Hallo, Mijn dochter van 4,5 heeft sinds 2 maanden zo'n jeuk overal op haar lijfje. Bij huisarts geweest, die constateerde droge huid vanwege winter, veel radiatoren aan binnen en op school. We kregen creme mee om te smeren en advies om een keer per 2 a 3 dagen te douchen. Maar tot op heden helpt t allemaal geen drol. Hebben jullie tips of wat t kan zijn? Heb ook al verzorgingsproducten zonder toegevoegde dingen en was met neutraal wasmiddel. Vind het zo zielig voor haar onderhand, ze is zo onrustig
wat vervelend! Mijn dochter heeft ook een (inmiddels milde) vorm van eczeem. Wat voor creme heb je meegkregen? cetomacrogol creme? Mischien zou je hier eens mee kunnen 'experimenteren', je hebt namelijk verschillende uitvoeringen; zalf, creme, met vaseline, met 50% vaseline. Mijn dochter heeft erg veel baat bij revita creme, maar is helaas niet meer te verkrijgen meen ik, gelukkig groeit ze er langzaam over heen.. Misschien bij de apotheek eens informeren naar andere mogelijkheden mbt cremes? Cetamacrogol hielp bij mijn dochter namelijk ook niet echt.. La Roche schijnt ook een hele goed lijn te hebben, waar ik veel goeds over hoor. Zie je ook iets aan haar huid? Heeft ze het over haar hele lichaam of op bepaalde plekken?
Ik weet niet of je gelooft in alternatieve geneeswijze? Bij mijn dochter hielpen een paar bezoekjes aan een bioresonatie arts echt heel goed.
Hier exteeem droge huid en juik - groninger badolie en max 1x in bad - enkel shampoo/gel voor eczeem atopische huid via apotheek of Naif bijvoorbeeld - vaseline parafine 2x dagelijks - antihystamine voor slapen tegen jeuk Aerius - koelzalf zonder rozenolie tegen jeuk - eczeempakje (wordt niet vergoed) - nagels erg kort - opletten dat ze open niet krabt ivm infecties
Ja we hebben cetomacrogol creme, maar heb niet idee dat het helpt. Er is niks te zien aan de huid, behalve dat hij erg droog is. Gelukkig ligt ze er niet wakker van nog. En er zitten geen plekjes. Ik ga eens kijken voor andere zalfjes, misschien dat dat helpt
Toen uk nog jonger was had hij een droge huid en op erge dagen rode vlekken. We hebben aardig wat lopen smeren en wij gebruiken lanbette creme met 50% vaseline Nu het weer kouder is heefthij weer een drogere huid en smeren we 1x per dag. Op de dagen dat hij veel h euk had smeerde we 3x per dag