om er in een winkel in te gaan liggen, maar dat lukt nu niet... Bedankt!
in elk geval geisoleerd en als ik mn man mag geloven een diepe kuip. Mijn moeder heeft een standaard diepte, die van ons is allemachhies diep (ala schoonmaak rugklachten). Ook een groot persoon kan dan lekker tot schouderhoogte sopperen.
Wij hebben een Villeroy & Boch. Extra lang, extra diep en iets breder dan standaard. Aan 1 kant een schuine kant. Zo'n heerlijk bad dat we er zelfs samen in kunnen mn man en ik.
Absoluut eerst gaan proberen. Zoiets zou ik nooit online bestellen. Er zit zoveel verschil en is heel persoonlijk. Als je lang bent of een lange man hebt zijn langere baden een aanrader. En extra diep ook. Maar dat zie je online erg slecht.
Wij hebben ook een Villeroy en Boch. Geen idee of die dieper is dan een 'gewoon' bad. Maar als ik onderuit lig, komen m'n schouders onder water. Wij hebben beide kanten een schuin gedeelte, kussentje erbij voor in je nek. Heerlijk!
Wij hebben ook een V&B, maar dan een duo bad. Extra groot en aan beide kanten zo'n kant waar je heerlijk tegenaan kan liggen. Daarnaast is het bad ook extra diep, dus schoonmaken is inderdaad ruk.
Vooral niet een te lang bad voor je lengte. Ik vind het heerlijk dat mijn voeten de achterwand raken en ik niet onderuit zak in bad. Daardoor kan ik heerlijk ontspannen mijn boekje lezen.
Wij hebben een villeroy en boch subway bad van 190x90. Hierboven al een aantal keer v&b genoemd, maar let wel op dat die veel verschillende modellen en afmetingen hebben. Het ene bad is het andere niet. Ik kan in dit bad heerlijk liggen. Maar ik ben wel 185. Kan me voorstellen dat als je kleiner bent en je niet de achterkant raakt als je ligt, dat je dan onderuit glijdt. het model subway heeft een kant die schuiner is en 1 kant die iets rechter is. Maar daar kun je prima tegenaan zitten. We zitten er ook wel eens met zijn 2en of zelfs 3en (met kleine) in.
Inderdaad, ik zou echt wachten tot je ze weer uit kunt proberen/passen in de winkel. Ik ben overal in gaan liggen. Vorige bad was Villeroy en Boch, dit bad is van Maxaro. Ik wil ook altijd wat ruimte aan de achterkant of voorkant van het bad, zodat je niet met een smalle rand zit en je hoofd meteen tegen de muur komt.
https://www.bengshop.nl/WAVEDESIGN-AGAPE-BAD-180X80-MAT-ZWART-5060703060-art?utm_medium=organic%26utm_source=google_shopping&gclid=Cj0KCQiAx9mABhD0ARIsAEfpavRHTkn_TRik1FU_gsr2hkIHtn_4Xn4morkTf7kfAdThVuC-cIDq81EaAvGwEALw_wcB Deze hebben wij (niet via die website gekocht). Wat ik vooral belangrijk vind is dat ie niet te lang is, anders kan ik mijn boek niet goed lkezen omdat ik te ver onderuit zak. En beide kopse kanten schuin vind ik ideaal, dan zit je aan beide kanten fijn en ook met 2 tegelijk gaat dan prima. Hij is lekker diep, ik vind dat juist heerlijk, bij ons vorige bad lag je amper onder water, het overstroomgootje (geen flauw idee hoe zoiets heet ) zat ook heel laag, waardoor het bad maar voor de helft vol kon. Hoewel ik eigenlijk een ovaal vrijstaand bad wilde (maar die waren erg ver boven budget), is dit echt een heel fijn alternatief.
Bedankt voor alle tips! We proberen het zo lang mogelijk uit te stellen, zodat we kunnen kijken. Hopelijk lukt het!
Wij hebben de Villeroy en Boch Collaro van 1,80m. Ik ben zelf 1,75 en ik wilde geen super lang bad omdat ik anders niet met mijn voeten tegen de overkant kan steunen en wegzak. Wat ik ook prettig vind is een brede rand aan de zijkant waar ik met mijn hoofd lig, zodat je daar een handdoek of kussentje neer kunt leggen voor je hoofd. Helaas heeft dit bad dat wat minder, daarom hebben we aan de ‘hoofdkant’ een rij tegels tussen de muur en het bad gemaakt (horizontaal, plat dus, om extra afstand te creëren). En verder een brede zijkant zodat je daar lekkere dingen neer kunt leggen en wat te drinken .