Draagdoek

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MommyLife, 27 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MommyLife

MommyLife Actief lid

19 dec 2013
    139
    0
    16
    Limboland
    Ik ben rond aan het kijken voor een draagdoek. Is het echt zo fijn als het eruit ziet? Welke doek kan ik dan het beste nemen?

2. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Ik heb toevallig vorige week de vip carrier aangeschaft mijn zoontje is 7 weekjes

Het is een rekbare draagdoek van katoen en bamboe ideaal voor de warme dagen. Ik vind de uitleg ook heel simpel alleen je moet wel goed strak knopen anders zakt je kindje snel uit maar ideaal voor thuis als die onrustig is en ik me handen vrij wil hebbenm
    Deze is tot 10 kilo.

3. Rozientje

Rozientje Actief lid

13 okt 2012
    449
    1
    18
    Vrouw
    Verpleegkundige ~ Buschauffeur
    Hooglede, België
    Hier gaan we de ergobaby draagzak gebruiken én de tricot slen.
    En later wss ook een geweven doek.

Via facebook heb je een leuke groep 'draagpraat'. Daar vind je veel info.

4. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik heb een rekbare bykay. Een hele fijne doek vind ik, maar misschien iets te warm voor de zomer. Als opvolger heb ik een ergobaby original aangeschaft. Mijn vriend wil namelijk niet knopen. Wil je vooral makkelijk en snel knopen? Dan kun je naar bijvoorbeeld een mei tai kijken. Ook ideaal als je nog geen knoopervaring hebt. Je moet nog wel knopen, maar er zit een groot vlak in waar je kindje in zit.

5. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik vind het heerlijk! Van begin af aan gebruik en draag mijn dochter van 2,5 nog regelmatig op m'n rug.

Ik zou meteen gaan voor een geweven doek. Wel zo fijn in de zomer (rekbare doek is snel te warm) en je kunt er lang mee door dragen.

Op dit moment draag ik ook vaak met een drager. Gaat wat sneller, dus voor mij ideaal aangezien dochter er regelmatig ook even uit wil om te lopen. Let er dan wel op dat deze ergonomisch is! Denk aan merken als ergobaby, tula, wompat, storchenwiege, boba, beco, bondolino...

6. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja dat is het zeker!
    Ik zou ook gaan voor.een geweven doek als ik jou was

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik heb ook de vipcarrier van bamboe. Echt een ontzettend fijne doek, zeker ook om mee te beginnen. Voor de zomer heb ik een geweven zomerdraagdoek van Cailin Bleu gekocht. Deze is vast minder warm, maar ik vind mn rekbare doek een stuk comfortabeler zitten.

Ik gebruik m ontzettend vaak, zowel thuis als buitenshuis. Echt super!

8. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Een rekbare doek is iets goedkoper, maar in de zomer erg warm en maar ongeveer tit 6-9 maanden te gebruiken, teminste dan wordt erg zwaar en omconfortabel voor jezelf, denk eraan dat de kgs erg gaan hangen in een rekbare stof. Ook mag he NOOIT rugdragen met een rekbare doek. Kort gezegd fijne doek en niet een dure uitgave om te oroberen of dragen iets voor jouw is, zeker via mp

Een geweven doek is iets duurder, vanaf €50,- tot zo ver je buget reikt. maar is zo lang te gebruiken als je zelf wilt, ver tot in de kleutertijd, verliezen hun waarde niet, in tegenstelling tit een rekbare doek, die door heel veel intens gebruik, kan uitlubberen. Een geweven doek wordt van gezegd dat als deze is ingedragen, zachter is en makkelijker om te knopen.

Dan zijn er ook nog verschillende draagzakken makkelijk klik klik zonder gedoe van ingewikkeld te knopen.

Er zijn vaak bij draagconsulentes wel inloopdagen, waar je eens kan kijken of het iets voor jouw is en zogezegd op fb de draagpraat groep zijn moeders en consulentes die je alles kan vragen

9. julialove

julialove Actief lid

23 dec 2014
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb sinds enkele weken een geweven draagdoek. Had van tevoren verwacht dat het knopen van zo'n doek een heel gedoe zou zijn, maar na wat filmpjes en een paar keer oefenen lukt het me nu binnen 5 minuten om te doen. Het zit heel comfortabel, ik kan zo een paar uur wandelen zonder problemen, en zonder pijn in mijn rug wat ik redelijk snel heb. En het belangrijkste is dat onze jongste het enorm fijn vind, de oudste vind het helaas niks maar is nu 1,5 en loopt liever.

Bij draagconsulentes kun je consulten boeken om te leren knopen, of juist om te kiezen wat bij jou/jullie past. Eventueel kun je bij een consulente ook een draagdoek/drager huren, zo kun je diverse dingen proberen voor je wat aanschaft. Dat is misschien wel fijn om te doen?

10. MommyLife

MommyLife Actief lid

19 dec 2013
    139
    0
    16
    Limboland
    Mijn keuze voor nu is gevallen voor een little frog. Ik ben pas in oktober uitgerekend dus hopelijk is die ook lekker warm in de winter!

11. Vintage35

Vintage35 Bekend lid

7 mei 2015
    909
    885
    93
    Ik draag mijn zoontje al vanaf de geboorte in geweven doeken.
    Little frog en yaro zijn betaalbare fijne doeken.
    Sinds kort heb ik een tula erbij. Een draagzak met klik systeem.
    Geweldig!!

12. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Een geweven doek van little frog? Die zijn leuk!
    Je gaat er echt heel veel plezier van hebben!

Ik heb zelf ook 2 geweven draagdoek en van hoppediz. Maar het merk maakt zoveel niet uit hoor.

13. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Een consult is een aanrader!! Zij leren je goed knopen..
    Knopen is niet alleen belangrijk dat de baby goed zit , maar ook voor je eigen lichaam. Als je te loskes knoopt dan trekt dit aan je nek en rug.
    Bij de consulent kan je verschillende doeken uitproberen en goed leren knopen..

Succes!

Deel Deze Pagina