Vraagje aan de mama's

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door HabibiAna, 7 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Hoi,
    Ik vroeg me af of jullie de flessenverwarmer en magnetron sterilisator als handig hebben ervaren of niet?:)

2. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Flessenverwarmer heb ik niet, ik had begrepen dat dat heel lang duurt voordat het dan warm is.

Magnetronsterilisotor vind ik wel erg fijn.

3. wolly

wolly Niet meer actief

Ik heb nooit een flessenwarmer gebruikt, altijd de magnetron en waterkoker.
    De sterilisator ook niet, kook nog steeds de flessen en speentjes uit in een pannetje en dat gaat prima.

4. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Flessenwarmer heb ik ook niet gehad.. gewoon fles warm maken in magnetron.

magnetronsterilisator vond ik erg fijn.. wij gebruiken hem nog steeds dagelijks

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Als je borstvoeding geeft is een flessenwarmer wel erg handig vind ik, omdat je dat niet in de magnetron op mag warmen. Wij hebben een flessenwarmer van 't prenatal-huismerk (voor iets van 30 euro ofzo) en die bevalt heel goed. Binnen 5 minuten is de melk warm, en je kan 'm ook in de auto gebruiken (op dat sigarettenaansteekgeval kan je 'm aansluiten).

Magnetronsterilisator is ook zeker aan te raden! Ik gebruik 'm dagelijks voor m'n kolf en flessen.

6. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    #6 sunnybaby, 7 jun 2009
    Laatst bewerkt: 7 jun 2009
    Als je wel een magnetron maar geen magnetronsterilsator hebt, hoe steriliseer je je dan flessen en spenen? Gewoon in een bakje water of zo? En wat is dan de meerwaarde (gemakkelijker, sneller?) van een magnetronsterilisator?
    En tot slot: zit er veel verschil in die dingen? Ik zie ze voor 15 en voor 30 euro, maar het is toch gewoon een plastic bak waar een beetje water in moet?

7. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ben dan nog wel geen mama, maar wel veel oppas-ervaring :D

De flessenwarmer van Avent vind ik ideaal. 't is in 3 min warm en je kan heel makkelijk de hoeveelheden instellen. Later kan je hem gebruiken om potjes in te verwarmen. Zelf vind ik verwarmen het in de magnetron niet zo'n fijn idee, maar dat is omdat wij een combi magnetron/oven hebben die veel gebruiken (als je bijv. net lasanga gemaakt hebt).

Flesjes en speentjes kan je ook gewoon uitkoken in een pan.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    flessenwarmer nooit gebruikt. verwarmde de borstvoeding in een pannetje en flesvoeding in de magnetron :)

magnetron sterilisator heb ik hier heel veel gebruikt. ideaal en kan niet meer zonder. er zijn niet echt verschillen in die dingen op de prijs na. bij van asten in tilburg heb ik er laats een meegenomen voor 15 euro inc 3 flessen. normaal 45 euro. ga dus wat aanbiedingen af of kijk op mp

9. Chantico

Chantico Niet meer actief

#9 Chantico, 7 jun 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jun 2009
    Wij gebruiken beiden nog steeds regelmatig (al 10 maanden dus).

De flessenwarmer eerst voor de bv-flesjes, maar nu nog steeds 's avonds voor kv-flessen. Hij staat boven en we zetten de fles er koud in als we met het bad/bedritueel beginnen. Tegen de tijd dat we aan de fles toe zijn is ie warm en hoeven we niet meer naar beneden (waar de magnetron staat). Ideaal ook dat je er niet bij hoeft te blijven, wat met een pannetje denk ik wel moet. En het wordt nooit te warm als het er wat langer in staat dan nodig is. Hier trouwens ook een combimagnetron, dus als de oven in gebruik is, kun je toch je flesjes nog opwarmen (of andersom: als je een flesje op moet warmen kun je toch nog je oven gebruiken)

De magnetronsterilisator hebben we ontzettend veel gebruikt. Ik vind het fijner dan in een pannetje: ik zet m vaak aan in de magnetron voor ik naar bed ga of naar boven ofzo en hoef er dan niet meer bij te blijven om m weer uit te zetten.
    We hebben er een van Avent en die vind ik fijn, omdat er een voorgevormde 'bodem' in zit waar de flesjes netjes op blijven staan. Het kan ook vast in een andere afsluitbare doos (geen open bakje natuurlijk, je wil de stoom niet je hele magnetron door), maar deze is precies op flesjes en kolven ingericht en dat werkt prettig (ik had ook de Avent handkolf).
    Ik gebruikte de deksel trouwens vaak als afwasteiltje voor de flessen en zette ze dan daarna in de bak. Vond ik ook hygiënischer dan de flessen in zo'n veelgebruikte afwasteil te wassen.

10. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Volgens mij zit er verschil in of je alleen flessen van 1 bepaald merk erin kan doen, of allemaal verschillende. Volgens mij kan bijv. van de ster. van Avent alleen Avent flessen...

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb de flessenwarmer al niet eens gekocht. Lang leve de magnetron. De sterrilisator vond ik wel erg handig

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    flessenwarmer hebben we veel gebruikt want ik kolfde af!
    Flessen hebben we alleen uitgekookt toen ze spruw had, verders alleen huishoudelijk schoon gemaakt. (onze sterilisator paste overigens niet in de magnetron, haha)

13. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    flessenwarmer heb ik denk zo een 2 weken gebruikt.
    ik en Esmee hebben een week in het ziekenhuis gelegen dus toen hadden we hem niet nodig , toen we thuis kwamen heb ik nog 2 weken gekolft dus had hem toen nodig, verder heb ik hem niet meer gebruikt,ging toen over op fv.
    tegenwoordig zeggen ze dat je ze niet meer hoeft te sterreliseren, ik zelf vond dat ze wel gesterreliseert moesten worden.

sterrelisator heb ik heel veel gebruikt tot dat Esmee 7 maanden ,daar heb ik heel veel aan gehad.

14. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Flessenverwarmer duurt veeeeeeeeeeeel te lang!
    Microsterilisator is superrrrrr!

15. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hier voor beide doelen een pan met water!
    Borstvoeding opwarmen gaat prima in een pannetje en ook uitkoken van de spenen en flessen uitkoken is geen probleem.

16. pechvogel

pechvogel Actief lid

15 mrt 2007
    335
    0
    0
    Wij kregen van de kraamzorg te horen dat je alleen de eerste keer voordat je het gebruikt hoeft uit te koken en daarna is de vaatwasser voldoende (omdat daar ook veel stoom in zit). Met de hand afwassen is dus niet voldoende. Ik heb dit gedaan en mijn zoon is nu ruim een jaar. Nooit problemen door gehad. Zo mocht de borstvoeding ook in de magnetron en mochten wij flesvoeding aanmaken met handwarm water uit de kraan. Dit is wel doordat we heel zacht water in onze regio hebben. Dit gaf wel veel gemak en niet van dat gedoe met pannetjes etc.

Dus hier geen sterrilisator of flessenwarmer nodig gehad.

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik heb de flesverwarmer van Avent en heb hem de eerste maanden veel gebruikt, omdat ik toen kolfde. Ging prima. Daarna met kv ben ik de magnetron gaan gebruiken of gewoon wat gekookt water met koud kraanwater mengen.
    De flessen kookte ik uit in een pannetje. Eigenlijk ook best simpel, scheutje azijn erdoor en alles glom als een spiegeltje. Daarna zette ik ze te drogen op zo'n flessenrekje van Prenatal, dat ding vond ik erg handig!
    Nu heb ik een magnetronsterilisator gekocht, was 15 Euro met flessen erbij. We zullen zien of dat makkelijker is. Zo niet, dan heb ik er weer een plastic bewaardoor bij.

18. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Ik ervaar beide nog steeds als erg handig!

Ik geef bv en dat mag natuurlijk niet in de magnetron nu kan het wel in een bakje heet water maar daar heeft mijn man geen geduld voor ;).

Hij zet op papa-dag de fles in de verwarmer gaat ondertussen Jamila een schone luier geven en als hij klaar is, is de melk warm. (overigens halen we hem er iets eerder uit dan de piep omdat Jamila haar melk liever niet te warm heeft).

In de magnetronsterilisator gaan elke avond de kolf + flesjes en 1 keer in de week kook ik alles nog eens uit in een grote pan met water.

Ik zou niet zonder willen (geen zin om elke avond een pan heet water op te zetten, al zou dat natuurlijk ook geen ramp zijn..)

19. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Flessenwarmer heb ik nooit gehad en niet gemist en de sterilisator vind ik - nog steeds - fantastisch!

20. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    beide niet gekocht en dus ook niet gebruikt...

flesje maakte we in het begin warm in magnetron en later deden we het met koud water mengen met gekookt water uit waterkoker.
    Flesjes/speentjes kookte ik uit in een grote pan, je hoeft dat toch maar 3 maanden dagelijks te doen en daarna maar 1 keer per week, ofzo...

Deel Deze Pagina