Ervaringen dubbel J katheter .. ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 25meisje, 31 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 25meisje

25meisje Lid

7 jul 2014
    32
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi dames !

Inmiddels ben ik 3 weken geleden een dikke week opgenomen geweest, in eerste instantie voor een nierbekontsteking met te heftige pijn.. omdat de pijn niet minder werd na de antibiotica en continu pijnstilling via het infuus hebben ze besloten een dubbel J katheter te plaatsen aan de rechterkant. Het schijnt vaker voor te komen bij zwangere,maar niet vaak in de vroegere zwangerschap ( ik was toen net 17wkn ong zwanger )
    Ik ben inmiddels alweer een 1.5week thuis maar heb nog steeds veel last met plassen en heb pijn aan mijn rechternier. De pijn is wel verminderd. De klachten die ik nu heb zijn het zelfde als een blaasontsteking maar dan nog erger :( nu kreeg ik 2keuzes van de uroloog,
    1; de dubbel J katheter weer verwijderen
    2; de dubbel J katheter laten zitten en hopen dat deze klachten verdwijnen ...

Hebben jullie ervaring met een dubbel J katheter ? Ik weet niet goed wat ik moet doen, want beide keuzes zijn niet fijn ( zacht uitgedrukt )

Sorry voor het enorme lange verhaal ... :(

Liefs ♡

Ps. Met onze knul gaat het heel goed ! Inmiddels bijna 20wkn zwanger ♡♡

2. Degoe1982

Degoe1982 Bekend lid

15 apr 2014
    777
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wat heftig.
    Vraag anders is naar een mogelijke alternatief op de j-katheter. Een nefrodrain bijvoorbeeld.
    Sterkte meid!

3. Livaz

Livaz Lid

29 dec 2016
    65
    3
    8
    Vrouw
    Een dubbel J is verschrikkelijk! Ik weet er alles van!

Ik heb destijds pilletjes gehad om de blaas te laten ontspannen en niet zo te vechten tegen de JJ. Oxy...nogwat. Bijwerking bij mij was een hele droge huid + mond, maar daardoor heb ik t wel 2x een maand vol weten te houden. Misschien zijn die pilletjes ook geschikt tijdens de zwangerschap en ben je er mee geholpen?

Eruit halen lijkt natuurlijk t fijnst, maar probeer m voor het juiste effect zo lang mogelijk te laten zitten. Succes!!

Deel Deze Pagina