Wij hebben eind maart 2008 een kamerje besteld bij Prenatal. Obergine kleur (zwart!), model Bari van de fabrikant Bokita. Begin mei kreeg ik telefontje dat de kinderkamer 2 weken later komt, dus dat zou uiteindelijk begin juni zijn,daar konden we mee leven. Afelopen donderdag kreeg ik telefoon dat kamertje in week 29 geleverd wordt, dat is dan 4 weken voor de uitgetelde datum. Een andere oplossing is er niet. Daarbij komt de box zelfde fabrikant kleur zilver ook in week 29, ik heb het idee dat ik belazerd word. Weet iemand wat ik hier tegen kan doen, het ligt teslotte niet aan mijn bestelling, deze heb ik tijdig gedaan. Alle reakties zijn welkom
Mmm, ik heb momenteel hetzelfde probleem met een kinderwagen. Alleen was het nog een tikje erger, afgelopen week zou de wagen binnen zijn, toen ik donderdag langs ging werd me gezegd dat ze de wagen ieder moment verwachtte. De dag erna was er ineens een vertraging van 5 weken omdat de leverancier problemen zou hebben. Ik heb de leverancier gebeld, die bevestigde het probleem wel, alleen zou Prénatal er al 6 weken van weten, alleen hebben ze niet de moeite genomen mij in te lichten. Ik heb telefonisch begrepen dat ze mij met een 'bon' tegemoet gaan komen, tegen de tijd dat de wagen écht binnen is, ik ben me alleen aan het afvragen wat redelijk is, en of ik bij het eerste beste aanbod accoord moet gaan? (De wagen is al geheel betaald! ) Ben ook heel benieuwd naar andere ervaringen met klachten mbt Prénatal? Bij mij gaat het om een Duowalker van Easywalker trouwens. (Om 2 kindjes kort achter in te gaan vervoeren, deze wagen gaat nu dus pas binnen komen ná de bevalling!)
ik zou naar een andere winkel gaan en het probleem uitleggen. als hun jou kunnen garanderen dat hun de kamer eerder zouden kunnen leveren zou ik naar prenatal gaan en zeggen dat de bestelling geannuleerd mag worden en dat je alles behalve tevreden bent van hun service... je bent nu 37 weken zwanger de kleine zou in principe over een weekje "kunnen" komen... hoe ga je dat doen zonder babykamer of kinderwagen? Absurt! ik zou mijn geld terug eisen en een tegoedbon erboven op en dan alsnog naar de winkel gaan waar hij wel veeel sneller geleverd kan worden! suc6 en hou ons op de hoogte!
Lastige situatie inderdaad met die kinderkamer! Kan je niet contact opnemen met het hoofdkantoor? Ik heb trouwens ook een klacht over prenatal over mijn kinderwagen. Ik heb 8 weken geleden de Quinny Buzz besteld, met reiswieg. De wandelwagen zou ik binnen 1 week op kunnen halen. Nou, mooi niet want ik heb hem nog steeds niet! En hij is wel volledig betaald... Iedere keer als ik kom hebben ze wel een andere smoes. Ik begin het onderhand toch wel een beetje beu te raken moet ik zeggen. Nu heb ik de kinderwagen gelukkig nog niet nodig, maar het gaat er maar om dat ze me contiue aan het lijntje houden.
Ik zou als tijdelijke oplossing het showmodel uit de winkel eisen. En dan een korting bedingen. Want dit is geen service. Meestal moet je ook opgeven wat de verwachtte bevaldatum is. Dus dit is echt geen stijl. Zoals op tv - dit verdient de koude douche!
Weet ook niet wat t beste is en heb nog geen klachte over de prenatal (nog nooit iets groots gekocht daar) Maar waarom hebben jullie alles al helemaal betaald? Ik betaal NOOIT iets helemaal wat ik niet meteen mee krijg. Gewoon om een stok achter de deur te hebben mochten er dit soort dingen opduiken. Ik heb begin januari een bank besteld die rond de 1000,- kost. Heb daar maar 250 van betaald nog. Eerst die bank maar eens onbeschadigt en met een redelijke tijd op klantvriendelijke wijze bij mij in de kamer hebben. En dan betaal ik de rest.
@Wilma, Wist je dat een winkel je helemaal niet kan verplichten tot een aanbetaling. Toen wij onze bank gingen kopen wilden ze ook dat we aan aanbetaling gingen doen van 250 euro. Ze vragen er vaak om en dan lijkt het net alsof het moet, maar je bent nergens toe verplicht.
We hebben alles betaald op mamma mazzeldagen, dan kregen we 20%korting en als je voor 2000,- koopt dan heb je een korting van 400,- en dan betaal je wel vooraf. Ik had altijd een hoge pet op van Prenatal, maar helaas is dat nu niet meer. Het vervelendste vind ik nog als je een klacht/probleem hebt dat ze beloven je terug te bellen en uiteindelijk niet doen.....zeer slechte service. Maar ik wacht tot aanstaande donderdag en dan ga ik maar persoonlijk naar prenatal toe. Ik heb kinderwagen, maxicosi, box en kinderkamertje besteld, het enige wat ik nu heb is de maxicosi. De kinderwagen van Joolz is ook nog niet compleet. Box komt ook in week 29! terwijl alles eind maart besteld is, en het doet ze gewoon niks!
