Ervaringen draagdoek

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Diesel82, 10 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diesel82

    Diesel82 Actief lid

    26 mrt 2009
    390
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Zijn er meiden die een draagdoek van draagdoek.nl hebben? Zijn ze echt zo handig als dat er gezegd wordt en gebruik je deze veel. Ik zit er over te denken om er 1 aan te schaffen maar wil eerst wel wat ervaringen lezen.

    Groetjes,
     
  2. Lien78

    Lien78 Fanatiek lid

    15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    er zijn al heeel vele onderwerpen hierover; als je de zoekfunctie gebruikt vind je vast zat info!

    maar hier gebruik ik bijna dagelijks een draagdoek; vind ik echt ideaal. heb eerst (tot ene maand of 7) een draagdoek.nl gehad, en toen kindje groter werd ben ik overgegaan op een geweven doek.
    op :: Dragen en Voeden - Forum voor natuurlijk ouderschap kun je enorm veel info vinden. ook over waarom je bijv. beter geen babybjorn kunt nemen (erg lichaamsonvriendelijk voor zowel je kindje als jijzelf).

    succes, en leuk dat je wilt gaan dragen!
     
  3. Big Wish

    Big Wish Fanatiek lid

    12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Ik heb hem weleens gebruikt bij een oppaskindjes, was dan een sleng (weet niet precies hoe hij heet), die werkt volgens mij hetzelfde. En ik vond het superfijn. Wil er zeker ook 1 gaan gebruiken als ik zelf een kindje heb.
     
  4. mamabeer

    mamabeer VIP lid

    28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik heb er ook een gehad die hoefde je alleen over de schouder te gooien maar die deed vies veel pijn na 10 minuten lopen
     
  5. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Mamabeer:
    Dat was dan geen draagdoek die je zelf moet knopen!
    Die doen namelijk echt geen zeer (of je moet hem niet goed knopen misschien).

    Hier een geweven draagdoek, net in gebruik, maar tot nu toe zeer enthousiast!

    Elmo
     
  6. mamabeer

    mamabeer VIP lid

    28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    jawel dat was zo een maar het was ook best een hele harde stof vond ik zelf het snee echt in me huid
     
  7. mamabeer

    mamabeer VIP lid

    28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    heb je daar een foto van? en kunnen ze daar ook lang in?
     
  8. 894hi

    894hi Niet meer actief

    ik heb hier een Didymos ook een geweven doek dus vind het een supper ding! en kan hem op verschillende manieren knopen waardoor ik hem lang kan gaan gebruiken :D en mn meisje vind het heerlijk alleen de mensen hier bij de winkels kijken je na omdat je hier een van de weinige ben die zn kindje draagt!
     
  9. mikki80

    mikki80 Lid

    25 jan 2008
    78
    0
    0
    Zwolle
    Ik heb ook een draagdoek van draagdoek.nl. In begin heel veel gebruikt: ideaal! Heb nu ook een Manduca erbij en wil een geweven doek of Mei Tai gaan aanschaffen. De doek van draagdoek.nl is van tricot en nu mijn kindje wat zwaarder wordt, rekt de doek te veel.
     
  10. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik heb ook een draagdoek van draagdoek.nl, op zich wel fijn, maar niet voor zwaardere kindjes. Mijn dochter was al 5 kilo bij de geboorte en dan is het met een rekbare doek snel te zwaar.
     
  11. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ik heb ook geweven draagdoeken (van oa. Didymos, Hoppediz, Ellevil en Girasol). En ik ook ben er superblij mee. Zou echt niet meer zonder willen!
    Milan is nu bijna 1,5 en zit er nog bijna dagelijks in.
     
  12. Mijkeltje

    Mijkeltje Fanatiek lid

    7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik heb gelijk 'n geweven doek aangeschaft en ik moet zeggen 'oefening baart kunst', qua knopen en zo... Hanne ligt er heerlijk in en ik vind 't alleszins meevallen qua 'gedoe'. :D
     
  13. Lien78

    Lien78 Fanatiek lid

    15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    Gedoe is relatief; een kinderwagen in en uit een auto hijsen is óók gedoe. ;)

    Hier nog bijna dagelijks blij met mijn draagdoeken; ik gebruik mijn lange doeken veel, maar heb sinds gisteren ook een 'shorty', een geweven doek van ruim 2 meter, waarmee ik op de heup kan dragen. Ideaal voor korte stukjes; op de arm dragen is met een boefje van 9 kilo niet zo'n feestje meer!

    Voor knopen aanleren kun je eens op YouTube kijken; daar zijn tig goede, duidelijke filmpjes van verschillend eknopen te vinden.
    Als je het liever 'live' oefent, kun je ook een draagconsult nemen bij een draagconsulente. Op :: Dragen en Voeden - Forum voor natuurlijk ouderschap zijn die zat te vinden.
    Succes!
     
  14. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Ik heb een Hoppediz draagdoek van Hoppediz en er komt nog eentje bij van wrap 'n wear. Volgens mij zijn die doeken van draagdoek.nl heerlijk zacht en lekker voor het eerste half jaar, maar aangezien ik een grote en zware baby kreeg, heb ik voor een draagdoek gekozen die niet zo rekt.
     
  15. Blij ei

    Blij ei Fanatiek lid

    20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Hier ook van draagdoek.nl en ben er heel tevreden mee. Zeker tijdens de hangerige dagen is het ideaal.
     
  16. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik heb ook de draagdoek van draagdoek.nl en ik ben er tot nu toe erg tevreden mee. Ons zoontje ligt er iedere avond in. Hij is dan onrustig en zodra hij in de doek ligt slaapt hij. Heerlijk hij tevreden en mama kan ook gewoon wat voor zichzelf doen.
     
  17. Marlett

    Marlett Fanatiek lid

    13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Ik heb ook een Didymos en zowel mijn dochter als ik zijn er erg tevreden over. Juist in de jengeluurtjes zit ze er helemaal op haar gemak in en heb ik mijn handen vrij. Everybody happy!

    Het is best een aanschaf, maar ik vond het zeker de moeite waard. Het knopen is in het begin wel even lastig, maar ja, dat zijn het verwisselen van luiers en aankleden in het begin ook.
     
  18. Angelina

    Angelina Niet meer actief

    Ik heb verschillende draagdoeken in bezit en gehad, voor onze kleine spruit heb ik er nu ook een Bondolino bij gekocht.
     
  19. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.467
    1.654
    113
    Brabant
    ik heb een draagdoek.nl, en vind het heerlijk. pas gekocht toen ze 1 was:( maar alvast met oog op een brusje. ik begreep van de junkies hier dat ik voor isab beter een gewezen had kunnen kopen, maar moet zeggen dat ik haar nog steeds wel in de draagdoek.nl heb, vooral voor kleine stukjes (bv even t dorp in op de fiets) niet om een hele dag mee te sjouwen..
     
  20. Sterre82

    Sterre82 VIP lid

    23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik ben niet zo'n ervaren draagdoek mama (qua knopen e.d) maar gebruik de tri-cotti. Die vind ik ideaal en makkelijk in gebruik. Ik gebruik em vooral al onze man echt niet wilt slapen, onrustig is of in een sprongetje zit en even wilt mama-tanken.
     

Deel Deze Pagina