Hoi mama's, De titel zegt het al hebben jullie ervaringen met de dr estivill slaap methode? Ik heb vandaag het boek slaap kindje slaap besteld. Ons meisje slaapt vanaf de geboorte al slecht, door omstandigheden en bv. vrij snel bij ons in bed beland. Uiteindelijk gaan inbakeren dit ging super! Helaas vanaf 5,5 af moeten bouwen omdat ze ging rollen en sinds dien weer drama. Heb al verschillende pogingen gedaan maar uiteindelijk beland ze weer bij ons. Ik heb een pittig meisje wat alles snel door heeft vandaar dat t cb ons doorgestuurd had naar de pedagoog. Zij adviseerden ons dit boek juist omdat m'n meisje zo pittig en ondernemend is. Nu ben ik benieuwd naar ervaringen . . Oh ja ze stopt niet meer met huilen gaat in haar bed staan bonkt met haar hoofd tegen de spijlen en gaat krabben zo overstuur is ze in haar eigen bed vandaar dat ik dan uiteindelijk maar weer toe geef
Ik heb geen ervaring met deze methode, maar onze zoon heeft tot ruim een jaar bij ons in bed en op de kamer gelegen. Eerst tussen ons in op een aankleedkussen, daarna los en toen hij kon kruipen in een bedje naast ons bed. Geleidelijk aan heb ik hem geleerd alleen te gaan slapen en zelf in slaap te vallen en daarna pas weer in zijn eigen kamertje gelegd. Hij deed precies hetzelfde wat jullie kindje ook doet. Krijsen, zich laten vallen en helemaal overstuur raken en niet slapen. Nu slaapt hij behoorlijk goed. Nog niet hele nachten door, maar in vergelijking met voorheen, zoveel beter én in zijn eigen bedje en op zijn eigen kamertje. Mijn advies zou zijn om het even te accepteren voor nu en er vooral geen spanning op te zetten en je kindje even na te laten kijken door een osteopaat. Dat heeft hier ook gezorgd voor stukken beter slapen.