Kreeg je die korting niet als je n deel achteraf betaalde dan? Vind ik enorm lullig van de prenatal als dat zo is. Je koopt t toch op die dag... Maar je weet pas of je t spul onbeschadigt hebt als ze t hebben gebracht. @Consider; dat weet ik. Ze vroegen ook OF we een aanbetaling wilden doen en dat doe ik dan wel. Heb je meer om mee te meppen als ze moeilijk doen. Maar meer als die 250 zou ik ook niet gedaan hebben. Dat was ook grotendeels een speciale behandel wijze die we er naderhand zelf op moeten smeren (lere bank) en waarbij we als er iets aan de bank is in de komende 2 jaar (of langer zelfs weet niet meer precies) we dat bedrijf waar die zooi van is kunnen bellen en die komen de bank dan OF schoonmaken OF herstellen.
Dat werd ons duidelijk gezegd dat we ergens in april de bestellig volledig , (tijdens de mama mazzeldagen) moesten betalen anders kregen we de korting niet! tja en als het om zoveel geld gaat doe je dat wel! Niet echt slim maar ja het kwaad is al geschiedt!
Valt me van zo'n grote winkel keten ENORM tegen hoor. Had ik na andere verhalen echt niet verwacht dat ze zo pietluttig zouden doen. Maar dan snap ik idd waarom je t gehele bedrag betaald hebt. Ik zou zeggen stap op ze af en maak enorme heisa (liefst in een drukke winkel) als ze niet met een oplossing komen of jou oplossing goedkeuren. De fout ligt bij hun dus zij moeten er iets aan doen. Heel veel succes!
Hier ook hetzelfde verhaal, doe het anders namelijk ook nooit, maar de wagen gekocht (én betaald) met de mazzel dagen. Normaal betaal ik NIKS aan zelfs.
ik heb een soortgelijk probleem maar dan met kinderstoel groep 2 de romer duu plus...stoel zou in week 18 geleverd worden, echter heb nog niets... Ben wel netjes een paar keer gebeld dat het aan de leverancier ligt, en dat ik me geld kan terug krijgen,..echter heb hem gekocht tijdens de mamma mazzeldagen dus goedkoper als dit krijg ik hem niet...
Balen zeg, hier gelukkig geen klacht. Maar ik heb niets bij Prenatal besteld of gekocht. Ik heb bij Babypark in 1x babykamer, wandelwagen, box en autostoeltje besteld en hoef pas iets te betalen bij aflevering!
Ik zou ook nooit een aanbetaling doen,nergens. Weet nog dat ik de kinderwagen Stokke ging kopen bij prenatal.De ligbak zou ca.2 wkn duren. Zij hebben mij toen verteld dat ik de ligbak alvast moest betalen of een aanbetaling moest doen.Heb ze verteld dat zij een klant niet kunnen dwingen om een aanbetaling te doen,dit mag overige niet. Hier zijn ze mee akkoord gegaan en hebben zo de ligbak besteld(zo leek het). Na 2 wkn heb ik contact opgenomen met prenatal de ligbak was nog niet binnen,maand later ook niet.Heb deze toen geannulleerd de kleine van mij was al bijna een mnd oud.
Ik ben bij prenatal geweest afgelopen donderdag en ze hebben een alternatief geboden. Ik kon het geld terug krijgen en ergens anders een kamertje bestellen of een showroom kamertje reserveren, voor te lenen, indien het kamertje niet in week 29 geleverd kan worden. Ze vinden het zelf zeer vervelend en helaas kunnen ze geen ijzer met handen breken, dus ik vind wel dat ze de moeite getoond hebben om en alterntief te regelen. Daar ben ik heel blij mee en zeer zeker gerustgesteld dat ik nu altijd een kamertje heb, wat erook gebeurt. dus ik ben Prenatal wel dankbaar voor deze fijne oplossing!
Ik zou sowieso nooit bij de Prenatal kopen, vele en veel te duur terwijl je hetzelfde oveal goedkoper kan krijgen. Nu jij al zegt 2000 euro... ik heb voor 1500 euro ALLES, babykamer, babyspullen zoals box, matrassen etc etc. Alles nieuw, behalve de kamer, die hebben we zelf geschuurd en geschilderd. Ik zou eisen dat ik me geld terugkrijg en ergens anders een kamer etc kopen die je gelijk mee kan nemen.
Iedereen moet natuurlijk zelf weten waar die de babyuitzet haalt, maar neem maar van mij aan dat we overal hebben gekeken voor deze kamer en dat die alleen verkrijgbaar is bij Prenatal, dit deelde ze ons ook al mede bij Babydump! Daarbij zit in die 2000,-- ook nog een Joolz kinderwagen, Joolz buggy,accesoires Joolz, box en een compleet babykamertje (zoals ik al eerder heb omschreven!) en alles is nieuw . Dus dat is echt niet te duur en daarbij 400,- korting vind ik echt zeer netjes van Prenatal. Doe mij maar prenatal, zeer behulpzaam en klantvriendelijk, kan ik van andere babyzaken niet zeggen!
Wij hebben een duobuggy besteld tijdens de mamma mazzeldagen, en dus ook ivm de korting het gehele bedrag meteen betaald. Hij zou na ongeveer 6 weken binnen zijn, en dat was ook zo! Dus hier geen problemen gelukkig. Ik denk dat het weinig zin heeft om naar een andere winkel te gaan, aangezien je dan ook weer met een aanzienlijke levertijd zit. En als de problemen vanuit de leverancier komen, zullen andere winkels ook problemen hebben. Wel vind ik dat prenatal jullie toch op een leuke manier tegmoed kan komen en jullie niet moet afschepen met sorry! En ze laten zeker wat flinke steken liggen dat ze hun klanten niet tijdig hebben geinformeerd!