doorslapen bij baby van 2 maanden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by happyglow, Dec 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Onze kleine meid is een droombaby als het om de nachten gaat. Al vrij snel had ze de laatste voeding om 22:00 a 23:00 en dan kwam ze pas rond 5 a 6 uur weer. na 1 maandje werd dit zelfs 7 a 7:30 uur en nog steeds moet ik haar wakker maken om 7:00 omdat ik anders te laat ben voor mijn dochter haar school.

Nu kwam ik met de voedingen niet zo goed uit en had ze dus 20:30 de laatste voeding. ik wilde haar om 23:00 nog wakker maken toen ik ging slapen maar ze lag zo vredig in haar eigen bedje dat ik haar heb laten liggen. om 5:00 schrok ik wakker van mijn zoontje die er een gewoonte van maakt om de boel wakker te schreeuwen zo midden in de nacht en ik bedacht me ineens dat onze dochter nog helemaal niet om voeding gevraagd had. Ik heb haar toen wakker gemaakt en voeding gegeven maar vraag me af hoe oud ze moet zijn om gewoon lekker door te slapen.

Overdag is ze wel heel allert, soms komt ze na 2 uur alweer, vaak na 3 uur en nu tegenwoordig soms zelfs na 4 uurtjes. ik voed dus echt op verzoek maar vraag me dus af of ik haar de nacht wel zo lang door kan laten slapen? Zou dat slecht zijn voor haar? Ze lijkt nergens last van te hebben verder... Smorgens is ze lekker allert, drinkt gulzig 1 borst leeg en ligt vrolijk om zich heen te kijken in de wipper als haar grote broer en zus aan het ontbijten zijn.

Hiervoor heb ik dit nooit gehad en vraag me af of ik moet genieten of me zorgen moet maken.

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ervan genieten! Zonder meer...
    Zolang ze goed groeit en niet afvalt lekker laten slapen.

Een gezonde baby laat echt wel iets van zich horen wanneer hij/zij honger heeft. Ik liet mijn schat ook slapen en die redt het soms ook wel heel erg lang (van 22:00 tot 06:00).

3. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Maarssen
    Ze is een heuse michelin-pop. ze zit tegen de +3 lijn aan qua gewicht wat normaal schijnt bij BV kindjes... Dus ze doet het goed...

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dan lekker laten slapen :D

Geloof me; ik heb ook een dikkerdje, en wanneer hij honger heeft en niet op tijd een fles krijgt, horen ze het hier een blok verderop ook.

5. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Maarssen
    Bedankt voor de info, dan laat ik haar maar. Ja overdag zit er vaak ook 3 uur tussen, soms als ze echt goed drinkt komt het voor dat ze 4 uurtjes zonder kan en soms als ze slecht zit te drinken dan leg ik haar weg en komt ze na 2 uur alweer.

6. Onje

Onje Niet meer actief

Lekker laten gaan. Ik heb Liv alleen de eerste 2 weken wakker gemaakt 's nachts. Zij slaapt al weken van 21.00 tot ongeveer 9 uur.

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    De oudste heeft 5 maanden nachtvoeding gehad hij kwam steeds uit zichzelf daarna tot 15 maanden elke nacht drie keer nacht de speen on vervolgens om 05.00 uur de eerste fles te krijgen

De middelste sliep met 9 weken van 22.00 tot 05.30 en met 12 weken van 20.00 tot 08.00

Onze jongste is nu 10 weken en slaapt van 22.30 tot 04.30 met af en toe uit schieters naar 06.00 !

Ik zou zeggen lekker van genieten haha

8. lolliebol

lolliebol Bekend lid

Nov 15, 2012
    647
    0
    0
    Heerlijk van genieten!!! Als ze honger heeft meld ze zich echt wel:).
    Zo`n gevalletje hebben wij hier ook. Op +2 qua gewicht en lengte (flesvoeding) en als hij honger heeft horen ze het bij de buren luid en duidelijk;)

9. nouck85

nouck85 Niet meer actief

Idd! Lekker van genieten! Hier ook een droombaby van inmiddels 4 maanden. Ze slaapt van 7uur savonds tot 8.30uur sochtends. Heerlijk!

10. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Maarssen
    #10 happyglow, Dec 11, 2013
    Last edited: Dec 11, 2013
    Zojuist de laatste voeding gegeven en dan laat ik haar maar gewoon slapen dan! Ik vind het gewoon zo eng. Eerst in een wiegje naast mn bed en dan om 22:00 a 23:00 laatste voeding en om 5:00 weer... En nu in haar eigen kamertje, groot ledikant voor zo'n klein moppie en ineens gaat ze zo hard! Heb haar kamerdeur snachts open de babyfoon op zn hardst en zet mn wekker midden in de nacht om even te kunnen checken haha.

Vannacht lag ze toen ik kwam met haar ogen open lekker om zich heen te staren... ze had om 9:00 de laatste voeding en ik kwam om 3 uur kijken. Ze lachte breed toen ik boven haar bedje verscheen alsof er totaal geen honger bestond... Dus ze zal wel lekker tevreden zijn dan!

Share This Page